Ελλάδα
21-02-2021 | 15:40

Γ. Καραγιάννης: Το 2021 χρονιά ορόσημο για τις υποδομές της χώρας

Newsroom
Μοιράσου το
Γ. Καραγιάννης: Το 2021 χρονιά ορόσημο για τις υποδομές της χώρας

Για τις υποδομές και τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα μεγάλα έργα, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής, σημειώνοντας ότι το 2021 είναι χρονιά ορόσημο, ενώ το πακέτο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ που προωθείται είναι το μεγαλύτερο που έχει υλοποιηθεί στην  Ελλάδα»

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε: «Σε αυτή την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, που  έχει διαμορφωθεί  λόγω της πανδημίας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε πράγματι σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο πακέτο έργων που μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. Κάτι το οποίο δεν ήταν εύκολο, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση παραλάβαμε μεγάλα έργα βαλτωμένα και μηδενική ωρίμανση νέων έργων».

Τόνισε ότι «παρελήφθησαν μπλοκαρισμένα λόγω λαθών και ιδεολογικών αγκυλώσεων της προηγούμενης κυβέρνησης» αλλά και για το σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων έργων που έχει ανάγκη ο τόπος, από το πιο φιλόδοξο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, έως έργα αντιπλημμυρικά, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου και έργα αναβάθμισης των λιμανιών και αεροδρομίων.

Για το Ν. 4412 σημείωσε ότι βασικός στόχος της προσπάθειάς ήταν η αντιμετώπιση παθογενειών όπως οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των έργων και οι αλλεπάλληλες διαδικασίες αποζημιώσεων. Επίσης, υπογράμμισε: «Εισάγονται νέοι θεσμοί, όπως η ιδιωτική επίβλεψη, ο φιλικός διακανονισμός, η διαιτησία, το δηλωτικό σύστημα κ.α., που θα αποτελέσουν βασικά εργαλεία για να βελτιώσουμε το πλαίσιο εκτέλεσης των έργων στη χώρα. Για έργα με ποιότητα, ταχύτητα, διαφάνεια και χαμηλότερο κόστος», επιβεβαιώνοντας και πρόσφατο θέμα του insider.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στα ΣΔΙΤ που είναι έργα που θα γίνουν, χωρίς καθυστερήσεις και με σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα, όπως το Flyover της Θεσσαλονίκης, τα συνολικά 12 Δικαστικά Μέγαρα σε Κρήτη, Κεντρική Μακεδονία και Κεντρική Ελλάδα που προωθούνται, το έργο συντήρησης και λειτουργίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας, το νέο κτίριο στην Πειραιώς που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της ΓΓ Υποδομών.

Σημείωσε επίσης ότι τΤο ξεμπλοκάρισμα έργων κολλημένων στα δίχτυα της γραφειοκρατίας και των δικαστικών αντιδικιών ήταν ένα προσωπικό στοίχημα για τον Κώστα Καραμανλή, ένα στοίχημα που τα γεγονότα επιβεβαιώνουν ότι κερδήθηκε.  Ο άξονας Άκτιο-Αμβρακία, η Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν κολλημένα εδώ και χρόνια με αβέβαιο μέλλον. Πλέον όλα έχουν πάρει το δρόμο τους  ώστε να δώσουν νέα πνοή στις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας» δήλωσε  ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών.

Για το βόρειο Τμήμα του Ε-65 ανέφερε ότι «πρόσφατα, μετά από επίπονες συστηματικές προσπάθειες και παρέμβαση ακόμα και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πήραμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Βόρειο τμήμα του Ε-65, ένα έργο 450 εκατ. € που θα αρχίσει άμεσα να κατασκευάζεται».

Για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος δήλωσε: «Μετά την απόφασή μας για επανένωση του έργου,  πετύχαμε και να πάρουμε την έγκριση της DG GROW (Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις) και  περιμένουμε μια ακόμα έγκριση από την DG COMP (Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) προκειμένου να ξεκινήσουμε το έργο εντός του 2021. Παράλληλα, δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκατ. € για τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος».

Τέλος, αναφέρθηκε και στην προώθηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας, επιβεβαιώνοντας και όσα είχε αναφέρει προ ημερών το insider σε σχετικό ρεπορτάζ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.