«Φουρτούνα» στην ακτοπλοΐα – «Το 2021 ο εισερχόμενος τουρισμός στο 50% του… 2019»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Φουρτούνα» στην ακτοπλοΐα – «Το 2021 ο εισερχόμενος τουρισμός στο 50% του… 2019»
Είναι βέβαιο ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα στην ακτοπλοΐα.

Με «μελανά χρώματα» περιέγραψε την κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ. Μιχάλης Σακέλλης. Στον απολογισμό για το 2020, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, ανέφερε ότι «το 2021 ξεκίνησε με ζημιές του Κλάδου που ξεπερνούν τα 130 εκατ. ευρώ, έναντι των οποίων έχουμε λάβει ενίσχυση μόνο 31 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συνδέσμου, τα ζημιογόνα αποτελέσματα των εταιρειών την τρέχουσα περίοδο ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ το μήνα και για να καλυφθούν πρέπει να αυξηθούν 75% τα τρέχοντα μισθώματα συμβάσεων covid-19.

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «έχουμε μπροστά μας μία προβληματική χρονιά με δυσάρεστες εξελίξεις με δεδομένη την καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς, το οποίο θα επηρεάσει δυσμενώς τον εισερχόμενο τουρισμό. Είναι βέβαιο ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020 χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%. Υπολογίζουμε ότι οι εταιρείες μας δαπανούν την τρέχουσα περίοδο €15 εκ. μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν €9 εκ. για τα ίδια δρομολόγια».

Όπως εκτιμούν οι άνθρωποι της ακτοπλοΐας, «χωρίς να υπολογίζουμε τα υπόλοιπα έξοδα, το κόστος των καυσίμων των εταιρειών μας τους μήνες Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ».

Σε ότι αφορά τη θερινή περίοδο σημείωσε ο κ. Σακέλλης ότι «οι προβλέψεις είναι ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της πανδημίας. Είναι βέβαιο λοιπόν ότι έχουμε μπροστά μας μία κακή χρονιά με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ότι αφορά την κίνηση και με βέβαια ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα με μειωμένη ρευστότητα και αυξημένο δανεισμό».

Εκτός από αυτά που αναφέραμε, υπάρχουνε μπροστά και οι υποχρεώσεις για την προσαρμογή των πλοίων σε νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την υποχρέωσή μας για βελτίωση του Ενεργειακού αποτυπώματος των πλοίων και μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 κατά 55%.

«Εναλλακτικά και για την αποφυγή της αύξησης των λειτουργικών εξόδων που θα επηρεάσει και το μεταφορικό κόστος, θεωρώ βέβαιο ότι τα επόμενα χρόνια πρέπει πολύ σοβαρά να συζητήσουμε το θέμα της επιδότησης του κόστους των καυσίμων αλλά και της επέκτασης του μέτρου του μεταφορικού ισοδυνάμου στο σύνολο των επιβατών και οχημάτων που μεταφέρονται στις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές», σημείωσε ο κ. Σακκέλης.

Κατά τον ίδιο, «άλλο μεγάλο θέμα της τρέχουσας δεκαετίας είναι η ανανέωση του Ακτοπλοϊκού μας στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μας σήμερα είναι 27,32 ετών και για τα συμβατικά 29,9. Το 2030 ο μέσος όρος θα είναι 37,32 και για τα συμβατικά 39,9, περισσότερα από 42 πλοία θα είναι πάνω από 40 ετών, ενώ 18 μεγαλύτερα των 50 ετών, το οποίο δεν έχει συμβεί ποτέ στην Ακτοπλοΐα μας τουλάχιστον τα τελευταία 40 χρόνια».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider