Συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα η Retail & More, θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2021 έχοντας αναλάβει το master franchise της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να «τρέξει» την επάνοδο του σήματος του γαλλικού κολοσσού στη χώρα μας, δέκα χρόνια μετά την ηχηρή αποχώρησή του από την ελληνική αγορά.
Επιπλέον 25 καταστήματα με στόχο να ξεπεράσουν τα 70
Όπως επισημαίνεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της AVE που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, μέσω της Retail & More, o όμιλος θα συνεχίσει την ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, με στόχο να προσθέσει 25 νέα καταστήματα εντός του τρέχοντος έτους, έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει συνολικά τα 70 καταστήματα Carrefour έως το τέλος του 2025.
Να σημειωθεί εδώ ότι ο στόχος για ένα δίκτυο 70 καταστημάτων είχε, αρχικώς, τεθεί για το τέλος του 2024, ωστόσο καθώς δεν επετεύχθη, επανακαθορίζεται με νέο χρονοδιάγραμμα τα τέλη του 2025.
Την περασμένη χρονιά εγκαινιάστηκαν εννέα νέα καταστήματα. Τρία εταιρικά στην Αθήνα και έξι franchise, με το δίκτυο, στο τέλος της χρήσης 2024 να μετρά 46 καταστήματα.
Επένδυση σε quick commerce και e-commerce, έρχεται και η κάρτα πιστότητας
Όπως επίσης αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της AVE, o όμιλος, υλοποιώντας το πλάνο ανάπτυξης των stores concepts και formats της Carrefour, συνεχίζει να επενδύει στο quick commerce και στο e-commerce, εφαρμόζοντας την omni channel στρατηγική της Carrefour.
Το πλάνο επέκτασης του δικτύου αναμένεται να υποστηριχτεί και από την ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour, με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο του 2025. Ωστόσο, να σημειωθεί εδώ ότι ο αρχικός προγραμματισμός έκανε λόγο για λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Νοέμβριο του 2024.
Η αναζήτηση εξαγορών και η Βουλγαρία
Παράλληλα, η διοίκηση του ομίλου εξετάζει διάφορες ευκαιρίες εξαγορών που παρουσιάζονται. Όσον αφορά στη Βουλγαρία συνεχίζεται το πλάνο ανάπτυξης που περιλαμβάνει εταιρικά και franchise καταστήματα. Σε αυτό το πλαίσιο και με στόχο την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας σχεδιάζεται η δημιουργία τουλάχιστον τεσσάρων εταιρικών flagship καταστημάτων σε Σόφια και Plovdiv. Το 2024 εγκαινιάστηκαν 13 καταστήματα Carrefour express και Carrefour market σε Σοφία, Βάρνα και Μπουργκάς.
Επίσης εξετάζεται η δυνατότητα μιας τουλάχιστον εξαγοράς τοπικής αλυσίδας για να ενισχυθεί το δίκτυο, ενώ την ίδια ώρα η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για έναρξη εξαγωγικής δραστηριότητας, με πρώτες χώρες στόχο την Κύπρο και τη Βουλγαρία.
Το ημερολόγιο έγραφε 26 Σεπτεμβρίου 2023 όταν ιδρύθηκε θυγατρική εταιρεία στη Βουλγαρία με την επωνυμία Retail & More Bulgaria, ενώ στις 12 Οκτωβρίου του ίδιου έτους υπεγράφη και το master franchise agreement με το Group Carrefour στη Σόφια για τη Βουλγαρία. Η συμφωνία περιλαμβάνει την ανάπτυξη καταστημάτων με την επωνυμία Carrefour, Carrefour express και Carrefour market.
Να σημειωθεί, επίσης, εδώ ότι η Retail & More έχει υπογράψει side letter με το group Carrefour για αποκλειστικότητα σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο, έχοντας τη φιλοδοξία να υλοποιήσει ένα πενταετές πλάνο ανάπτυξης στις εν λόγω χώρες παράλληλα με τα σχέδια για Ελλάδα και Βουλγαρία.
Focus στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Παράλληλα, συνεχίζεται εντατικά η ενίσχυση των τοπικά παραγομένων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour, δίνοντας έμφαση σε παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα που θα μπορούν να εξαχθούν σε άλλες χώρες που δραστηριοποιείται το group Carrefour.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του 2024, η εταιρεία δημιούργησε 50 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour από Έλληνες παραγωγούς σε βασικές κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων.
Για το 2025 o όμιλος μέσω της Retail & More, αναμένει ανάπτυξη των πωλήσεών σε διψήφιο ποσοστό, λόγω ωρίμανσης των υφιστάμενων καταστημάτων και οργανικής ανάπτυξης σε δύο χώρες.
Τα «πεπραγμένα» του 2024
Κατά τη διάρκεια του 2024, η Retail & More επιτάχυνε τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της, εστιάζοντας στην ενσωμάτωση των 11 καταστημάτων Economy που εξαγόρασε στο τέλος του 2023. Τα καταστήματα ανακαινίστηκαν, εξοπλίστηκαν κυρίως με υποδομές υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης και μετατράπηκαν σε Carrefour express υλοποιώντας το αντίστοιχο επενδυτικό πλάνο. Τον Ιούλιο του 2024 η Retail & More απορρόφησε την εξαγορασθείσα εταιρεία επιτυγχάνοντας πλήρη λειτουργική και εταιρική ενοποίηση.
Υπενθυμίζεται ότι η εξαγορά του 100% των μετοχών της Χουλιόπουλος ΕΠΕ με την προσθήκη των 11 καταστημάτων Economy στο δίκτυο εταιρικών καταστημάτων ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023, ενώ το τίμημα ανήλθε στα 3,15 εκατ. ευρώ.
Συνεργασία με e-food και Skroutz
Τον Μάιο του 2024 η εταιρεία δραστηριοποιείται στο quick commerce, προχωρώντας σε συνεργασία με την e-food με πολύ ενθαρρυντικά πρώτα αποτελέσματα, ενώ την ίδια περίοδο οριστικοποιήθηκε η συνεργασία με τη Skroutz για την τοποθέτηση σημείων παραλαβής προϊόντων (Skroutz Points) έξω από τα καταστήματα. Συνολικά τοποθετούνται προϊόντα σε επτά τέτοια σημεία.
Η «επιστροφή» της Carrefour στην Ελλάδα
Η Retail & More μπορεί να ιδρύθηκε το 2021, ωστόσο ξεκίνησε τη λειτουργική της παρουσία το 2022 με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα. Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων έγινε με τη μέθοδο του franchise, ενώ τα πρώτα πέντε καταστήματα εγκαινιάστηκαν σε τουριστικές περιοχές και δη σε Ζάκυνθο (δύο) και Χαλκιδική (τρία καταστήματα).
Για την ώρα η εταιρεία αναπτύσσει δύο βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour market και τα Carrefour express. Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι η βασική της στόχευση είναι να αναπτύξει συνολικά πέντε βασικούς τύπους καταστημάτων, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς.
Τα Carrefour market αφορούν σε μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα που μπορούν να «σταθούν» τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, ενώ τα Carrefour express έχουν χαρακτήρα convenience stores και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του κόσμου τόσο στις γειτονιές, όσο και στα κέντρα πόλεων. Οι υπόλοιποι τύποι καταστημάτων που σχεδιάζεται να αναπτυχθούν σε δεύτερο χρόνο αφορούν στα Carrefour bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores - ένας τύπος καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων - αλλά και το Carrefour Flash 10/10. Πρόκειται για έναν τύπο πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».
Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα. Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα, ταράζοντας συθέμελα το εγχώριο επιχειρείν και όχι μόνο. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour - Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.