Πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει τα δεδομένα στα σούπερ μάρκετ – Οι τάσεις και ο ρόλος της πανδημίας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλάζει τα δεδομένα στα σούπερ μάρκετ – Οι τάσεις και ο ρόλος της πανδημίας
Ο ψηφιακός καταναλωτής είναι ενημερωμένος, ανυπόμονος και μπορεί να γίνει πολύ απαιτητικός. Προτεραιότητα πλέον η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων. Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η δυναμική των online πωλήσεων. 

«Το μέλλον είναι ήδη εδώ». Η φράση αυτή φαίνεται πως ταιριάζει γάντι στην αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς οι τάσεις που θα απασχολήσουν προσεχώς τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής έχουν ήδη αρχίσει να διαμορφώνονται, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα... αύριο που δεν θα αργήσει τελικά να έρθει.

Μπορεί το ξέσπασμα της πανδημίας να λειτούργησε ως επιταχυντής των εξελίξεων, ωστόσο μετά από δύο χρόνια «συμπόρευσης» της ανθρωπότητας με τον κορονοϊό, γίνεται αντιληπτό πως το προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή αλλάζει. Και όχι μόνο αλλάζει. Η νέα πραγματικότητα επιβεβαιώνει πως οι καταναλωτικές συνήθειες που δημιούργησε ο κορονοϊός… δεν πρόκειται να εξαφανιστούν μετά την ύφεση της πανδημίας. Η δυναμική στροφή των καταναλωτών στις online αγορές σηματοδοτεί μια τάση που παγιώνεται και θα έχει διάρκεια. Ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου μετασχηματίζεται ταχύτητα και πλέον γίνεται ξεκάθαρο πως πολλές αλλαγές ήρθαν για να μείνουν.

Η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων είναι πλέον προτεραιότητα

«Στα σούπερ μάρκετ έχει σημειωθεί μια πολύ σημαντική αλλαγή το τελευταίο διάστημα. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που τοποθετούν ψηλά στην ιεραρχία, από πλευράς σπουδαιότητας, την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων, με τις τιμές να περνούν σε δεύτερη μοίρα», δήλωσε πρόσφατα ο ιδρυτής και Chief Brand Officer της Braincandy, Σταμάτης Κάντζας, συμμετέχοντας στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), περιγράφοντας τη δυναμική που παρουσιάζει το διαδικτυακό κανάλι των σούπερ μάρκετ.

Ο κ. Κάντζας παραδέχθηκε επίσης πως το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει καταστήσει λιγότερο σαφή τα «σύνορα» της αγοράς των σούπερ μάρκετ, ενώ έκρινε αναγκαία μια ολιστική γνώση της συμπεριφοράς του καταναλωτή, γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο η οργανωμένη λιανική θα αναζητήσει νέες ευκαιρίες και θα διεκδικήσει μερίδια αγοράς.

Τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού καταναλωτή

Μιλώντας στο ίδιο συνέδριο ο Σπύρος Λούρος, Διευθυντής Νew Digital Business Development, E-Commerce & Consumer IOT Σ&Κ της Βοx, εξήγησε πως η online παραγγελία δεν είναι τόσο νέα συνήθεια όσο φαίνεται. «Έχει ξεκινήσει καιρό τώρα η ψηφιοποίηση της παραγγελιοληψίας, απλά μεταδόθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια, γιατί το κινητό έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του ανθρώπου. Και φυσικά ο κορονοϊός λειτούργησε σαν επιταχυντής των εξελίξεων.

Σύμφωνα με τον κ. Λούρο, ο ψηφιακός καταναλωτής είναι ένας πολύ ιδιαίτερος καταναλωτής. Και αυτό γιατί, αν αναλύσει κανείς την αγοραστική του συμπεριφορά, θα αντιληφθεί γρήγορα πως είναι ένας καταναλωτής εξαιρετικά ανυπόμονος, ενημερωμένος και πολύ απαιτητικός.

Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης

Σύμφωνα με τον ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ Xplain,Στέφανο Καράγκο, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναβαθμίσει τον ρόλο της οργανωμένης λιανικής σε όλα τα επίπεδα για μια σειρά από πολύ σημαντικούς λόγους.

Όπως σημείωσε, η τεχνική νοημοσύνη ανακαλύπτει τι δεν μπορεί να κάνει το μυαλό, πραγματοποιεί προβλέψεις με υψηλή ακρίβεια, δίνει λύσεις στις καθημερινές προκλήσεις και αντιλαμβάνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό τις ανάγκες και τη συμπεριφορά του καταναλωτή.

Συνεχίζεται η θεαματική αύξηση των online αγορών - Οι προβλέψεις για το 2021

Η αλματώδης αύξηση των online πωλήσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να παρέχει μεγάλη στήριξη στα οικονομικά τους μεγέθη.

Όταν οι Έλληνες καταναλωτές βρέθηκαν για πρώτη φορά – και για μεγάλο χρονικό διάστημα – σε καθεστώς lockdown, στράφηκαν σχεδόν μαζικά στις online αγορές, αναγκάζοντας τις μεγάλες αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή. Το 2020 οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, κατά 260% σε σχέση με το 2019, διαμορφώνοντας τζίρο ύψους 163,30 εκατ. ευρώ.

«Για το 2021 προβλέπουμε πως οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα κάνουν τζίρο της τάξης των 240-260 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μια αύξηση 55%», εκτίμησε η Retail Offering Manager της Convert Group, Κέλλυ Πετροπούλου, επιβεβαιώνοντας πως η δυναμική των online πωλήσεων συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider