Loulis Food Ingredients: Η νέα ταυτότητα της αλευροβιομηχανίας και το «στοίχημα» της διεθνοποίησής της

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Loulis Food Ingredients: Η νέα ταυτότητα της αλευροβιομηχανίας και το «στοίχημα» της διεθνοποίησής της
Νέα εποχή ξημερώνει για τους Μύλους Λούλη. Αλλάζουν επωνυμία με στόχο την διεθνοποίησή τους. Γιατί άλλαξε όνομα και τι θα γίνει με το brand Μύλοι Λούλη. Η μακρά διαδρομή μιας ιστορικής εταιρείας της Ελλάδας, ο μετασχηματισμός της και τα επόμενα βήματα στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία.

Νέο μεγάλο κεφάλαιο στο βιβλίο μιας μακράς επιχειρηματικής διαδρομής ανοίγει σήμερα για την ιστορική αλευροβιομηχανία Μύλοι Λούλη.

Σε μια κίνηση που έχει από καιρό αναγγείλει, η αλευροβιομηχανία αποκτά νέα ταυτότητα, επανασυστήνεται στο κοινό και από σήμερα αλλάζει επισήμως την επωνυμία της. Στη συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Μύλοι Λούλη δεν… θα είναι εκεί ως όνομα, αφού θα έχει δώσει τη θέση της στη Loulis Food Ingredients. Η αλλαγή της επωνυμίας έλαβε το πράσινο φως της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του ομίλου στις 22 Ιουνίου, ενώ από σήμερα παίρνει «σάρκα και οστά».

Με μια επωνυμία πιο… φιλική προς τους ξένους, ο όμιλος επιχειρεί να εδραιώσει την παρουσία του στις χώρες του εξωτερικού και να δρέψει όλα τα οφέλη που μπορεί να φέρει κάθε προσπάθεια εξωστρέφειας. Η αλλαγή της επωνυμίας του δεν είναι απλά συμβολική. Αποτελεί μια «φρέσκια» ματιά στο επιχειρείν από μια από τις μακροβιότερες εταιρείας της χώρας, που, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, δεν διστάζει να δώσει ραντεβού με το… μέλλον.

Γιατί άλλαξε επωνυμία – Τι θα γίνει με το brand Μύλοι Λούλη

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο πρόεδρος του ομίλου, Νίκος Λούλης, η νέα επωνυμία Loulis Food Ingredients «αντικατοπτρίζει συνολικά την ταυτότητα της εταιρείας», η οποία από το 2015 έχει εντάξει στο δυναμικό της την Kenfood ΑΒΕΕ και πλέον σήμερα παράγει, συσκευάζει και διανέμει πολλά προϊόντα, εκτός από τα άλευρα.

Η Loulis Food Ingredients αγκαλιάζει όλα τα brands που έχει ο όμιλος και πιο συγκεκριμένα το Μύλοι Λούλη για τα άλευρα προς επαγγελματίες του χώρου τροφίμων, το Μύλοι Αγίου Γεωργίου για τα άλευρα προς καταναλωτές, το Kenfood για τις πρώτες ύλες και τα μίγματα στον χώρο του HORECA, το Easy Bake για τα μίγματα προς καταναλωτές και το Kaizen για τα premium μείγματα για τους αρτοποιούς».

Σύμφωνα με τον Νίκο Λούλη, η εταιρεία μεταξύ άλλων παράγει για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική προϊόντα όπως μείγματα, βελτιωτικά, βάσεις για παγωτό, αλμυρές και γλυκές γεμίσεις, επικαλύψεις για χρήση σε ζαχαροπλαστική και πολλά ακόμη. Μάλιστα, «μέσω των προϊόντων και του δικτύου της Kenfood ΑΒΕΕ, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα πολλές φορές να ξεπερνάει ακόμη και τα όρια της αρτοποιίας και της ζαχαροπλαστικής και έτσι παράγει ακόμη και προϊόντα όπως βάσεις για χρήση στη μαγειρική ή για χρήση σε vegan προϊόντα διατροφής».

«Η νέα επωνυμία της εταιρείας μας, Loulis Food Ingredients, αντικατοπτρίζει τον μετασχηματισμό που έχει επιτύχει ο οργανισμός μας τα τελευταία χρόνια, από μία εταιρεία αμιγώς παραγωγό αλεύρων, σε μία εταιρεία που παράγει και διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από πρώτες ύλες για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική. Αυτός ο μετασχηματισμός, μας έχει επιτρέψει να είμαστε πιο εξαγωγικοί, αλλά και πιο κοντά στις σύγχρονες απαιτήσεις της βιομηχανίας τροφίμων, των αρτοποιών αλλά και των καταναλωτών μέσα από τα μίγματα, τα βελτιωτικά αλεύρων, αλλά και τις άλλες πρώτες ύλες που σήμερα παράγουμε και διαθέτουμε», εξήγησε.

«Οι νέες αυτές δυνατότητες της εταιρείας μας, τόσο παραγωγικά, όσο και σε επίπεδο έρευνας και ανάπτυξης, μας έχουν δώσει τη δυνατότητα τα τελευταία χρόνια να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, να αναπτυχθούμε σε νέες αγορές, αλλά και να αναπτύξουμε τις εξαγωγές μας», τονίζει ο κ. Λούλης, εξηγώντας παράλληλα πως η ονομασία Μύλοι Λούλη θα εξακολουθήσει να υπάρχει στην εταιρεία και θα είναι το brand name για όλα τα επαγγελματικά προϊόντα αλεύρου.

Η βαριά «σκιά» του πολέμου στην Ουκρανία

Επιδεικνύοντας δυναμισμό αλλά και ανάγκη να ξεδιπλώσει το όραμά της για το μέλλον, η εταιρεία βάζει μπροστά την υλοποίηση φιλόδοξων σχεδίων, κόντρα στο διευρυμένο κλίμα φόβου που τροφοδοτεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. Στη σκιά μιας κατάστασης που τείνει να παγιωθεί ως μια «σκληρή και δραματική πραγματικότητα» - καθώς το αρχικό σοκ έχει περάσει – η εταιρεία επιλέγει να μην κάνει πίσω στα σχέδιά της.

Ωστόσο οι τελευταίοι μήνες δεν ήταν εύκολοι για καμία εταιρεία στην Ελλάδα. Πόσο μάλλον για τις αλευροβιομηχανίες. Σε ό,τι αφορά τα σιτηρά, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου ανέτρεψε εν μια νυκτί τις ισορροπίες στην παγκόσμια αγορά των σιτηρών. Ισορροπίες που ακόμη δεν έχουν αποκατασταθεί και στην πραγματικότητα κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε θα γίνει αυτό. Καθώς ο πόλεμος ρίχνει βαριά τη σκιά του στον «σιτοβολώνα» της Ευρώπης, οι διεθνείς τιμές των σιτηρών εξακολουθούν να παραμένουν στα ύψη, ενώ δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις των αναλυτών και για τους επόμενους μήνες.

Στη σκιά της αυξημένης αβεβαιότητας και εν μέσω σημαντικών αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών τους, οι εγχώριες αλευροβιομηχανίες όχι μόνο παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, αλλά και «χτίζουν» άμυνες, ώστε να διαχειριστούν την τρέχουσα κατάσταση. Ο κλάδος παραμένει σε εγρήγορση, «ζυγίζοντας» όλα τα δεδομένα και σχεδιάζοντας προσεκτικά τα επόμενα βήματά του.

«Εντοπίσαμε έγκαιρα εναλλακτικές λύσεις εφοδιασμού σιτηρών»

Όπως σημειώνεται στην ετήσια οικονομική έκθεση της Μύλοι Λούλη για τη χρήση 2021 και σε ό,τι αφορά την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, ο όμιλος δεν έχει ιδιαίτερη έκθεση στις ουκρανικές και ρωσικές αγορές. Συγκεκριμένα δεν υφίσταται: α) καμία σημαντική επιχειρησιακή διακοπή λόγω διακοπής της εφοδιαστικής αλυσίδας, κλείσιμο/αναστολή λειτουργιών/κατασκευαστικών ή εμπορικών εγκαταστάσεων, ταξιδιωτικούς περιορισμούς, β) κατάσχεση/ απαλλοτρίωση περιουσιακών στοιχείων από κρατικές αρχές, γ) μη διαθεσιμότητα προσωπικού, δ) περιορισμοί στα ταμειακά υπόλοιπα, ε) απομειώσεις χρηματοοικονομικών και μη χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων (λαμβάνοντας υπόψη γεγονότα και νέες πληροφορίες που προέκυψαν μετά την ημερομηνία αναφοράς), στ) σημαντικές μειώσεις στις πωλήσεις, τα κέρδη ή/και τις λειτουργικές ταμειακές ροές, καθώς ο όμιλος δεν διατηρεί σημαντικές δραστηριότητες στις πληττόμενες περιοχές από συγκρούσεις, ούτε έχουν επιβληθεί άλλα μέτρα που επηρεάζουν τις δραστηριότητές της.

Όσον αφορά στις αγορές σιτηρών από τις εμπλεκόμενες χώρες και ειδικότερα από τη Ρωσία, κατά το προηγούμενο έτος αυτές αποτελούσαν το 17% της αξίας των συνολικών σιτηρών που άλεσε ο όμιλος. Κατόπιν της παύσης εξαγωγών σίτου από τις εν λόγω χώρες, οι Μύλοι Λούλη εντόπισαν έγκαιρα εναλλακτικές λύσεις εφοδιασμού από τις υπόλοιπες χώρες παραγωγής σίτου στην Ευρώπη.

Για το 2021, οι πωλήσεις του ανήλθαν στα 134,91 εκατ. ευρώ, από 111,06 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένες κατά 21,17%. Το κόστος πωληθέντων στον όμιλο για το 2021 διαμορφώθηκε στα 115,39 εκατ. ευρώ από 89,81 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένο κατά 28,48%, ενώ, αντίστοιχα στην εταιρεία το κόστος πωληθέντων ανήλθε στα 102,64 εκατ. ευρώ, από 78,89 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,11%. Η εν λόγω αύξηση στο κόστος πωληθέντων οφείλεται στη συνέχιση της εξάπλωσης της πανδημίας, στις συνεχείς αυξήσεις σε βασικές κατηγορίες πρώτων υλών στην εγχώρια και διεθνή αγορά, στη σημαντική αύξηση του μεταφορικού κόστους και κυρίως των ναύλων για μεταφορές με εμπορευματοκιβώτια, καθώς και στην αύξηση του ενεργειακού κόστους.

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 1,19 εκατ. ευρώ από 0,70 εκατ. ευρώ το 2020 και ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 0,63% το 2020 σε 0,88% το 2021. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη για την εταιρεία διαμορφώθηκαν σε 1,30 εκατ. ευρώ από 1,76 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 1,79% το 2020 σε 1,09% το 2021.

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο με «ηχηρά» ονόματα

Η Γενική Συνέλευση του περασμένου Ιουνίου δεν έδωσε μόνο το πράσινο φως στην αλλαγή επωνυμίας της εταιρείας. Αντίθετα, εξέλεξε νέο Διοικητικό Συμβούλιο, με ηχηρές προσθήκες που στόχο έχουν να ενδυναμώσουν έτι περαιτέρω την εταιρεία. Στο νέο ΔΣ της εταιρείας φιγουράρουν πλέον ο πολυσχιδής και δραστήριος επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος, o «master του retail» Κωνσταντίνος Μαχαίρας, αλλά και ο Γιώργος Τανισκίδης.

Αναλυτικά, το νέο ΔΣ της εταιρείας έχει ως εξής:

Λούλης Νικόλαος, Πρόεδρος, Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

Αλεξανδρή – Καπελάνου Ελισάβετ, Αντιπρόεδρος, Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

Φωτόπουλος Νικόλαος, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

Θεοδωρόπουλος Σπυρίδων, Μη Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

Μαχαίρας Κωνσταντίνος, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

Τανισκίδης Γεώργιος, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

Fabbri Gianluca, Μη Εκτελεστικό Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου

«Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος και χαρούμενος που η εταιρεία μας κάνει ένα ουσιαστικό βήμα προς μία καλύτερη και ουσιαστικότερη εταιρική διακυβέρνηση. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τα νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου που αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μου, αφιερώνοντας πολύτιμο προσωπικό τους χρόνο για να υποστηρίξουν εμένα και τη Loulis Food Ingredients, στο επιχειρηματικό μας ταξίδι», σχολίασε ο κ. Λούλης.

Μια βαριά «κληρονομιά» 240 χρόνων

Η Μύλοι Λούλη θεωρείται μια από τις μακροβιότερες ελληνικές εταιρείες με ιστορία από το μακρινό 1782.

Μέσα στα 240 ολόκληρα χρόνια της ιστορίας της «ανδρώθηκαν» επτά γενιές μυλωνάδων, μετεξελίσσοντας σταδιακά την επιχείρηση σε έναν πολύ ισχυρό όμιλο.

Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία με τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής στη Σούρπη, το Κερατσίνι, τη Θήβα και το Toshevo, ενώ με τη βοήθεια της τεχνολογίας, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στους πελάτες πάνω από 170 τελικά προϊόντα αλεύρων, εξασφαλίζοντας έτσι τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων ιδανική να καλύψει όλες τις ανάγκες του επαγγελματία…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πρεμιέρα με προσδοκίες για τις θερινές εκπτώσεις - Πού ποντάρει ο εμπορικός κόσμος

Μύλοι Λούλη: Μετονομασία σε Loulis Food Ingredients

Νέο κεφάλαιο ανοίγει για την ΙΟΝ – Η «γλυκιά» διαδρομή στην ιστορία και η επόμενη μέρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider