Τα 5 βήματα δημιουργίας μιας startup - Xρήσιμος οδηγός

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 5 βήματα δημιουργίας μιας startup - Xρήσιμος οδηγός

Είτε είσαι επιχειρηματίας γεμάτος έμπνευση, είτε επενδυτής που διψά για κέρδη, σίγουρα θα έχεις ακούσει πως η ίδρυση μιας νεοφυούς επιχείρησης (startup) δεν συνιστά μια εύκολη υπόθεση. Δεν αποκλείεται μάλιστα να έχεις ακούσει πως το πιο πιθανό σενάριο σε ορίζοντα πενταετίας για αυτή την εταιρεία θα είναι το… λουκέτο!

Την ίδια στιγμή θα είναι δεκάδες και τα ερωτήματα που κατακλύζουν το μυαλό σου. Πόσες άραγε startup εταιρείες υπάρχουν στον κόσμο, πόσες δημιουργούνται κάθε ημέρα και πόσες, αντίστοιχα, οδηγούνται στο λουκέτο σε ημερήσια βάση;

Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Ερευνητικού Ινστιτούτου του Διεθνούς Κέντρου Επιχειρηματικότητας, περί τις 130.000 νέες startup εταιρείες δημιουργούνται κάθε μέρα στον πλανήτη! Αυτό σημαίνει πως ανά μερικά δευτερόλεπτα, γεννιέται και μια νέα startup επιχείρηση σε κάποια γωνιά του κόσμου. Όμως την ίδια στιγμή, περίπου 120.000 startups βάζουν λουκέτο ημερησίως και σε διεθνές επίπεδο!

Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά για κάθε νεοφυή επιχείρηση που συστήνεται κάθε μέρα, υπάρχει ακόμη μια που βάζει λουκέτο! Υπό το πρίσμα όλων αυτών, είναι προφανές πως ο δρόμος για κάθε νέα επιχείρηση είναι γεμάτος εμπόδια. Όμως, σίγουρα υπάρχουν και κάποια μυστικά για όλους εκείνους που κατορθώνουν να διατηρήσουν ζωντανή και βιώσιμη μια startup εταιρεία. Πως μπορείς, λοιπόν, να στήσεις μια επιτυχημένη startup επιχείρηση, αποφεύγοντας την αποτυχία και αποκομίζοντας τα ισχυρότερα δυνατά κέρδη;

Ακολουθούν πέντε χρήσιμα βήματα, ικανά να στηρίξουν κάθε νέα επιχειρηματική ιδέα και να εξασφαλίσουν την επιτυχία μιας startup εταιρείας. Αυτά έχουν ως εξής:

1. Ομαδική εργασία

Εσχάτως διατυπώνεται η άποψη πως πίσω από κάθε αποτυχία μιας startup επιχείρησης κρύβεται η απόπειρα ενός και μόνο ανθρώπου να οδηγήσει το «καράβι» στην επιτυχία. Στον αντίποδα, υπάρχει πληθώρα εταιρειών που περνά στο επόμενο στάδιο της επιτυχίας μέσω της ομαδικής και συντονισμένης εργασίας. Βάσει του νόμου των πιθανοτήτων, επιχειρήσεις που διοικούνται από έναν και μόνο άνθρωπο συγκεντρώνουν πολύ λιγότερες πιθανότητες επιτυχίας από αντίστοιχες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια, Συμβούλια Διευθυντών ή από ομάδες ανθρώπων που μοιράζονται τους ίδιους στόχους. Όταν η επιτυχία μιας εταιρείας καθίσταται αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας, τότε διασφαλίζεται το οικονομικό μέλλον μιας ομάδας ανθρώπων που μοιράζονται τα ίδια συμφέροντα.

2. Επιλογή μιας επικερδούς αγοράς

Ένας από τους πιο κοινούς λόγους για τους οποίους μια επιχείρηση αποτυγχάνει είναι γιατί επιλέγει να δραστηριοποιηθεί σε λάθος αγορά. Πρόκειται για καίριας φύσεως αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν ήδη από την αρχή της δημιουργίας μιας νεοφυούς επιχείρησης, κατά τη φάση της οργάνωσης, ως μέρος του αρχικού επιχειρηματικού μοντέλου. Μια καλή αγορά, μια επικερδής αγορά μπορεί να επιτρέψει τη δημιουργία ειδικού χώρου, αποκλειστικά για τη νέα επιχείρηση. Πρόκειται επί της ουσίας για την ανάγκη κατάκτησης του αναγκαίου μεριδίου αγοράς σε αγορές επικερδείς και εξειδικευμένες.

3. H εταιρεία πρέπει να καταστεί μοναδική

Αμέσως μόλις επιλεγεί η κατάλληλη αγορά για μια επιχείρηση, το επόμενο βήμα είναι να διασφαλιστεί πως η εν λόγω εταιρεία έχει κάτι μοναδικό να προσφέρει στον κλάδο της, σε ελκυστική αξία, με στόχο να αφήσει πίσω της τους ανταγωνιστές της. Είτε πρόκειται για ένα προϊόν με μοναδικά χαρακτηριστικά, είτε για μια πολύ χαμηλή τιμή, δεν υπάρχει εταιρεία – υπηρεσία που να μην έχει στόχο να καταστεί μοναδική και να ξεπεράσει τους επιχειρηματικούς της «αντιπάλους».

4. Προσήλωση στο πλάνο

Οι εξονυχιστικοί αρχικοί σχεδιασμοί για τα βήματα και το μέλλον της εκάστοτε εταιρείας αποτελούν σχεδόν το ήμισυ της επιτυχίας. Μια startup επιχείρηση μπορεί να οδηγηθεί στο λουκέτο ή την αποτυχία, όταν στο πέρασμα του χρόνου αποδειχθεί πως τα αρχικά επιχειρηματικά πλάνα που καταρτίστηκαν είναι γεμάτα κενά, ασάφειες και προβλήματα.

5. Συγκράτηση του κόστους

Η συγκράτηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα για κάθε επιχειρηματική προσπάθεια.Δεν υπάρχει, για παράδειγμα, λόγος, τουλάχιστον κατά τη φάση της δημιουργίας της εταιρείας, να δαπανηθούν υπερβολικά κεφάλαια για εξειδικευμένο τεχνολογικό εξοπλισμό που μπορεί ακόμη να μην είναι απαραίτητος. Τα έξοδα θα πρέπει να είναι περιορισμένα και σε άμεση συνάρτηση με τα έσοδα. Για την ακρίβεια τα έξοδα δεν θα πρέπει να ξεπερνούν ένα μικρό ποσοστό - για παράδειγμα ένα 15% - του συνόλου των εσόδων της επιχείρησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider