Ελλάδα
15-01-2021 | 11:13

Στη μάχη της διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ μπαίνει και η Wolt

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Στη μάχη της διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ μπαίνει και η Wolt

Μεγάλες αλλαγές και στο online delivery δρομολογεί τους τελευταίους μήνες η πανδημία του κορονοϊού, στρέφοντας τους μεγάλους παίκτες στον μοναδικό κλάδο του λιανεμπορίου που σε αντιδιαστολή με την λοιπή καθίζηση, παρουσιάζει κέρδη. Ο λόγος για την είσοδο της Wolt στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ, των μόνων καταστημάτων που παραμένουν ανοιχτά σε κάθε συνθήκη καταγράφοντας ανοδικά σερί τζίρου, από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι και σήμερα 

Όπως ανακοινώθηκε χθες, η startup η οποία έκανε το ντεμπούτο της στη Φινλανδία το 2015 και στη χώρα μας ήρθε μόλις προ διετίας, το 2019, ολοκλήρωσε πρόσφατα την σύσταση της εταιρίας Wolt Market Greece, 100% θυγατρική της Wolt Greece, με στόχο να δραστηριοποιηθεί μέσω αυτής στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Οι προετοιμασίες για το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη εδώ και κάποιους μήνες, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν είναι ξεκάθαρος ο τρόπος δραστηριοποίησης της ούτε κι έχει ανακοινωθεί κάποια συγκεκριμένη συνεργασία.

Όπως ξεκαθάρισε πάντως εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο insider.gr, θα υπάρξουν πολύ σύντομα πρόσθετες ανακοινώσεις για το μοντέλο λειτουργίας της νέας υπηρεσίας ενώ εξίσου σύντομα και οι πελάτες της Wolt θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν και τις καθημερινές αγορές τους μέσα από την πλατφόρμα. Η νέα υπηρεσία, αρχικά, θα είναι διαθέσιμη στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας, το πλάνο όμως προβλέπει σταδιακή επέκτασή τους και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Να θυμίσουμε ότι η Wolt διαφοροποιήθηκε εξ αρχής από τις λοιπές αντίστοιχες πλατφόρμες, αφού με την βοήθεια του δικού της στόλου κατάφερε να εισάγει στην διανομή κατ' οίκον και premium εστιατόρια. Από το ξεκίνημά της το 2015 μέχρι και το 2019 που ήρθε στη χώρα μας είχε επεκταθεί σε 13 χώρες από την Σκανδιναβία έως το Ισραήλ και την Γεωργία - ο κύκλος εργασιών της αυξάνεται με ρυθμούς 200% ετησίως - και ανταγωνίστηκε ευθέως διεθνείς κολοσσούς στον χώρο των διανομών φαγητού όπως η UBER eats.  Σήμερα δε οι χώρες που δραστηριοποιείται αριθμούν τις 23 και διανέμει φαγητό σε περισσότερους από 7 εκατ. πελάτες συνεργαζόμενη με 48.000 διανομείς και 27.000 εστιατόρια και καταστήματα λιανεμπορίου.

Με το ίδιο σκεπτικό, όπως ξεκαθαρίζει και η ανακοίνωσή της, η νέα υπηρεσία φιλοδοξεί να αλλάξει συνολικά την εμπειρία των αγορών ειδών super market, προσφέροντας, μεγάλη γκάμα προϊόντων και επιλογών, παράδοση μέσα σε μισή ώρα, όπως ισχύει για τις παραδόσεις φαγητού, live tracking της παραγγελίας για να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή οι πελάτες που βρίσκεται η παραγγελία τους και πότε θα την παραλάβουν, δυνατότητα να παραλάβουν σε συγκεκριμένη ώρα και ανέπαφη παράδοση για μέγιστη ασφάλεια στις διανομές. 

Ασχέτως βέβαια από το τι πρόκειται να προσφέρει η Wolt, η είσοδός της υπογραμμίζει την απότομη στροφή του καταναλωτικού κοινού στις διαδικτυακές αγορές, τάση που σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, αναμένεται να συνεχιστεί και στη μέτά-covid19 εποχή. Να θυμίσουμε άλλωστε ότι ακόμα και στο τρίτο τρίμηνο του έτους (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο) οι διαδικτυακές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 183%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με έρευνα της Convert Group. Η ίδια έρευνα εκτιμά ότι ο κλάδος θα κλείσει την προηγούμενη χρονιά 2020, με συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, αριθμός διπλάσιος από τον αντίστοιχο του 2019, όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ. Κι όλα αυτά ένα τρίμηνο που η καραντίνα και η απαγόρευση μετακινήσεων, δεν ήταν σε ισχύ. 

Η αύξηση της πίτας αλλά και οι αργοί ρυθμοί ψηφιοποίησης του συγκεκριμένου κλάδου είναι άλλωστε ο βασικός λόγος που και οι ανταγωνιστές της Wolt έχουν ήδη κάνει μεγάλα βήματα προς την ίδια κατεύθυνση.

Να θυμίσουμε ότι στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ μπήκε, αρχής γενομένης της κρίσης του κορονοϊού η e-food συνεργαζόμενη με τον Σκλαβενίτη που δεν μέχρι τότε online παρουσία. Ακολούθησε μετά το καλοκαίρι, η συγχώνευση του Skroutz Food με την Box του ΟΤΕ, κατά την οποία ανακοινώθηκε και συνεργασία με Κρητικό και Μασούτη, ενώ και η ελληνική Delivery εξυπηρετεί τις διανομές προϊόντων από τον ΑΒ Βασιλόπουλο.  

Διαβάστε επίσης: 





 

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.