Πώς λειτούργησε τo click away στα καταστήματα παιχνιδιών

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς λειτούργησε τo click away στα καταστήματα παιχνιδιών

Με τον τζίρο των Χριστουγέννων να αποτελεί έως και το 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, για τα καταστήματα παιχνιδιών η παράταση του «λουκέτου» την περίοδο των εορτών αποτέλεσε τεράστιο πλήγμα. Αν σ΄ αυτό συνυπολογιστεί το γεγονός ότι κάτι αντίστοιχο συνέβη και το Πάσχα, που επίσης αποτελεί σημαντική περίοδο, γίνεται σαφές ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται σε πολύ δύσκολη κατάσταση.

Η μέθοδος του click away η οποία από την Κυριακή εφαρμόζεται στο λιανεμπόριο εθεωρείτο μια εναλλακτική λύση, ακόμη και για τα μικρότερα καταστήματα παιχνιδιών, ώστε να καταφέρουν να «λειτουργήσουν» εν μέσω lockdown, όπως είχε επισημάνει το προηγούμενο διάστημα στο insider.gr ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών.

Λίγες μέρες μετά την έναρξη της εφαρμογής του click away, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, παρά τις δυσκολίες προσαρμογής και τα προβλήματα που υπάρχουν, όπως για παράδειγμα ότι αρκετές δεν διαθέτουν e-shop, καταφέρνουν ως έναν βαθμό να επωφεληθούν και η συγκεκριμένη μέθοδος να λειτουργήσει απροσδόκητα καλά, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΠΠΑ.

Αυτό συμβαίνει, όπως σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, καθώς οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να βρουν τους κωδικούς των προϊόντων μέσω διαδικτύου, να παραγγείλουν τα παιχνίδια που επιθυμούν σε κάποιο κατάστημα και στη συνέχεια να τα παραλάβουν, ενδεχομένως πιο εύκολα σε σύγκριση με ένα κατάστημα ρούχων ή παπουτσιών, που θα ήθελαν προηγουμένως να δοκιμάσουν τα προϊόντα.

«Σε καμία περίπτωση to click away δεν αντικαθιστά τον τζίρο που χάνεται αυτή την περίοδο καθώς μπορεί να φτάσει έως ένα ποσοστό 8% - 10%, ωστόσο λειτουργεί θετικά και συμπληρωματικά αυτή τη στιγμή» τονίζει.

Τι κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες

Αρκετές μεγάλες αλυσίδες από την άλλη πλευρά, είδαν το προηγούμενο διάστημα τα e-shop τους να βγαίνουν εκτός λειτουργίας από τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών και λόγω της δυσκολίας να παραδοθούν εγκαίρως. Η εφαρμογή της υπηρεσίας click away, ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται ότι δεν αποτελεί λύση ώστε τελικά να εξυπηρετηθούν οι καταναλωτές.

Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η μέθοδος click away, η αλυσίδα Jumbo, το e-shop της οποίας παραμένει εκτός λειτουργίας εδώ και αρκετές μέρες, ενημέρωσε τους καταναλωτές ότι δεν θα λειτουργήσει ούτε το click away καθώς δεν υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ανακοίνωσή της για τα οικονομικά αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου του 2020 η διοίκηση της εταιρείας έκανε λόγο για «χαμένη χρονιά» εξαιτίας της επιβολής περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου« κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων».

Η αλυσίδα Μουστάκας, το e-shop της οποίας επίσης παραμένει εκτός λειτουργίας, ενημερώνει τις τελευταίες ώρες μέσω της ιστοσελίδας της ότι η «υπηρεσία “παραλαβή από το κατάστημα είναι προσωρινά απενεργοποιημένη”.

Aπενεργοποιημένη προσωρινά εμφανίζεται η δυνατότητα παραγγελίας στην ιστοσελίδα των καταστημάτων Perfect Toys, ενώ τα Max Stores σημειώνουν ότι παραγγέλνοντας από το e-shop μπορεί o καταναλωτής να παραλάβει το προϊόν από φυσικό κατάστημα κατόπιν ραντεβού.

Διαβάστε επίσης:

«Mπλόκαρε» στα e-shop ο σάκος του Αϊ-Βασίλη

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider