Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν μια σειρά από μεγάλα έργα, πολλά από τα οποία καταγράφουν καθυστερήσεις πολλών ετών, αλλάζοντας σε μεγάλο βαθμό το επενδυτικό σκηνικό της Ελλάδας. 

Πέρα από τα σημαντικά ποσά τα οποία θα επενδυθούν και τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, τα μεγάλα αυτά projects αναμένεται να επανακαθορίσουν την εικόνα της Ελλάδας και της στάσης που εμφανίζεται να έχει απέναντι στις μεγάλες επενδύσεις. 

H ανάπτυξη του Ελληνικού, η επένδυση της Ελληνικός Χρυσός στην Χαλκιδική και οι επεκτάσεις των λιμανιών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη μπορούν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό κλίμα απ’ αυτό που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στη χώρα και να επανατοποθετήσουν την Ελλάδα στον διεθνή επενδυτικό χάρτη. 

Ελληνικό

Ελληνικό

Η ανάπλαση του Ελληνικού είναι με διαφορά το μεγαλύτερο έργο που αναμένεται να ξεκινήσει τα επόμενα χρόνια. Με το συνολικό ύψος της επένδυσης να φθάνει τα 8 δισ. ευρώ η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι την πρώτη πενταετία θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στην πρώτη πενταετία θα έχουν κατασκευαστεί ολόκληρο το τμήμα της παραλιακής ζώνης με τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, το ξενοδοχειακό συγκρότημα - καζίνο, ο ψηλός πύργος διαμερισμάτων, καθώς και δύο εμπορικά κέντρα. Το πρώτο εμπορικό κέντρο θα είναι στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος του Σταθμού Ελληνικό του Μετρό και θα είναι το μεγαλύτερο της Ελλάδας, καθώς θα έχει 20% περισσότερους εμπορικούς χώρους από το The Mall στο Μαρούσι. Το δεύτερο εμπορικό θα είναι στη Μαρίνα και θα είναι αισθητά μικρότερο. Συνολικά την πρώτη πενταετία θα κατασκευαστεί το 45% του πάρκου και το 37% των υποδομών.   

Ελληνικός Χρυσός

Ελληνικός Χρυσός

Η Ελληνικός Χρυσός έλαβε πριν λίγους μήνες άδειες που χρόνιζαν στα συρτάρια του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τις Σκουριές και την Ολυμπιάδα, καθώς και τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τη μεταφορά αρχαιολογικών ευρημάτων από το ανοικτό όρυγμα στις Σκουριές. Οι εξελίξεις αυτές θέτουν τις βάσεις για την έναρξη κατασκευαστικών εργασιών, απαραίτητων, για την προστασία περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.

Μέχρι σήμερα,  η επένδυση της Ελληνικός Χρυσός ξεπερνά τα 1 δισ δολάρια, έχοντας αποφέρει 360 εκατ. ευρώ έσοδα στο ελληνικό κράτος, 620 εκατ. ευρώ από εξαγωγές, 225 εκατ. ευρώ σε μισθούς και επιδόματα, και 800 εκατ. ευρώ σε Έλληνες Προμηθευτές. Η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ σε έργα υποδομής και δράσεις για την παιδεία, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, το περιβάλλον, ενώ με τα Μεταλλεία Κασσάνδρας σε πλήρη ανάπτυξη, αναμένεται να επενδύσει επιπλέον 80 εκατ. ευρώ σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για την τοπική κοινωνία

Στην πλήρη της ανάπτυξη, η επένδυση αναμένεται να ανέλθει σε επιπλέον 2 δισ. δολάρια και να δημιουργήσει συνολικά περί τις 5.000 θέσεις εργασίας.   


Λιμάνι Πειραιά

λιμάνι πειραιά

Σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει και η επέκταση του λιμανιού στον Πειραιά, μετά το «πράσινο φως» που άναψε η ΕΣΑΛ στο master plan του ΟΛΠ, το οποίο προβλέπει επενδύσεις άνω των 600 εκατ. ευρώ που προβλέπουν μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενός νέου κέντρου logistics, την κατασκευή ενός νέου κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας, την επέκταση των σταθμών διακίνησης αυτοκινήτων, τη βελτίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και την αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συμφώνησε να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά. Μέσα από συνεχείς επενδύσεις την τελευταία δεκαετία ο Πειραιάς έχει γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης

ΟΛΘ

Σε εξέλιξη βρίσκεται και ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αυτό της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΘ επισπεύδει τις επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει. Πιο σημαντική απ’ αυτές είναι η επέκταση του 6ου προβλήτα, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι να εξυπηρετήσει πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις η κοινοπραξία της South East Gateway Thessaloniki (SEGT), η οποία είναι ο βασικός μέτοχος του ΟΛΘ (67%) έχει προϋπολογίσει πρόσθετες επενδύσεις 90 εκατ. ενώ άλλα 30 εκατ. ευρώ θα δαπανήσει για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού.