Μήνυση κατά του πρώην προέδρου της εταιρείας, Κάρλος Γκον, κατέθεσε η Nissan, ζητώντας αποζημίωση ύψους 90 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του CNBC, η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να αποζημιωθεί για τις οικονομικές ζημιές που προκάλεσε στην εταιρεία ο πρώην CEO, μέσω της χρόνιας παράνομης δραστηριότητάς του.

Όπως αναφέρεται, το ποσό των 90 εκατ. δολαρίων που ζητά η Nissan από τον Κάρλος Γκον αφορά σε «ύποπτες» συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν από ή προς τον Γκον.

Η σύλληψή του το 2018

Ο Κάρλος Γκον συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες, τις οποίες αρνείται, ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Nissan απέπεμψε τον Γκον, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν Διευθύνων Σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατ. δολάρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Συνωμοσία Nissan και ιαπωνικής δικαιοσύνης καταγγέλλει ο Κάρλος Γκον

Ο Κάρλος Γκον κατάφερε να διαφύγει στις 29 Δεκεμβρίου 2019 από το Τόκιο, όπου βρισκόταν υπό περιοριστικά μέτρα κατ' οίκον και, μέσω Τουρκίας, να φτάσει στο Λίβανο του οποίου είναι υπήκοος. Η χώρα δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς η Ιαπωνία δεν έχει συμφωνία έκδοσης με το Λίβανο.

Σύμφωνα με τον πρώην CEO της Nissan, οι συνθήκες της κράτησής του για όσο καιρό βρέθηκε στη φυλακή ήταν απάνθρωπες και πέρα από αυτό, στις πολύωρες ανακρίσεις του οι διωκτικές αρχές δεν επέτρεπαν την παρουσία των δικηγόρων του. Με τα δεδομένα του ιαπωνικού δικονομικού συστήματος ο χρόνος που θα απαιτούνταν, σύμφωνα με τους δικηγόρους του, για να φτάσει σε τελεσιδικία η υπόθεσή του θα ήταν πάνω από 5 έτη.