Στις 8 Ιανουαρίου 2020 η παραίτηση του Λούκα Ντε Μέο από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Seat δεν έπιασε κανέναν εξ' απήνης. Όλοι οι ειδικοί δημοσιογράφοι αυτοκινήτου αλλά και αυτοί του επιχειρηματικού ρεπορτάζ, γνώριζαν τις επαφές του σεβαστού στελέχους του VW Group με τον όμιλο της Renault. Η γαλλική εταιρεία, αφού έμεινε “ακέφαλη” λόγω της εκδίωξης του Τιερί Μπολορέ, του CEO που ήταν της επιρροής του διαβόητου και φυγόδικου πρώην προέδρου της Renault Κάρλος Γκον, διοικούνταν εδώ και μήνες από μια μεταβατική διευθύνουσα σύμβουλο, την Κλοτίλντ Ντελμπός, οικονομική διευθύντρια της Renault. Η επιλογή ενός CEO της αποδοχής του νέου προέδρου της Renault, του Ζαν Ντομινίκ Σενάρ, ήταν επομένως επιβεβλημένη.

Κλοτίλντ Ντελμπός
Ο Ντε Μέο αντικατέστησε τη μεταβατική CEO της Renault, Κλοτίλντ Ντελμπός, στην οποία προτάθηκε η θέση της αναπληρώτριας Διευθύνουσας Συμβούλου. 

Η επίσημη ανακοίνωση

Ένα λιτό δ.Τύπου από τη Renault ανακοινώνει την ανάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου από τον Λούκα Ντε Μέο και τη διατήρηση της Κλοτίλντ Ντελμπός στην πρότερη θέση της. Παράλληλα, της δίνεται η δυνατότητα να αναβαθμιστεί σε αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος αν το επιθυμεί, με περιθώριο ανάληψης της θέσης έως τον Ιούλιο του 2020.

Αυτό που σαφώς παραλείπει η επίσημη ανακοίνωση είναι τι θα γίνει με τη διεύθυνση της συμμαχίας Renault, Nissan, Mitsubishi Alliance. Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα θα προταθεί ο Ντε Μέο και για τη θέση αυτή, αφού όμως εγκλιματιστεί στα καθήκοντά του ως CEO της Renault και ενημερωθεί για τη λειτουργία της συμμαχίας.

Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος της Renault, ο Ζαν Ντομινίκ Σενάρ, θα πρέπει να έχει λάβει το “πράσινο φως” από τη διοίκηση της Nissan για την πρόταση του Ντε Μέο και σε αυτή τη θέση.

Ποιος είναι ο Λούκα Ντε Μέο

Γεννημένος στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Μιλάνο το 1967, ο Λούκα Ντε Μέο σπούδασε στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου Luigi Bocconi του Μιλάνου.

Ο Ντε Μέο ξεκίνησε την καριέρα του στη Renault, από την οποία μεταπήδησε στην Toyota Europe. Στη συνέχεια μετακινήθηκε στον όμιλο Fiat, όπου ήταν υπεύθυνος για τις μάρκες Lancia, Fiat και Alfa Romeo.

Η Luca de Meo έγινε μέλος του Ομίλου Volkswagen το 2009 ως Διευθυντής Marketing, τόσο για τα επιβατικά αυτοκίνητα της μάρκας Volkswagen όσο και για τον όμιλο Volkswagen. Στη συνέχεια, κατείχε τη θέση του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου που είναι υπεύθυνο για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ της Audi, το 2012.

Διετέλεσε πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής της Seat από την 1η Νοεμβρίου 2015 έως τον Ιανουάριο του 2020 και μέλος των εποπτικών συμβουλίων Ducati και Lamborghini. Επίσης ήταν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου Volkswagen στην Ιταλία.

Ο Ντε Μέο έχει περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρία σε θέσεις ευθύνης στους τομείς του marketing και της γενικής διεύθυνσης κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών. Θεωρείται ο άνθρωπος – κλειδί της αναβίωσης της Seat, η οποία κλυδωνιζόταν από τις αρχές της νέας χιλιετίας λόγω αποτυχημένων μοντέλων και πολύ χαμηλών πωλήσεων. Η τεράστια συμβολή του στην επιτυχία της Seat, η οποία επανήλθε τα τελευταία χρόνια στην κερδοφορία και γνωρίζει συνεχή άνοδο πωλήσεων, ήταν σίγουρα ο λόγος που έγινε στόχος από την Renault.