Η Seres είναι η νέα μάρκα που έρχεται στην Ελλάδα

Νικόλαος Γιαννούλας
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η Seres είναι η νέα μάρκα που έρχεται στην Ελλάδα
Φωτογραφία: Γ. Καραγιωργάκης
Με ένα σημείο πώλησης και ένα μοντέλο ξεκινά τη δραστηριότητά της στη χώρα μας η Seres.

Η Seres iδρύθηκε το 1986 ως εταιρεία παραγωγής ανταλλακτικών και σταδιακά επεκτάθηκε στην κατασκευή οχημάτων. Το 2003 σύναψε κοινοπραξία με την Dongfeng για την παραγωγή αυτοκινήτων και το 2020 οι δύο πλευρές εμβάθυναν τη στρατηγική τους συνεργασία. Το 2021 η Seres ξεκίνησε συνεργασία με την Huawei σε επίπεδο τεχνολογίας, ανάπτυξης νέων προϊόντων και διανομής. Παράλληλα η Seres έχει στρατηγική συνεργασία με την CATL, μια κορυφαία τεχνολογικά εταιρεία με αντικείμενο κυρίως την κατασκευή μπαταριών και συστημάτων ελέγχου.

Σήμερα η Seres απασχολεί περισσότερα από 16.000 άτομα, είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο και συγκαταλέγεται στις 500 κορυφαίες κινεζικές επιχειρήσεις. Η δραστηριότητά της περιλαμβάνει έρευνα και ανάπτυξη, κατασκευή, πωλήσεις και τεχνική υποστήριξη οχημάτων νέας τεχνολογίας και εξαρτημάτων όπως μπαταριών, ηλεκτρικών κινητήρων και εξαρτημάτων ελέγχου. Τέλος, δραστηριοποιείται και στην κατασκευή παραδοσιακών οχημάτων και βασικών εξαρτημάτων.

Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Το 2022 πραγματοποίησε λειτουργικά έσοδα 34,105 δισεκατομμυρίων RMB (4,35 δις €), σημειώνοντας αύξηση 104% από έτος σε έτος. Ο κλάδος των νέων ενεργειακών οχημάτων πραγματοποίησε ετήσια έσοδα 24,934 δισεκατομμυρίων RMB (3,18 δις €), σημειώνοντας αύξηση 482,8% σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας το 73,1% των λειτουργικών εσόδων της εταιρείας.

Τα οχήματα Seres και DFSK του ομίλου εξάγονται σε περισσότερες από 70 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις, από τις μόλις 10.426 μονάδες το 2016, ξεπέρασαν τις 100.000 μονάδες το 2023.

Το Seres 5 είναι ένα premium αμιγώς ηλεκτρικό SUV μήκους 4,77 μέτρων το οποίο εντάσσεται στην κατηγορία D. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας, τόσο οι εκτεταμένες δοκιμές του μοντέλου, όσο επίσης ο εξονυχιστικός ποιοτικός έλεγχος και οι υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής, εγγυώνται ένα υψηλής ποιότητας τελικό προϊόν, τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και αξιοπιστίας.

Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Αισθητικά το αυτοκίνητο κρύβει πάρα πολύ επιτυχημένα τον όγκο του, με τη fastback σχεδιαστική γραμμή του αμαξώματος να εξασφαλίζει αθλητικό προφίλ. Η προσεγμένη σχεδίαση ωστόσο δεν εξυπηρετεί μόνο την αισθητική αλλά και τη λειτουργικότητα. Μαζί με μικρές λεπτομέρειες όπως η ενεργή γρίλια αερισμού στον εμπρός προφυλακτήρα και οι κρυφές χειρολαβές των θυρών, το σύνολο παρουσιάζει εξαιρετική αεροδυναμική συμπεριφορά που αποτυπώνεται στο νούμερο 0,278 του συντελεστή οπισθέλκουσας, το οποίο είναι από τα μικρότερα στην κατηγορία.

Minimal αλλά πολύ προσεγμένη είναι η εικόνα του εσωτερικού, που χαρακτηρίζεται από υλικά υψηλής ποιότητας και πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Μεταξύ πολλών άλλων ξεχωρίζουν η τεράστια ηλιοροφή, τα ηλεκτρικά, θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα αλλά και με λειτουργία μασάζ εμπρός καθίσματα που σε όλες τις εκδόσεις καλύπτονται με δέρμα nappa, το στάνταρ head up display και μια πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Το Seres 5 στην BEV εκδοχή του κατασκευάζεται σε 3 εκδόσεις, μια δικίνητη και δύο τετρακίνητες, με δύο συστοιχίες μπαταριών χωρητικότητας 80 ή 90 kWh. Η δικίνητη έκδοση με μπαταρία 80 kWh διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα και αποδίδει 300 ίππους ισχύος και 420 Nm ροπή, ενώ οι δύο τετρακίνητες των 585 ίππων διατίθενται με μπαταρία 80 ή 90 kWh και η ροπή τους ανέρχεται στα 940 Nm. Προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο η τετρακίνητη έκδοση με τη μπαταρία των 80 kWh.

Αναφορικά με τις επιδόσεις, αυτές είναι καταιγιστικές στις τετρακίνητες εκδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα από 3,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, ενώ αυτές της δικίνητης έκδοσης είναι επίσης εξαιρετικές με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ. Το κόστος της μιας και μόνης διαθέσιμης έκδοσης του Seres 5 ξεκινά από τα 58.500 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 2».

Φωτογραφίες: Γ. Καραγιωργάκης

Εκτός των δύο επιπρόσθετων εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού Seres 5, στο τέλος του 2024 αναμένεται επίσης η έκδοση EVR, με range extender θερμικό κινητήρα. Λίγο νωρίτερα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, θα είναι διαθέσιμο και το μεγαλύτερο Seres 7, με SUV αμάξωμα μήκους 5,020 μέτρων σε πενταθέσια ή εξαθέσια διάταξη καθισμάτων. Θα διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, ως EVR, διαθέτοντας δηλαδή ηλεκτρικό αλλά και range extender κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στις αρχές του 2025 αναμένεται επίσης το κορυφαίο Seres 9, με SUV αμάξωμα μήκους 5,23 μέτρων. Το μοντέλο αυτό θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, με νέα αρχιτεκτονική 800 Volt, ισχύ 530 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 97,7 kWh για αυτονομία κίνησης 630 χιλιομέτρων με μια φόρτιση.

Σε επίπεδο αντιπροσωπείας, η Σπανός Α.Ε. θα έχει άμεσα στη διάθεση του κοινού τρία σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης, ενώ μέχρι του τέλος του έτους ανακοινώθηκε ότι τα σημεία πώλησης θα φτάσουν τα 7, καλύπτοντας τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

Όλα τα μοντέλα της μάρκας καλύπτονται με εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα και 4 ετών η 100.000 χλμ. για τα υπόλοιπα μέρη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider