Οι εννέα προκλήσεις του 2018

Νότης Μαριάς
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι εννέα προκλήσεις του 2018

Το 2018 αναμένεται να είναι μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά που θα επηρεάσει δραστικά αρκετές πτυχές της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής της χώρας μας. Κυρίως όμως θα επηρεάσει τα Εθνικά Θέματα με επίκεντρο τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, το Σκοπιανό και τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου.

1. Γερμανικές Αποζημιώσεις

Η διεκδίκηση των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα (οι οποίες ως γνωστόν συμπεριλαμβάνουν τις Γερμανικές Πολεμικές Επανορθώσεις το Αναγκαστικό Κατοχικό Δάνειο, τις αποζημιώσεις των συγγενών των θυμάτων που εκτελέστηκαν από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής και την επιστροφή των αρχαιολογικών θησαυρών που λεηλατήθηκαν από τους ναζί) πρέπει να κορυφωθεί αποφασιστικά εντός του 2018. Ο Ελληνικός λαός δεν αντέχει πλέον την κοροϊδία και απαιτεί αποφασιστική και συντονισμένη δράση για το τεράστιο αυτό Εθνικό Θέμα. Στο πλαίσιο αυτό όπως έχουμε ήδη προτείνει πρέπει να γίνει εγγραφή των Γερμανικών Αποζημιώσεων στον Κρατικό Προϋπολογισμό της Ελλάδας και να τιτλοποιηθεί το Αναγκαστικό Κατοχικό Δάνειο. Ταυτόχρονα από την πλευρά μας προχωρούμε στην ανάληψη και νέων πρωτοβουλιών για το ζήτημα των Γερμανικών Αποζημιώσεων στο πλαίσιο της Ευρωβουλής και ειδικότερα στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

2. Μολών Λαβέ προς Ερντογάν

Σε σχέση με τα ελληνοτουρκικά θα πρέπει να επισημάνουμε ότι είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει για τους κινδύνους που θα δημιουργηθούν από την επίσκεψη Ερντογάν στην Πατρίδα μας. Μάλιστα ο σουλτάνος συνέχισε να προκαλεί με εμπρηστικές του δηλώσεις ακόμη και μέσα στο Προεδρικό Μέγαρο στην Αθήνα μιλώντας για αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης, για γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο και για δήθεν τουρκική μειονότητα στη Θράκη μας. Και ενώ έπρεπε αμέσως «να του κοπεί ο βήχας» με την ακύρωση της επίσκεψής του στη Θράκη η κυβέρνηση τον άφησε ανενόχλητο να αλωνίζει και να προκαλεί.

Επιπλέον, ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Τσαβούσογλου συνέχισε τις εμπρηστικές δηλώσεις απειλώντας μάλιστα την Πατρίδα μας με πόλεμο. Όμως ο Ελληνικός λαός δεν ανέχεται τις προκλήσεις της Τουρκίας και του Ερντογάν και τους απαντά: «Μολών Λαβέ».

3. Δημοψήφισμα για το Σκοπιανό

Στο Σκοπιανό αναμένονται σημαντικές εξελίξεις όσον αφορά την ονομασία των Σκοπίων. Όπως έχω τονίσει με συνεχείς παρεμβάσεις μου στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 10/3/2015, 5/4/2015, 29/4/2015 και 9/7/2017 τα Σκόπια πρέπει να αντιληφθούν ότι ο Ελληνικός λαός δεν πρόκειται να δεχθεί την καπηλεία του ονόματος της Μακεδονίας μας. Επίσης δεν πρόκειται για το όνομα των Σκοπίων ο Ελληνικός λαός να δεχθεί σύνθετη ονομασία με οποιονδήποτε γεωγραφικό προσδιορισμό.

Τα Σκόπια βέβαια συνεχίζουν ακάθεκτα την αλυτρωτική τους πολιτική απέναντι στην Ελλάδα, παραχαράσσοντας την ιστορία και καπηλευόμενα το όνομα της Μακεδονίας μας. Μία χώρα με κατοίκους σλαβικής προέλευσης που αφίχθηκαν στην περιοχή τον 6ο αιώνα μ.Χ., υποστηρίζουν πως είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλέξανδρου ο οποίος μεγαλούργησε στο διάστημα 336-323 π.Χ.!!! Μάλιστα οι σκοπιανοί έδωσαν το όνομα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο αεροδρόμιό τους ενώ ήδη από το 2011 έστησαν και άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων. Πρόκειται για γεγονότα κιτς, τραγελαφικά και συνάμα προκλητικά τα οποία ο Ελληνικός λαός δεν είναι διατεθειμένος να ανεχθεί. Η Ελλάδα κατέχει κυρίαρχη θέση έναντι του μορφώματος των Σκοπίων και δεν πρέπει να υποχωρήσει. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, αυτό θα αποτελέσει βαθύ αγκάθι για την Πατρίδα μας στο μέλλον.

Για τον λόγο αυτόν η κυβέρνηση οφείλει να θέσει το ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων στην κρίση του Ελληνικού λαού ο οποίος ενεργώντας κυρίαρχα και πρωτογενώς να αποφασίσει σχετικά με δημοψήφισμα. Δημοψήφισμα λοιπόν για το Σκοπιανό εδώ και τώρα.

Επιπλέον όπως έχω τονίσει ανελλιπώς τόσο σε συνεντεύξεις μου όσο και στην Ολομέλεια της Ευρωβουλής στις 10/3/2015, 5/4/2015, 29/4/2015, 9/3/2016, 10/3/2016 και 9/7/2017 είμαι κάθετα αντίθετος σε οποιαδήποτε μελλοντική ένταξη των Σκοπίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

4. Στήριξη της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου

Η εκλογική νίκη Ράμα στην Αλβανία ενίσχυσε τον αλβανικό εθνικισμό, αύξησε τις διώξεις κατά της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου και αποθράσυνε τους τσάμιδες που συνεχίζουν τις προκλήσεις τους. Όσο όμως η Αλβανία ασκεί μια παράνομη και παράλογη αλυτρωτική πολιτική κατά της Ελλάδας, η οποία φιλοξενεί επί δεκαετίες και δίνει ψωμί και δουλειά σε χιλιάδες Αλβανούς οικονομικούς μετανάστες που ζουν στην Πατρίδα μας, το μόνο που θα πετύχει η αλβανική ηγεσία είναι να βλάψει ανεπανόρθωτα τις ελληνο-αλβανικές σχέσεις.

Η Αλβανία λοιπόν πρέπει να αντιληφθεί ότι οφείλει να σεβαστεί τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου τα οποία καταπατά βάναυσα. Μιας Μειονότητας με πληθυσμό άνω των 250.000 ατόμων. Μια Μειονότητα η οποία στις 17 Φεβρουαρίου 2018 θα γιορτάσει την Επέτειο συμπλήρωσης 104 ετών από την Ανακήρυξη της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου στις 17-2-1914.

5. Μεταναστευτικό - Αποχώρηση Ελλάδας από Σένγκεν

Σε σχέση με το μεταναστευτικό επισημαίνουμε για άλλη μια φορά ότι οι «εταίροι μας» στην Ε.Ε. αθέτησαν τις υποχρεώσεις τους για μετεγκατάσταση 66.400 προσφύγων από την Ελλάδα. Αντ’ αυτού στο τέλος του προγράμματος μετεγκατάστασης η Γαλλία εκτέλεσε το πρόγραμμα μόνο κατά 30% και η Γερμανία μόνο κατά 25% ενώ υπάρχουν κι άλλες χώρες της Ε.Ε. όπως Πολωνία, Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία οι οποίες κυριολεκτικά τορπίλισαν το πρόγραμμα μετεγκαταστάσεων. Δεδομένου ότι συνεχίζονται και θα συνεχιστούν αμείωτες οι προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές και για το 2018 θεωρούμε ιδιαίτερα επίκαιρη την πρόταση αποχώρησης της Ελλάδας από τη Συνθήκη Σένγκεν. Κόντρα στην καθεστηκυία αντίληψη για την ανάγκη παραμονής μας στον χώρο Σένγκεν, από τον Δεκέμβρη του 2015 οπότε και η προσφυγική κρίση βρισκόταν σε έξαρση, πρότεινα να αποχωρήσουμε από τη Συνθήκη Σένγκεν καθώς η Ελλάδα, ως χώρα Σένγκεν έγινε χώρα μαγνήτης για τους χιλιάδες πρόσφυγες, επειδή ερχόμενοι εδώ καταγράφονται και αποκτούν ταξιδιωτικά έγραφα τύπου Σένγκεν και μπορούν έτσι να συνεχίσουν το ταξίδι τους στην καρδιά της Ευρώπης. Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι η μείωση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών περνά μέσα από την αποχώρησή μας από τη Συνθήκη Σένγκεν.

Να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως η αποχώρηση μας από την Σένγκεν όχι μόνο δεν θα αυξήσει τις ροές προς την Ελλάδα αλλά θα τις μειώσει δραστικά. Είναι βέβαιο, ότι κανένας πρόσφυγας δεν θα δώσει κάποιες χιλιάδες ευρώ για να μπει σε μια χώρα εκτός Σένγκεν, όπου δεν θα μπορεί να πάρει αντίστοιχα ταξιδιωτικά έγγραφα. Μάλιστα, η κατάσταση αναμένεται να αντιστραφεί ιδίως τώρα που η Βουλγαρία ως νέο μέλος Σένγκεν μετατρέπεται σε μαγνήτη για χιλιάδες πρόσφυγες και παράνομους μετανάστες οι οποίοι πλέον χερσαία μπορούν να περάσουν από την Τουρκία σε χώρα Σένγκεν της Ε.Ε.

6. Παραμύθι η έξοδος από τα μνημόνια

Παράλληλα, η κυβέρνηση με ιδιαίτερα έντεχνο τρόπο επιχειρεί να πείσει τον φτωχοποιημένο από τα μνημόνια Ελληνικό λαό ότι σύντομα δήθεν θα απαλλάξει τη χώρα από τα μνημόνια.

Σύμφωνα με το καταστατικό του ΕSM, χώρα η οποία έχει δανειστεί από τον οργανισμό αυτόν παραμένει σε καθεστώς μνημονιακής εποπτείας έως ότου εξοφλήσει το 75% των χρεών της. Ο κ. Τσίπρας, συνεπώς, λέει ψέματα, και δεν είναι η πρώτη φορά, για τη δήθεν έξοδο της χώρας από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018. Επομένως αν δεν ανατραπούν από τον λαό μας, τα μνημόνια θα ισχύσουν για αρκετές δεκαετίες και το Κατοχικό Ταμείο για 99 χρόνια!!!

Και εάν δεν ανατραπούν τα μνημόνια και η μερκελική λιτότητα ο Ελληνικός λαός θα συνεχίσει να εξαθλιώνεται τη στιγμή που τα κοράκια θα αρπάζουν τα σπίτια των Ελλήνων και οι νέοι επιστήμονές μας θα μεταναστεύουν.

Όμως ο Ελληνικός λαός δεν ανέχεται άλλο τη φτώχεια, το φόβο των κορακιών, τη μετανάστευση των παιδιών του, τις ψεύτικες υποσχέσεις, τις αναποτελεσματικές πολιτικές και τους δήθεν μονόδρομους που οδηγούν στην εξαθλίωση. Ο Ελληνικός λαός γνωρίζει πλέον ότι υπάρχει για την ΕΛΛΑΔΑ, Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.

Παραταύτα η συγκυβέρνηση συνεχίζει τη λογική του δήθεν success story και δεν λέει κουβέντα για τα 27,4 δις ευρώ που τελικά περισσεύουν από το τρίτο δανειακό πακέτο όπως άλλωστε προκύπτει και από πρόσφατα στοιχεία.

Όπως έχουμε επισημάνει το ζήτημα είναι απλό. Είτε θα μειωθούν τα μνημονιακά μέτρα κατά 30% αφού οι δανειστές δίνουν μόνο το 70% του τρίτου δανείου, είτε θα δοθεί το ποσό των 27,4 δις ευρώ στην Ελλάδα, ποσό που όπως έχουμε πει θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την Ανακεφαλαιοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων, τη δημιουργία ενός Δημοσίου Ταμείου για Κόκκινα Δάνεια και για τη χρηματοδότηση της δημιουργίας 300.000 νέων θέσεων εργασίας αλλά και για την κεφαλαιοποίηση της υπό ίδρυση Αναπτυξιακής Τράπεζας.

7. Ταμείο Σωτηρίας Δανειοληπτών

Η ποινικοποίηση της αντίστασης κατά του ξεπουλήματος των σπιτιών των Ελλήνων μέσω των πλειστηριασμών καταδεικνύει την ιδιαίτερα δυσμενή θέση στην οποία βρίσκεται η κυβέρνηση λόγω της λαϊκής αγανάκτησης που εκδηλώνεται σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας από τον Ελληνικό λαό ο οποίος δεν ανέχεται την τρόικα και τα κοράκια να του αρπάξουν τα σπίτια του. Ταυτόχρονα η επισημοποίηση ότι πλέον θα περισσέψουν μετά βεβαιότητος τουλάχιστον 27,4 δις ευρώ από το τρίτο δανειακό πακέτο των 86 δις ευρώ καθιστούν επίκαιρη και εφικτή της πρότασή μας για τη δημιουργία Ταμείου Σωτηρίας Δανειοληπτών και την εφαρμογή και στην Πατρίδα μας με αναγκαστικό τρόπο του μοντέλου της Κύπρου, το οποίο δίνει στο δανειολήπτη δικαίωμα προτίμησης να αγοράσει το δάνειό του, στην τιμή της πρώτης προσφοράς, που κάνουν στις τράπεζες τα κοράκια.

Η Ελλάδα με το τρίτο μνημόνιο έχει πάρει δάνειο 86 δις ευρώ και σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα (Cnn.gr 6/12/2017 και Bankingnews.gr 26/12/2017) θα περισσέψουν μετά το τέλος του προγράμματος και αφού εξοφληθούν όλοι, τουλάχιστον 27,4 δις ευρώ.

Εμείς λοιπόν προτείνουμε με 4,5 δις ευρώ, από αυτά, να δημιουργηθεί ένα Ταμείο για Κόκκινα Δάνεια, ένα Ταμείο Σωτηρίας των Δανειοληπτών, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στον δανειολήπτη να πάει ο ίδιος να αγοράσει, υπό προϋποθέσεις, το δάνειό του.

Και όλα αυτά τη στιγμή που έχει αποδειχθεί ότι τα κόκκινα δάνεια για τη συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού είναι δημιούργημα της τρόικας και των μνημονίων και όχι βέβαια της δήθεν κακοπιστίας των δανειοληπτών όπως ισχυρίζονται διάφοροι τραπεζικοί και κυβερνητικοί κύκλοι.

Άλλωστε είναι γνωστό ότι η τρόικα και τα μνημόνια μετέτρεψαν την Ελλάδα σε ένα απέραντο κοινωνικό νεκροταφείο προκειμένου να σωθούν οι ξένες τράπεζες.

Το σίγουρο είναι ότι οι Έλληνες πολίτες θα παλέψουμε ειρηνικά και δημοκρατικά προκειμένου κανένας συμπατριώτης μας να μην χάσει το σπίτι του. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη. Κανένα σπίτι στα κοράκια.

8. Ανακεφαλαιοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων

Η συνεχής μείωση των συντάξεων η οποία μάλιστα θα κορυφωθεί με νέο πετσόκομμα των συντάξεων το 2019 και η συνακόλουθη φτωχοποίηση των συνταξιούχων καθιστά αναγκαία την ουσιαστική παρέμβαση στο Ασφαλιστικό.

Εδώ και πολύ καιρό έχω καταθέσει τις προτάσεις μου, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του Ασφαλιστικού και για την Ανακεφαλαιοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων.

Οι προτάσεις μας για το Ασφαλιστικό είναι πρακτικές και άμεσα εφαρμόσιμες και χρειάζεται απλά πολιτική βούληση και πολιτική ικανότητα για να εφαρμοσθούν.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε 14 δις ευρώ από τα ως άνω 27,4 δις ευρώ που θα περισσέψουν από το τρίτο δανειακό πακέτο να δοθούν στα Ασφαλιστικά Ταμεία, τα οποία ζημιώθηκαν αντίστοιχο ποσό από το PSI και την τελευταία ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενισχύοντας έτσι τη ρευστότητα των Ταμείων. Αυτή η ρευστότητα επενδυόμενη σε δεκαετή ομόλογα του Αμερικανικού δημοσίου με επιτόκιο περίπου 3%, θα δίνει 420 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για μια δεκαετία, προσφέροντας έτσι καθοριστική χείρα βοηθείας στα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Επιπλέον η ακίνητη περιουσία των Ασφαλιστικών Ταμείων, ύψους άνω του 1,5 δις ευρώ θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με τη μορφή ομολόγων ακινήτων. Αυτά τα ομόλογα ακινήτων μπορεί να τα αγοράσει η Τράπεζα της Ελλάδος αντί να αγοράζει στην ποσοτική χαλάρωση τα ομόλογα του ESM και τα ομόλογα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Επίσης, επιβάλλεται να υπάρξουν νέοι κοινωνικοί πόροι. Πρώτον μπορεί να αποφασισθεί να παρακρατείται ένα ποσοστό από την καταβολή των διοδίων για τη στήριξη των Ασφαλιστικών Ταμείων και δεύτερον θα πρέπει να βρεθούν και άλλοι κοινωνικοί πόροι πχ από τα κέρδη των εξορύξεων φυσικού αερίου και πετρελαίου. Οι προτάσεις μας για την επίλυση του Ασφαλιστικού συμπληρώνονται και με τη λήψη μέτρων για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού.

9. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται αλλαγή πορείας

Η συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης η οποία αναμένεται να ενταθεί εντός του 2018 αποδεικνύει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αλλάξει πορεία. Πρέπει να εγκαταλείψει την λιτότητα και την βίαιη δημοσιονομική προσαρμογή και να επικεντρωθεί στην Κοινωνική Ευρώπη και στη δίκαιη κατανομή του παραγόμενου πλούτου.

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να θεσπιστεί ευρωπαϊκό κατώτατο εγγυημένο εισόδημα, ευρωπαϊκό κατώτατο επίδομα ανεργίας καθώς και ευρωπαϊκός κατώτατος μισθός προκειμένου να δρομολογηθεί στην ΕΕ η διαδικασία διαμόρφωσης του περίφημου ευρωπαϊκού τριπλού κοινωνικού Α.

Επιπλέον, απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στη δομή της ευρωζώνης με επίκεντρο την αποκέντρωση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ) προκειμένου να ανακτηθεί εθνική νομισματική κυριαρχία εντός ευρωζώνης όπως έχουμε ήδη προτείνει στις 17/05/2017 μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.

Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε από την πλευρά μας η αύξηση αρμοδιοτήτων του ΕΣΚΤ το οποίο πρέπει πλέον να γίνει πιο ευέλικτο και πιο αποκεντρωμένο. Έτσι η Εθνική Κεντρική Τράπεζα κάθε κράτους-μέλους της ευρωζώνης πρέπει να εξελιχθεί σε ύστατο δανειστή, για το κράτος-μέλος αυτό, και να μπορεί να ασκεί νομισματική πολιτική προσαρμοσμένη στις ανάγκες της οικονομίας του εν λόγω κράτους-μέλους αξιοποιώντας ως εργαλεία σειρά μη συμβατικών μέτρων νομισματικής πολιτικής και ιδίως την ποσοτική χαλάρωση μέχρι του ποσοστού συμμετοχής της εν λόγω Εθνικής Κεντρικής Τράπεζας στο κεφάλαιο της ΕΚΤ.

Η πρότασή μας αυτή συνδυάζεται με τις θέσεις του νεοσύστατου Κινήματός μας «ΕΛΛΑΔΑ – Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» για Ειδικό Καθεστώς της Ελλάδας εντός της ΕΕ, στο πλαίσιο του οποίου η Τράπεζα της Ελλάδος θα αναλάβει καθοριστικό ρόλο μέσω της ποσοτικής χαλάρωσης για χρηματοδότηση των κλάδων της Ελληνικής οικονομίας οι οποίοι θα ενταχθούν στο εν λόγω Ειδικό Καθεστώς.

Επιπλέον, όπως έχω επισημάνει επανειλημμένα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη. Οφείλει να λογοδοτεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μια και οι αποφάσεις της επηρεάζουν καθοριστικά την οικονομική και κοινωνική ζωή των λαών της Ένωσης.

Ταυτόχρονα απαιτείται διαφάνεια στη λειτουργία της ΕΚΤ και άρση της σύγκρουσης συμφερόντων διότι η ΕΚΤ δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και Νομισματική Αρχή και Εποπτική Αρχή των Συστημικών Τραπεζών και μέλος της τρόικας.

Τέλος πρέπει να καταργηθεί το δρακόντειο Σύμφωνο Σταθερότητας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider