Στην αναστολή της εφαρμογής του νέου μοντέλου της με μονομερή αλλαγή της διαδικασίας αποζημίωσης εξόδων νοσοκομειακής περίθαλψης εν αναμονή και του νέου δείκτη Υγείας (ΕΔΑ) από την ΕΛΣΤΑΤ, προχώρησε η Εθνική Ασφαλιστική, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψιν και τις ανησυχίες που εκφράστηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Η επιστολή με την οποία ενημέρωνε τους πελάτες της πως θα πρέπει από τον Ιούνιο να πληρώνουν οι ίδιοι τα έξοδα νοσηλεία τους και να έρχεται εκ των υστέρων να τους καταβάλει τα χρήματα που εκτιμά πως πρέπει να δώσει, έφερε την παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου.
Ο Έλληνας ΥΠΑΝ στο περιθώριο συνάντησης που είχε με αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Χατζηθεδοσίου, εμφανίστηκε κάθετος, δηλώνοντας πως δεν θα επιτρέψει να αλλάξει η φιλοσοφία δεκαετιών σε αυτά τα συμβόλαια σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ. Παράλληλα, η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) δέχτηκε δεκάδες καταγγελίες από καταναλωτές.
«Έγιναν καταγγελίες στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για μονομερή αλλαγή στον τρόπο αποζημίωσης από ασφαλιστικές εταιρείες. Αν συμβαίνει αυτό και σε άλλους ασφαλισμένους θα ήθελα οι πολίτες να το καταγγείλουν στη ΓΓΕ και τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Έχω δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγξουν τις υποθέσεις αυτές για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και καταχρηστικούς όρους» τόνισε μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο Yπουργός Ανάπτυξης.
Παράλληλα, επεσήμανε ότι «οι εταιρείες θα πρέπει να ανακαλέσουν τις επιστολές» ενώ προσέθεσε: «Ποιος λέει ότι ένας πολίτης που πληρώνει ασφαλιστικό συμβόλαιο έχει τα χρήματα να πληρώσει μετρητά». «Καλώ τις ασφαλιστικές εταιρείες να τηρούν απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις τους, σύμφωνα με τα συμβόλαια που έχουν με τους πελάτες του», κατέληξε.
Η Εθνική Ασφαλιστική εξήγησε πως η στρατηγική της φιλοδοξία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μοντέλου διαχείρισης της ασφάλισης υγείας, με περιορισμό των υπερχρεώσεων, διαφάνεια στο κόστος και συνολική βελτίωση της εμπειρίας των ασφαλισμένων μας, διατηρώντας την ποιότητα και την προσβασιμότητα στην ιδιωτική φροντίδα υγείας, αλλά και τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των προγραμμάτων υγείας.
«Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώσαμε πρόσφατα μία προσαρμογή στην πρακτική της διαδικασίας αποζημίωσης για ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο τμήμα του χαρτοφυλακίου συμβολαίων υγείας που αφορούσε το ~ 4% των ασφαλισμένων μας με ασφαλιστήρια υγείας. Στόχος μας ήταν η έγκαιρη και σαφής ενημέρωση των ασφαλισμένων μας σχετικά με το κόστος και την ορθή χρήση των παροχών υγείας για την ενίσχυση της διαφάνειας προς όφελος όλων, αλλά και ο εξορθολογισμός των αυξημένων δαπανών υγειονομικής περίθαλψης».
Η προτεινόμενη αλλαγή:
- Δεν συνιστούσε μονομερή τροποποίηση των υφιστάμενων όρων των συμβολαίων, καθότι όπου προβλέπεται απευθείας αποζημίωση των νοσοκομειακών δαπανών, η διαδικασία θα παρέμενε αμετάβλητη
- Για τους κατόχους των συμβολαίων του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου , και πάντα με γνώμονα τη διαρκή στήριξη των ασφαλισμένων μας, είχε σχεδιαστεί η δημιουργία ενός ειδικού δικτύου Συμβεβλημένων Νοσοκομείων, υψηλών προδιαγραφών, στα οποία θα ίσχυε η γνωστή διαδικασία απευθείας εξόφλησης των δαπανών από την εταιρεία.
- Στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος επέλεγε νοσοκομείο εκτός του ειδικού δικτύου, τότε θα έμπαινε σε ισχύ η νέα απολογιστική διαδικασία αποζημίωσης, η οποία προέβλεπε ενημέρωση της εταιρείας πριν από την προγραμματισμένη νοσηλεία.
«Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε με υπευθυνότητα τις εξελίξεις στον χώρο της υγείας και αναγνωρίζουμε ότι το διαρκώς αυξανόμενο κόστος υγειονομικής περίθαλψης και η αυξημένη συχνότητα και σοβαρότητα των ιατρικών περιστατικών, αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας, με άμεσο αντίκτυπο τόσο στην ασφαλιστική αγορά, όσο και κυρίως στα ασφάλιστρα των ασφαλισμένων μας. Παραμένουμε πάντα προσηλωμένοι στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με στόχο τη μέριμνα και φροντίδα για όλους τους ασφαλισμένους μας» τόνισε στην ανακοίνωσή της.