ΟΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ

Το παράδοξο της αυτοκτονικής επιλογής…

Γιάννης Αγγέλης
07-04-2022 | 11:37
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το παράδοξο της αυτοκτονικής επιλογής…
Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Προσθήκη του insider.gr στην Google

«Παιδιά δεν ξέρω έτσι όπως πάει το πράγμα πότε θα ξαναβρεθούμε από κοντά…». Η Ελένη μετά από καιρό ξαναεμφανίσθηκε στο κάλεσμα της παρέας αφού βεβαιώθηκε ότι τόσο εγώ όσο και ο κ. Χ είχαμε ξεπεράσει χρονικά την μολυσματική φάση της Όμικρον.

«Δεν ξέρω αν ήσαστε ήδη ενήμεροι, αλλά στο Λονδίνο έχει εμφανισθεί μία νέα μετάλλαξη η Όμικρον XE, που την ορίζουν ως μίξη της ΒΑ1 και της ΒΑ2. H ΒΑ1 είναι η εξαιρετικά μολυσματική, η ΒΑ2 λιγότερο αλλά δεν έχει ακόμα διασταυρωθεί το πως συμπεριφέρεται το.. γέννημά τους η ΧΕ… Το βέβαιο είναι ότι όλες σχεδόν οι νεότερες μεταλλάξεις, που συνήθως προκύπτουν από την ταυτόχρονη μόλυνση με δύο διαφορετικά στελέχη, αυξάνουν την ικανότητά τους να ξεφεύγουν από τα εμβόλια. Δεν λέω υπερβολές, ότι σας λέω είναι διασταυρωμένη πρόσφατη ενημέρωση από φίλους γιατρούς στο Λονδίνο… Γι’ αυτό εσείς οι δύο που νομίζετε ότι έχετε... θωρακισθεί να φυλάγεσθε γιατί κατ’ αρχήν δεν ξέρετε τι σας έχει αφήσει πίσω σε εκκρεμότητα η ΒΑ1».

Είχε τελειώσει την... ενημέρωση όταν πρόσεξε ότι και οι τρείς είχαμε γυρίσει και την κοιτάζαμε παράξενα.

Ο κ. Ψ δεν κρατήθηκε, «δηλαδή Ελένη εσύ νομίζεις ότι δεν θα κολλήσεις;». Το ερώτημα του κ. Ψ ήταν τόσο ευθύ και άμεσο που η Ελένη δίστασε να απαντήσει. «Δεν... ξέρω πάντως προσπαθώ να το αποφύγω όσο γίνεται», για να γίνει δε πειστική πρόσθεσε «προσπαθώ ακόμα και το τσιγάρο να κόψω…».

Το θέμα είχε εξαντληθεί όπως φάνηκε γιατί παρά το γεγονός ότι και οι τρείς είχαμε κρατήσει στο μυαλό μας την «ενημέρωση» από την Ελένη, κανείς πλέον δεν θεωρούσε ότι μπορούσε να αποφύγει μια… εμπειρία με την Όμικρον. Προσωπικά είχα αρχίσει ήδη να διερευνώ το τι πιθανότητες είναι να ξανα-κολλήσω πριν έρθει η ώρα μου για την τέταρτη δόση…

Ο κ. Ψ γύρισε την κουβέντα που άλλου, στον πόλεμο στην Ουκρανία.

«Πως και δεν ενδιαφέρεστε να ακούσετε τον κ. Ζελένσκι να μιλάει στους Έλληνες βουλευτές;» είπε διαπιστώνοντας ότι σε λίγη ώρα άρχιζε η σχετική διαδικασία στην Βουλή. Ο κ. Χ κούνησε το κεφάλι του δοκιμάζοντας τον καφέ του και σχολίασε «νομίζω ότι όποιος Έλληνας βουλευτής θέλει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του θα έπρεπε να δηλώσει ασθένεια σήμερα…». Η Ελένη τον κοίταξε με περιέργεια σαν να περίμενε εξηγήσεις. Το ίδιο και ο κ. Ψ, εγώ χαμογέλασα και περίμενα.

«Δεν μπορώ να ανεχθώ αυτή την ιστορία του περιφερόμενου «προέδρου» της Ουκρανίας στα ευρωπαϊκά κοινοβούλια. Είναι γελοίο ο άνθρωπος που εκλέχθηκε με την απαγόρευση της συμμετοχής των αντιπολιτευόμενων κομμάτων και ψηφίσθηκε από λιγότερο από το 20% του ενεργού εκλογικού σώματος να κάνει μαθήματα στους βουλευτές των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων. Ο άνθρωπος είναι απλός ένας προσωρινός αλλά επαρκώς αλαζονικός εκπρόσωπος …τύπου της Ουάσιγκτον που περιφέρεται στα κοινοβούλια με τις ανάλογες προσκλήσεις για να υποδείξει στους εκπροσώπους των ευρωπαϊκών λαών το πως θα κάνουν αυτό που αυτός θεωρεί το δέον, δηλαδή να δώσουν το πράσινο φως στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. Δεν θα ήμαστε στα καλά μας… αλήθεια έχετε κάνει ποτέ τον κόπο να τον ακούσετε ποτέ σας. Εγώ δυστυχώς το έκανα αυτό το λάθος στις πρώτες «επισκέψεις» του στο Βερολίνο και τις Βρυξέλλες…».

Η αλήθεια είναι ότι ήξερα την άποψη του κ. Χ για τον Ζελένσκι, «επικίνδυνη περιφερόμενη αρκούδα» μου τον είχε χαρακτηρίσει σε κάποια κουβέντα μας, αλλά δεν περίμενα τέτοιο... μένος.

Η Ελένη δεν είπε τίποτα στην αρχή αλλά στην συνέχεια, παρατήρησε ότι «ο Ζελένσκι μπορεί να είναι ότι είναι, αλλά δεν μπορείς να αγνοήσεις την φρίκη της Μπούκα και τα όσα συνεχίζουν να γίνονται στις ουκρανικές πόλεις και στην Μαριούπολη...

Προσωπικά τον θεωρώ γελοίο αλλά η κατάσταση δεν είναι καθόλου γελοία, είναι τραγική…». Ο κ. Ψ κοιτούσε με περιέργεια τις αντιδράσεις του κ. Χ στην «επίθεση» της Ελένης και περίμενε να δει τι θα ακολουθήσει.

Ο κ. Χ δεν απάντησε αμέσως ήπιε πάλι από τον καφέ του, άφησε την κούπα στο τραπεζάκι, κοίταξε την Ελένη χαμογελώντας και είπε «Ελένη η αλήθεια είναι ότι όταν μιλάω θυμωμένος λέω και πράγματα που δεν συνηθίζω…αλλά εδώ που τα λέμε και ποιος δεν το παθαίνει αυτό; Έτσι δεν είναι; Όμως έχεις δίκιο να αναφέρεσαι στο συγκεκριμένο video και τις εικόνες που είδαμε στην τηλεόραση.

Γνωρίζεις την άποψή μου για τον Πούτιν και όλα αυτά τα καθάρματα με τα οποία κυβερνάει, τους ολιγάρχες του και όλους τους άλλους, οπότε δεν κινδυνεύω να χαρακτηριστώ «φιλοπουτινικός» με αυτό που θα σου πω.

Θυμάσαι που είχες πάει στο Βελιγράδι μαζί με χιλιάδες άλλους και είχες φωτογραφηθεί με εκείνο το μπλουζάκι με το στόχο στο στήθος όταν είχαν ξεκινήσει οι βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ στον πόλεμο που διέλυσε την Γιουγκοσλαβία; Μήπως θυμάσαι ποια ήταν η αιτία με την οποία δικαιολογήθηκε το ξεκίνημα των βομβαρδισμών επί 72 ημέρες τότε από τα αεροπλάνα του ΝΑΤΟ μέσω της γειτονικής Ιταλίας;

Το θυμάσαι καλά, ήταν οι καταγγελίες για τις σφαγές που είχαν κάνει οι σέρβων στο Κοσσυφοπέδιο με τις φωτογραφίες των εκατοντάδων νεκρών αμάχων, 44000 τους είχαν υπολογίσει τότε σύμφωνα με τις καταγγελίες. Μήπως θυμάσαι το πόρισμα της Επιτροπής που είχε διερευνήσει εκ των υστέρων τις σφαγές των 44000 στο Κοσσυφοπέδιο; Θα σου την θυμίσω εγώ, το πόρισμα το είχες διαβάσει εσύ στους Financial Times αν θυμάμαι καλά το 1999 και μου το είχες στείλει…

Η επιτροπή του ΟΗΕ με εκείνο τον Ισπανό επικεφαλής είχε διαπιστώσει ότι δεν υπήρχαν 44000 νεκροί, αλλά μόλις 2500 από τους οποίους οι περισσότεροι διαπιστώθηκε ότι είχαν πεθάνει από φυσικά αίτια και όχι από σφαίρες ή βόμβες. Και το ακόμα πιο περίεργο διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν πεθάνει εκεί που βρέθηκαν τα πτώματά τους…

Η ελεγχόμενη ενημέρωση όπως ξέρεις μας έχει δείξει άπειρα τέτοια επεισόδια... Απλώς όσα έχουμε «καταπιεί» κατά καιρούς με τα «όπλα μαζικής καταστροφής» και τις «σφαγές» από την τηλεοπτική ενημέρωση με κάνουν εξαιρετικά επιφυλακτικό… Να σου θυμίσω επίσης και από την άλλη πλευρά, τι μετέφεραν οι τηλεοράσεις του Πούτιν για την επέμβαση των Ρώσων στην Γεωργία με την περιβόητη «χειρουργική» στρατιωτική επέμβαση που δεν έθιξε αμάχους και στην συνέχεια αποκαλύφθηκαν οι ισοπεδωτικές επιθέσεις σε πόλεις και χωριά με εκατόμβες θυμάτων; Όποιος έχει το μονοπώλιο της τηλεοπτικής ενημέρωσης στα χέρια του διαμορφώνει και την «ζωντανή αντίληψη» της «πραγματικότητας» που φθάνει στα μάτια και στα αυτιά μας. Ο Ζελένσκι άλλωστε ξέρει από αυτά, μέσα από τηλεοπτικό πρόγραμμα έγινε πρόεδρος…».

Ο κ. Ψ εξακολουθούσε να κοιτάζει περίεργα τον κ. Χ γιατί ήξερε τις συντηρητικές και καθαρά φιλοδυτικές του απόψεις.

Με κοίταξε με ένα διερευνητικό βλέμμα σαν να ζητούσε εξηγήσεις… Έσκυψα προς το μέρος του και του έδωσα την εξήγηση «κοίταξε έχει γίνει έξω φρενών, γιατί σ’ αυτή την υπόθεση είναι πεπεισμένος ότι η Ευρώπη με ότι κάνει μέχρι τώρα είναι σαν να έχει αποδεχθεί να... αυτοκτονίσει οικονομικά και πολιτικά κατ’ εντολήν την Ουάσιγκτον με την υπόθεση των κυρώσεων στην Ρωσία. Είναι πεπεισμένος ότι η Ευρώπη μπαίνει σε πολύ άσχημη οικονομική περίοδο με αυτή την επιλογή της. Και πέραν αυτού θεωρεί ότι ο Ζελένσκι είναι απλώς υπάλληλος των αμερικανικών και βρετανικών μυστικών υπηρεσιών… Τι λες, του δίνεις άδικο;».

Ο κ. Ψ έκανε λίγο πίσω και κοίταξε τον κ. Χ. Μου φάνηκε ότι αυτό το βλέμμα είχε μια έντονη σκιά επιδοκιμασίας…

Χαμογέλασε και έσκυψε μπροστά να πάρει τον καφέ του χωρίς να κάνει κανένα σχόλιο.

Γ. Αγγέλης

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης ΟΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:29

Βρετανία: Σπάνια «κόκκινη προειδοποίηση» για επερχόμενο καύσωνα ρεκόρ

12:18

Παπαθανάσης: 2 εκατ. ευρώ για ανάπλαση του Μητροπολιτικού Κέντρου πρασίνου και αναψυχής στη Φλώρινα

12:13

FT: Το Κατάρ επανέρχεται στην παραγωγή LNG μέσα στις επόμενες εβδομάδες

12:10

Βελτίωση των επιχειρηματικών προοπτικών στη Γερμανία λόγω υποχωρήσεων στη Μέση Ανατολή

12:09

Τραμπ: «Οι τιμές της βενζίνης καλό θα ήταν να αρχίσουν να μειώνονται πολύ πιο γρήγορα»

11:58

Δίκη για τα Τέμπη: Δύο νέα αιτήματα για αναβάθμιση των κατηγοριών

11:46

BriQ Properties: Πιστοληπτική διαβάθμιση «AA» από την ICAP CRIF Ratings

11:35

Μ. Ανατολή: Στα ΗΑΕ ο Αμερικανός ΥΠΕΞ για να καθησυχάσει τα κράτη του Κόλπου

11:32

Διευρύνει τις απώλειες το πετρέλαιο - Κάτω από τα 76 δολάρια το Brent

11:17

Χρηματιστήριο: Επιστροφή σε ανοδικό τέμπο - Οι 2.500 μονάδες ξανά στο «στόχαστρο»

11:15

Συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Rheinmetall

11:08

Χρυσός: Η διόρθωση που δοκιμάζει την υπομονή των επενδυτών

11:07

Η KNDS σχεδιάζει διπλή εισαγωγή σε Φρανκφούρτη και Παρίσι

11:02

Προειδοποίηση ΤτΕ για Ταμείο Ανάκαμψης - Αγώνας δρόμου για 10 δισ. ευρώ

11:00

Ισραήλ: Ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί στον λιβανικό στρατό ο έλεγχος των εδαφών στα νότια

10:54

ΔΕΗ: «Η αλήθεια για την απολιγνιτοποίηση και το αναπτυξιακό μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας»

10:51

Πιέσεις στις ευρωαγορές από το selloff στην τεχνολογία - «Βουτιά» για τον γερμανικό DAX

10:48

«Εφιάλτης» το πάρκινγκ πανευρωπαϊκά: Γιατί θα χαθεί το 14% των θέσεων στάθμευσης

10:43

Ιράν: Τηλεφωνική επικοινωνία Αραγτσί με στέλεχος της Χαμάς για τις συνομιλίες με ΗΠΑ

10:42

Eurobank: Τιμήθηκε με το πρώτο Σήμα Διαφορετικότητας από το ΥΚΟΙΣΟ

10:40

Μισθολογικό χάσμα αντρών - γυναικών: Στη Βουλή το νομοσχέδιο, πότε θα εφαρμοσθεί

10:31

ΔΥΠΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα 22 διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής τον Ιούλιο

10:25

Εθνική Στρατηγική Υδάτων: Το 36,1% σε κίνδυνο, οι καθυστερήσεις και το σχέδιο του ΥΠΕΝ

10:24

Ο «Δαίδαλος» ανάμεσα στους κορυφαίους υπερυπολογιστές παγκοσμίως

10:16

Γαλλία: 68.000 νοικοκυριά δεν έχουν ρεύμα λόγω καύσωνα

10:01

ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική η αναγραφή ΑΦΜ πελάτη στα απλοποιημένα τιμολόγια χονδρικής πώλησης καυσίμων από 1/1/27

09:44

Συνάντηση Ρούτε-Τραμπ στον Λευκό Οίκο για αποκλιμάκωση εντάσεων πριν από τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ

09:26

Ποιος είναι ο «νούμερο 1» franchisee της ΑΒ Βασιλόπουλος με ένα δίκτυο 40 καταστημάτων

09:23

Στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης ο νέος προϋπολογισμός της ΕΕ - Το ΕΒΕΠ επικροτεί την πρόταση Αυτιά για ΜμΕ

09:13

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν ανακοίνωσε ότι βορειοκορεατικά πολεμικά πλοία εξοπλίζονται με πυρηνικά όπλα