Ελλάδα
13-05-2021 | 10:33

ΕΕΣΥΠ: Από την Καλαμάτα ξεκινάει η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων

ΕΕΣΥΠ: Από την Καλαμάτα ξεκινάει η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Από την Καλαμάτα ξεκινάει το εγχείρημα της αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) καθώς αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος και θα επιλέξει το κατάλληλο μοντέλο αξιοποίησης για το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Αυτό αποκάλυψε, χθες, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δημητριάδη.

Επί της ουσίας λοιπόν, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα ανοίξει το νέο κύκλο αξιοποίησης των υπόλοιπων αεροδρομίων για τα οποία τα τελευταία χρόνια υπήρξαν κάποιοι σχεδιασμοί χωρίς όμως ποτέ να υλοποιηθούν, ενώ ακόμα και τώρα δεν είναι σίγουρο ότι θα προκύψει ενδιαφέρον για όλα τα αεροδρόμια.

Το 2019 η επιβατική κίνηση στην Καλαμάτα διαμορφώθηκε σε 336.000 ταξιδιώτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20%. Περίπου 310.000 ήταν οι αφίξεις από το εξωτερικό.

Ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, αναμένεται να βγει στον αέρα σε έναν με ενάμισι χρόνο, ενώ το εγχείρημα συνδέεται και με το γνωστό τουριστικό θέρετρο στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο, το Costa Navarino.

Το επόμενο διάστημα δρομολογούνται και οι διαδικασίες και για άλλα από τα 22 αεροδρόμια: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, , Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Στο θέμα της αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αναφέρθηκε χτες σε συνέντευξή του και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, όσον αφορά στην αξιοποίηση, μέσω παραχώρησης, των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, καταρχάς το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) είναι αρμόδιο και εκπονεί το σχέδιο του, αλλά και η Πολιτεία εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα. Επιβεβαίωσε ότι συζητείται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters, καθώς και άλλα εναλλακτικά σενάρια και δομές παραχώρησης. Όπως η μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα των συμβάσεων παραχώρησης του Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης. Οι συμβάσεις ΣΔΙΤ – και πιο συγκεκριμένα ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης. Αλλά και η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», που αποτελεί τη συγκριτικά απλούστερη μορφή παραχώρησης, στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων ως έχουν, έναντι αμοιβής.  Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε μάλιστα ειδικότερα στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.