Μυτιληναίος: Ποια είναι η «εικόνα» του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης – Ανεκτέλεστο στα 2,4 δισ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μυτιληναίος: Ποια είναι η «εικόνα» του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης – Ανεκτέλεστο στα 2,4 δισ. ευρώ
Σε υψηλά επίπεδα κινείται το ανεκτέλεστο συμβάσεων του τομέα στον οποίο εντάσσονται και οι κλασσικές υποδομές. Ποια τα μεγέθη του στο α’ τρίμηνο 2022. Ποια έργα «μαζεύει» το γκρουπ.

Σε υψηλά επίπεδα συνεχίζει να κινείται το ανεκτέλεστο συμβάσεων του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ομίλου Μυτιληναίος, στον οποίο εντάσσονται και οι κλασσικές υποδομές, με το εν λόγω «κομμάτι», όπως έχει από καιρό αναδείξει το insider.gr, να αποτελεί σταδιακά σημαντικό πεδίο δράσης του μεγάλου εισηγμένου γκρουπ.

Κατά τη διάρκεια του Α’ τριμήνου 2022, ο Τομέας ολοκλήρωσε σημαντικές συμφωνίες για την εκτέλεση έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό ενισχύοντας το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του. Πιο συγκεκριμένα, ο Τομέας ήρθε σε συμφωνία για τη «Μελέτη, Προμήθεια & Κατασκευή» τριών σταθμών παραγωγής ενέργειας ανοιχτού κύκλου (OGGT) στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμβατικού τιμήματος €330 εκατ., ενισχύοντας την παρουσία του σε αυτή την αγορά. Παράλληλα, ανέλαβε την κατασκευή του μεγαλύτερου data center στην Ελλάδα, το οποίο θα τροφοδοτείται αποκλειστικά από «πράσινη» ενέργεια. Όσον αφορά το χώρο των υποδομών, ως μέλος κοινοπραξίας αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης για την κατασκευή του «Flyover» της περιφερειακής οδού στη Θεσσαλονίκη (το 50% σύμβασης 370 εκατ. ευρώ, μαζί με την ΑΒΑΞ), ενώ υπέγραψε συμβάσεις για τις διαδικασίες εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακής μονάδας στην Αττική. Κατόπιν των ανωτέρω εξελίξεων, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των συμβασιοποιημένων έργων ανήλθε στα 1,07 δισ. ευρώ, ενώ συμπεριλαμβανομένων των έργων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο συμβασιοποίησης, το σύνολο ανέρχεται στα 2,4 δισ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης στο Α’ τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκε σε 66,5 εκατ. που αντιστοιχεί στο 6,4% του συνολικού κύκλου εργασιών (από 90,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2021, άρα -26,8%, και 87,1 εκατ. στο δ’ τρίμηνο 2021) που ξεπέρασε το 1,04 δις, ενώ τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 6,1 εκατ. ευρώ, έναντι 11,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους (-45,7%), επί συνολικού EBITDA για τον όμιλο στα 130,3 εκατ. ευρώ. Η αναμενόμενα χαμηλότερη απόδοση του Τομέα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, οφείλεται κυρίως στην είσοδο ορισμένων έργων στα τελευταία στάδια κατασκευής ή και στην ολοκλήρωση ορισμένων εξ αυτών. Ωστόσο, με την εκκίνηση των εργασιών στα ήδη υπογεγραμμένα έργα και την περαιτέρω ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπολοίπου, η απόδοση του Τομέα αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά στα επόμενα τρίμηνα. Το περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 9,1% από 12,3% το πρώτο τρίμηνο του 2021 και 4,5% στο τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Υπενθυμίζεται, όπως πρόσφατα μόλις ανέδειξε το insider.gr, ότι το γκρουπ έχει μαζέψει συμβάσεις περίπου 1 δις ευρώ τους τελευταίους μόλις μήνες, με διαγωνισμούς που πήρε στο εσωτερικό και νέα έργα στο εξωτερικό. Πρόκειται για projects που διευρύνουν το «αποτύπωμα» και βέβαια τη βαρύτητα δίνει το γκρουπ στον χώρο των ευρύτερων υποδομών (πέραν της ισχυρής παρουσίας του ομίλου σε ενέργεια και μεταλλουργία), μέσω του εξειδικευμένου Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν η ανάπτυξη τριών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, σε ανοιχτό κύκλο (OCGT) στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ένα deal που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, το «Fly Over» της Θεσσαλονίκης, ύψους 370 εκατ. ευρώ (ο όμιλος ελέγχει το 50% της κοινοπραξίας, άρα του αναλογεί σύμβαση περί τα 185 εκατ. ευρώ, πρόκειται για οδικό ΣΔΙΤ), το μεγάλο δημόσιο οδικό έργο, αρχικού ύψους περίπου 200-210 εκατ. ευρώ, για την «Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών».

Επίσης, η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, ενώ το γκρουπ «καπαρώνει» τον οδοφωτισμό της Αθήνας με προσφορά 52,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή τον μεγάλο διαγωνισμό που προώθησε ο Δήμος Αθηναίων για την «Ενεργειακή Αναβάθμιση και Αυτοματοποίηση του Συστήματος Οδοφωτισμού», καθώς ήδη έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και επισήμως. Αξίζει επίσης να υπενθυμίσουμε ότι προ ετών η Μυτιληναίος είχε υπογράψει και τη σύμβαση, αρχικού ύψους 100-110 εκατ. ευρώ, για έργα κατασκευής στο μεγάλο logistics park στο Θριάσιο (γνωστό και ως Θριάσιο Ι), μια σύμβαση που παραμένει σε ισχύ καθώς το έργο ξεμπλόκαρε. Ωστόσο, έχουν ήδη περάσει περίπου 4 χρόνια από τότε, κατά συνέπεια πρέπει να επικαιροποιηθεί τόσο το τεχνικό αντικείμενο όσο και το ύψος της σύμβασης καθώς έκτοτε πολλά έχουν αλλάξει στο οικονομικό περιβάλλον.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέο έργο στη Βόρεια Ελλάδα «μαζεύει» η ΗΛΕΚΤΩΡ – «Μόνη» η Μυτιληναίος στο ΣΔΙΤ των 200 εκατ. ευρώ

Mytilineos: Αύξηση τζίρου και καθαρών κερδών το α' τρίμηνο

Mytilineos: Αναμένει αύξηση του στόχου των κερδών για το 2022 η Citi -Διατηρεί «buy»

gazzetta
gazzetta reader insider insider