Έως και 6.000 ευρώ επιδοτούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έως και 6.000 ευρώ επιδοτούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Το insider φέρνει στο φως τα σημαντικά κίνητρα που προσφέρουν 11 ευρωπαϊκές χώρες για την υποστήριξη της αγοράς αυτοκινήτων μηδενικών ή πολύ χαμηλών ρύπων.

Η ευρωπαϊκή ένωση έχει νομοθετήσει ότι ο μέσος όρος εκπομπής CO2 της γκάμας των μοντέλων κάθε κατασκευαστή δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 95 γρ./χλμ. Η οδηγία αυτή έχει ισχύ από το 2020, ωστόσο δίδεται και μια περίοδος χάριτος ενός έτους. Έτσι, από το 2021, κάθε κατασκευαστής που υπερβαίνει το όριο θα υποχρεούται να πληρώνει πρόστιμο 95€ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 πάνω από τα 95 της οδηγίας, για κάθε αυτοκίνητο που ταξινομεί.

Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, όλοι οι κατασκευαστές πρέπει να έχουν στη γκάμα τους μοντέλα μηδενικών ή πολύ χαμηλών ρύπων, δηλαδή ηλεκτρικά μπαταρίας ή plug in hybrid. Για να έχουν όμως τέτοια μοντέλα στη γκάμα τους πρέπει να μπορούν να τα διαθέσουν και στην αγορά.

Το κόστος ενός ηλεκτρικού ή ενός επαναφορτιζόμενου από το ηλεκτρικό δίκτυο υβριδικού είναι δυσανάλογα υψηλό, λόγω της υψηλής τιμής των μπαταριών, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, για να είναι τα ηλεκτρικά και plug in υβριδικά αυτοκίνητα σχετικά προσιτά και ανταγωνιστικά, πρέπει να επιδοτείται η αγορά τους.

Σε έντεκα από τις πιο ισχυρές οικονομίες της Ε.Ε., τα κίνητρα που δίνουν οι κυβερνήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικά, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που δημιουργήσαμε για εσάς στο τέλος του άρθρου. Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, το πρώτο εξάμηνο του 2019 τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 35,6% σε σχέση με το 2018 και έφτασαν συνολικά στα 98.553. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί μόλις στο 2,4% των συνολικών πωλήσεων, αν όμως μπουν στο κάδρο και τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά, τότε το ποσοστό ανεβαίνει στο 7,5% των συνολικών πωλήσεων, με μεγάλη ανοδική τάση.

Παρότι μικρά ακόμα, αυτά τα νούμερα μοιάζουν τεράστια εμπρός στα αντίστοιχα της ελληνικής αγοράς. Οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στη χώρα μας το πρώτο εξάμηνο του 2019 ανήλθαν στις 229, oι οποίες αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό 0,35% επί των συνολικών πωλήσεων. Παρότι το νούμερο αυτό είναι απογοητευτικό, είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερο από του 2018, κατά το οποίο ταξινομήθηκαν 186 αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ολόκληρο το έτος.

Είναι λοιπόν περισσότερο από προφανές ότι η ελληνική αγορά χρειάζεται ισχυρά κίνητρα για να ανέβει στο «τρένο» εξηλεκτρισμού που έχει ξεκινήσει στην Ευρώπη. Να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας ισχύει η κατάργηση του ειδικού τέλους ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η μείωσή σου κατά 50% για τα υβριδικά. Ωστόσο, όπως θα δείτε στον πίνακα με τα κίνητρα που προσφέρουν οι 11 ευρωπαϊκές χώρες, χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα.

ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (EV και Plug-in) ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΧΩΡΑ

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ

ΚΙΝΗΤΡΑ ΧΡΗΣΗΣ

ΒΕΛΓΙΟ

4.000 €

120% επιστροφή φόρου στους εταιρικούς χρήστες (100% από το 2020)

ΓΑΛΛΙΑ

Έως 6.000€ για επιβατικά και επαγγελματικά + bonus απόσυρσης από 1.000€ έως 2.500 €

Απαλλαγή από φόρο εταιρικής χρήσης

ΦΙΛΑΝΔΙΑ

2.000€ (για αυτοκίνητα αξίας >50.000€)

50% μείωση στο κόστος στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, χρήση λωρίδων λεωφορείων

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

4.000€ (για αξία έως 60.000€)

Δωρεάν στάθμευση, χρήση λωρίδων λεωφορείων

ΙΤΑΛΙΑ

Έως 6.000€

Στην Ρώμη απαλλάσσονται από κάθε είδους φόρο

ΟΛΛΑΝΔΙΑ

Πλήρης φοροαπαλλαγή

4% συντελεστής φόρου εταιρικής χρήσης

ΝΟΡΒΗΓΙΑ

Πλήρης φοροαπαλλαγή

40% μείωση στο φόρο εταιρικής χρήσης

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

3.000€ για ιδιώτες / 2.250€ για εταιρείες (max 4 οχήματα /εταιρεία) για τα πρώτα 1.000 πωληθέντα αυτοκίνητα

Δωρεάν στάθμευση κατά τη φόρτιση και σε πολλά σημεία των πόλεων

Για εταιρείες : Πλήρη φοροαπαλλαγή για αξία έως 62.500€ και Φοροαπαλλαγή στα έξοδα συντήρησης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας

ΙΣΠΑΝΙΑ

Έως 5.500€ για επιβατικά, 6.000€ για μικρά φορτηγά, 8.000€ για ελαφρά φορτηγά και 15.000€ για βαρέα φορτηγά

Δωρεάν διελεύσεις σε σταθμούς διοδίων

Δωρεάν δημοτική στάθμευση

Χρήση ΛΕΑ

Επιδοτήσεις για δημιουργία σημείων φόρτισης

ΣΟΥΗΔΙΑ

5.500 €

Για εταιρικό αυτοκίνητο : έως 35% επιδότηση της διαφοράς τιμής μεταξύ EV και ενός συγκρίσιμου μοντέλου με θερμικό κινητήρα.

ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Για plug-in : 3.800€ για επιβατικά, 2.800€ για μικρά φορτηγά, επιδότηση με 75% του κόστους για Wall Box

2% συντελεστής φόρου εταιρικής χρήσης

Απαλλαγή πληρωμής στη ζώνη χρέωσης κυκλοφορίας στο κέντρο του Λονδίνου

Δωρεάν δημοτική στάθμευση

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider