Επιχειρήσεις
18-03-2021 | 14:20

ΑΒΑΞ: Η κερδοφορία, τα μεγάλα project, η σχέση με Μυτιληναίο, το Μετρό και το Ελληνικό

ΑΒΑΞ: Η κερδοφορία, τα μεγάλα project, η σχέση με Μυτιληναίο, το Μετρό και το Ελληνικό
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η επιστροφή στην κερδοφορία το 2021 (αν δεν υπάρξει έκπληξη για το 2020), η περαιτέρω σύσφιξη συνεργασιών με ομίλους, όπως η Μυτιληναίος, για την διεκδίκηση και κατασκευή μεγάλων έργων δίχως όμως μετοχικές συνεργασίες (ανυπόστατα αυτά τα σενάρια είπε ο επικεφαλής του ομίλου, κ. Χρ. Ιωάννου), η προώθηση των εργασιών της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, η σύμπραξη με μεγάλο αμερικανικό όμιλο με στόχο την διεκδίκηση του οικιστικού Πύργου στο Ελληνικό, η διεκδίκηση σιδηροδρομικών projects άνω των 3 δις ευρώ περιλαμβάνονται, μεταξύ πολλών άλλων, στο «μενού» των δράσεων του εισηγμένου κατασκευαστικού ομίλου ΑΒΑΞ.

Όπως σημείωσαν νωρίτερα σε σχετική διαδικτυακή συνέντευξη οι κύριοι Χρ. Ιωάννου (Πρόεδρος του ομίλου ΑΒΑΞ) και Κων. Μιτζάλης (διευθύνων σύμβουλος του γκρουπ), ο όμιλος ΑΒΑΞ είναι σε πλήρη ετοιμότητα για να διεκδικήσει όλα τα μεγάλα έργα που βγαίνουν προς δημοπράτηση τα επόμενα χρόνια, αυτόνομα και με επάρκεια, είτε αφορούν στο Ταμείο Ανάκαμψης είτε σε άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα. Στην ΑΒΑΞ βλέπουν θετικά το μέλλον κυρίως εξαιτίας της πρόθεσης της κυβέρνησης να προωθήσει μεγάλα έργα.

Όπως σημείωσαν τα στελέχη του ομίλου, «η ΑΒΑΞ αναμένεται να επιστρέψει σε κερδοφορία το 2021», αν και θα πρέπει να περιμένουμε και τα συνολικά στοιχεία για το 2020. Στον όμιλο θεωρούν ότι τα πιο δύσκολα έχουν περάσει. Αναφορικά με τον δανεισμό, ανέρχεται συνολικά στα 564 εκατ. ευρώ αλλά αναλαμβάνονται δράσεις μείωσής τους, όπως για παράδειγμα η λήψη δανείου (εσωτερικός δανεισμός που προβλέπεται από τη σύμβαση) από την Αττική Οδό (συνολικά 82,8 εκατ. ευρώ και για τους δύο μετόχους, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ). Πιθανόν, μέρος του ποσού που αναλογεί στην ΑΒΑΞ να χρησιμοποιηθεί προς αποπληρωμή δανείων στις τράπεζες.

Η διοίκηση της ΑΒΑΞ, δεδομένου ότι τα επόμενα έτη θα χρειαστεί κινητοποίηση όλων των δυνάμεων ώστε να προχωρήσουν πολλοί και μεγάλοι σε ύψους διαγωνισμοί, αφήνει ανοιχτό τον δρόμο για συνεργασίες είτε με την Μυτιληναίος, με την οποία θα κατέβει μαζί στον διαγωνισμό για την παραχώρησης της Εγνατίας Οδού (συν τη Vinci), είτε και με άλλες εταιρείες του κλάδου. Ωστόσο, χαρακτήρισε ως «ανυπόστατες» της φήμες περί μετοχικής σύμπραξης με τον όμιλο Μυτιληναίου.

Ο κ. Ιωάννου αποκάλυψε πως είναι σε συζητήσεις με αμερικανικό γκρουπ (Νέα Υόρκη) ώστε να διεκδικήσουν το project της ανάπτυξης του οικιστικού Πύργου (στη Μαρίνα) στην έκταση του Ελληνικού, αναμένοντας αν προκριθεί στη short list. Μια κίνηση που, όπως είπε, θα δώσει αξία στο project και στη Lamda.

Γενικότερα πάντως, η ΑΒΑΞ προωθεί έργα στο οικιστικό κομμάτι, είτε με την ανάπτυξη project 16 διαμερισμάτων στην περιοχή του Ελληνικού (κοντά στο Μετρό, κατασκευή στο β’ τρίμηνο έτους) είτε στις Καλύβες Χανίων με την ανάπτυξη περίπου 20 διαμερισμάτων, στοχεύοντας κυρίως σε ξένους αγοραστές (οι δύο αυτές επενδύσεις είναι συνολικού ύψους 11 εκατ. ευρώ).

Επιπρόσθετα, αναφορικά με τα τεκταινόμενα στην Ελλάκτωρ, με την οποία έχει συνεργασίες σε διάφορα έργα, ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι είναι ακόμα πρόωρο να ειπωθεί κάτι. Μάλιστα, εμφανίστηκε προσεκτικός όταν ρωτήθηκε για τις εξελίξεις στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ θεωρώντας ότι «δεν θα πάει χειρότερα από ότι ήταν, θα πάει καλύτερα».

Οσον αφορά στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Μιτζάλης, στις αρχές του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση της γραμμής 4 του Μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή, που είναι έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Προσεχώς αναμένεται η έγκριση της σύμβασης από την Βουλή, η υπογραφή μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου στα τέλη της άνοιξης, ενώ θα ακολουθήσει, όπως σημείωσε, η έναρξη των μελετών το καλοκαίρι. Με την υπογραφή της σύμβασης θα λειτουργήσουν τα πρώτα εργοτάξια στην αρχή και στο τέλος του έργου. Επιπρόσθετα, στην τελική ευθεία είναι η επέκταση της γραμμής 3 μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Θα παραδοθούν το καλοκαίρι 2022 και περιλαμβάνουν 3 σταθμούς (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο).

Ακόμα ένα μεγάλο έργο είναι το Καζίνο στη Λεμεσό για το οποίο ειπώθηκε ότι είναι στο 40-45% της συνολικής προόδου, ενώ αναμένεται να παραδοθεί το 2022 (σε συνεργασία με ΤΕΡΝΑ και μερίδια 60%-40%, ύψους 269 εκατ. ευρώ και ενδεχομένως θα φτάσει και τα 280 εκατ. ευρώ). Στον τομέα των ακινήτων ο όμιλος είχε παρουσία στην Κύπρο μέσω της μαρίνας Λεμεσού, μιας ανάπτυξη που κατέγραψε συνολικές πωλήσεις 600 εκατ. ευρώ.

Επίσης η ΑΒΑΞ έχει αναλάβει σταθμό παραγωγής ενέργειας ισχύος 1.650 MW στο Ιράκ, όπου  είχε ήδη κατασκευαστεί μια μεγάλη μονάδα. Οσον αφορα στα δίκτυα, ξεχωρίζει ο αγωγός IGB, ο οποίος στο τέλος του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί (μεταφορά φυσικού αερίου από την Ελλάδα στη Βουλγαρία). Επίσης, ο όμιλος αναμένει αύξηση μεριδίου στη Volterra, ενώ ελπίζει ότι θα ξεπεραστούν οι αρρυθμίες με το Target Model. Αναφορικά με τις ΑΠΕ, εντός του 2021 αναμένεται η εγκατάσταση δύο έργων συνολικής ισχύ 36MW σε Κοζάνη/Καστοριά, ανεβάζοντας τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ σε περίπου 100MW. Ηδη, μέσω της θυγατρικής Volterra λειτουργεί δύο αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 72 MW (με την ΔΕΗ να είναι μέτοχος μειοψηφίας). Επίσης, υπάρχει σημαντικό pipeline έργων με στόχο ο όμιλος να έχει τα επόμενα χρόνια εγκατεστημένη ισχύ 300MW.

Να σημειωθεί ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα γίνει και η ολοκλήρωση της μεταφοράς των σχετικών μεριδίων που κατέχει ο όμιλος σε συμβάσεις παραχώρησης σε μια ξεχωριστή οντότητα Παραχωρήσεων.

Ο κ. Ιωάννου ανέφερε πως το όνομα ΑΒΑΞ συνδέεται με τη συνέπεια και την αξιοπιστία, ενώ ο κ. Μιτζάλης σημείωσε ότι «τα έργα κερδίζονται με τις προσφορές, όχι με τα δικαστήρια». Η ΑΒΑΞ διεκδικεί το σύνολο των διαγωνισμών που βγαίνουν ή θα δημοπρατηθούν, όπως τα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ ύψους 3,3 δις ευρώ (με ανταγωνιστικό διάλογο), τον ΒΟΑΚ, τα κτηριακά ΣΔΙΤ (φοιτητικές εστίες, σχολεία κ.λπ.), έργα απορριμμάτων και περιβάλλοντος, τα μεγάλα οδικά projects (Καλαμάτα-Μεθώνη, Fly Over Θεσσαλονίκης κ.α.). Επίσης, προσδοκά συμμετοχή στα μεγάλα έργα, άνω των 2,5 δις ευρώ, που αναμένεται να προωθηθούν στην έκταση του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό εκτιμώντας ότι μπορεί να αναλάβει σημαντικό μέρος των εργασιών. Στις συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ ο όμιλος διαθέτει 13 συμμετοχές. «Δεν υπάρχει έργο παραχώρησης που να μην μπορούμε να συμμετέχουμε με την εμπειρία που διαθέτουμε», σημείωσε η διοίκηση.

Μιλώντας για τις δραστηριότητες του ομίλου ανέφερε την πληθώρα αντικειμένων που είτε κατασκευάζει ο όμιλος, είτε διεκδικούνται μέσα από τους  εν εξελίξει διαγωνισμούς. Όπως είπε δίνει την δυνατότητα στον όμιλο να διαφοροποιηθεί με την αναδιάρθρωση των επιχειρηματικών τομέων οι οποίοι είναι 4:

-Υποδομών-Κτιριακών Έργων (Γέφυρες, Λιμενικά, Οδικά, Σιδηροδρομικά, Οικοδομικά, Περιβάλλον)
-Ενεργειακών Έργων (Σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας,  σταθμοί αερίου, διυλιστήρια, ειδικά  περιβαλλοντικά έργα)
-Τομέας Έργων Δικτύων (ΟΚΩ, αγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου, τηλεπικοινωνίες)
-Παραχωρήσεις -ΣΔΙΤ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.