«Στον αέρα» ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Στον αέρα» ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη
Προς ακύρωση και επαναδημοπράτηση φαίνεται να οδεύει ο σιδηροδρομικός διαγωνισμός για το έργο των 85 εκατ. ευρώ στην Πελοπόννησο.

Εμπλοκή φαίνεται να έχει προκύψει σε ένα σημαντικό έργο για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο, ειδικότερα στον έργο ηλεκτροκίνησης για το τμήμα Κιάτο-Αίγιο (Ροδοδάφνη).

Πληροφορίες του σιδηροδρομικού κόσμου αναφέρουν ότι η ΕΡΓΟΣΕ και η Μυτιληναίος, που είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος πέρυσι, δεν έχουν προχωρήσει στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης, που πάντως αποτελούσε εκκρεμότητα εδώ και καιρό, με τον διαγωνισμό να οδεύει προς «εκτροχιασμό» και να παίρνει τον δρόμο για την εκ νέου προκήρυξή του.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στην αναπομπή της υπόθεσης στην Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία και είναι η μοναδική υπεύθυνη να αποφανθεί για την «τύχη» του project, καθώς φαίνεται να προέκυψε θέμα μη ανανέωσης της ισχύος της προσφοράς αλλά και της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής από πλευράς της Μυτιληναίος.

Κατά συνέπεια, η Επιτροπή Διαγωνισμού (Ε.Δ.), ως αρμόδια, καλείται να αποφανθεί για τον διαγωνισμό καθώς φαίνεται να έχει υπάρξει εμπλοκή. Τι θα αποφασίσει η Ε.Δ. θα φανεί στην πορεία, αν και κατά τις εκτιμήσεις ανθρώπων του σιδηροδρομικού κόσμου δεν απομένει παρά ακύρωση της σύμβασης και επαναπροκήρυξη του project. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα φανεί προσεχώς.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο κατασκευής ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) είναι ύψους 69 εκατ. ευρώ (κοντά στα 85,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), βάσει παλιότερου σχεδιασμού και προϋπολογισμού, με τις διαδικασίες να έχουν σημειώσει σημαντική καθυστέρηση. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, όλες δηλαδή τις απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, μήκους 71 χλμ. περίπου (τα έργα υποδομής κατασκεύασε η Μυτιληναίος).

Η σύμβαση, με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη, 2014-2020», είχε και δικαστικό παρελθόν. Υπενθυμίζεται ότι αρχικά, προ ετών, είχε μειοδοτήσει στον διαγωνισμό η ΑΚΤΩΡ. Ωστόσο, η Μυτιληναίος προχώρησε σε νομικές ενέργειες, υπέβαλλε προσφυγές, για να φτάσει η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο έκανε δεκτή την παρέμβαση της Μυτιληναίος κατά της ΑΚΤΩΡ (αλλά και κατά της συμμετοχής του επόμενου στη σειρά μειοδότη). Με συνέπεια, τελικά να ανακηρυχθεί αυτή προσωρινή ανάδοχος πέρυσι.

Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς όταν ολοκληρωθεί θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με υψηλές ταχύτητες. Με τα μέχρι προ 1-2 ετών δεδομένα, θεωρητικά ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης ήταν 30 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider