Αποκλειστικά στα δικά της χέρια θέλει να κρατήσει τον όμιλο η οικογένεια της Ferrari «θωρακίζοντας» το ιδιοκτησιακό καθεστώς με ειδικό σύμφωνο το οποίο θα υπογράψουν οι δυο ιταλικές δυναστείες που συνδέονται με την εταιρεία. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι όλα θα παραμείνουν ως έχουν, ειδικά τώρα που η Ferrari έχει προστεθεί στον κατάλογο των εισηγμένων.

Ειδική τακτική για τον έλεγχο του 50% της εταιρείας

Ο Pierro Ferrari, γιος του ιδρυτή, Enzo Ferrari, και η οικογένεια Agnelli, διάδοχοι του ιδρυτή της Fiat, πρόκειται να υπογράψουν ειδική συμφωνία προκειμένου να εντείνουν τον έλεγχο που ασκούν στον κατασκευαστή του «υπεραυτοκινήτου». Βάσει των όρων της αρχικής δημόσιας προσφοράς, οι δυο οικογένειες μπορούν να εκμεταλλευθούν τους κανόνες που θα τους επιτρέψουν να αποκτήσουν σχεδόν το 50% των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη οποιαδήποτε προσπάθεια εξαγοράς.

«Έχουμε συμφωνήσει οι οικογένειες να προστατεύσουμε τα συμφέροντά μας στη Ferrari», ανέφερε ο Pierro Ferrari επισημαίνοντας ότι «υπάρχει καλή συνεννόηση».  Όπως δήλωσε, δεν έχει σκοπό να πουλήσει το μερίδιο του χαρτοφυλακίου 10% που κατέχει, ενώ παρόμοια στάση τηρεί και ο πρόεδρος της Fiat Chrysler και επικεφαλής της οικογένειας Αgnelli, John Elkann, ο οποίος δήλωσε ότι αναμένει να παραμείνει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Ferrari.

H Exor SpA, η ανώνυμη εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου της οικογένειας Agnelli, θα κατέχει το 23% της Ferrari αφού η Fiat Chrysler αποσύρει το μερίδιό της του 80%, πιθανότατα τον Ιανουάριο.

Σύμφωνα με το αποκαλούμενο «σχέδιο παραχώρησης μετοχών για την εξασφάλιση της πίστης των μετόχων», οι κάτοχοι μετοχών που υπόσχονται να διατηρήσουν τα μερίδιά τους για διάστημα τουλάχιστον τριών ετών παίρνουν ειδικές μετοχές που αυξάνουν τα δικαιώματα ψήφου τους.

Αυτή η τακτική θα παρείχε στις δύο οικογένειες τον έλεγχο του 48,7% της εταιρείας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποκρούσουν τυχόν επίδοξους «μνηστήρες» (πλειοδότες). Και η Fiat Chrysler υιοθέτησε ένα παρόμοιο σχέδιο πέρυσι.

«Σίγουρα ανυπομονούμε για την ωραία διαδρομή που μας περιμένει», δήλωσε ο 39χρονος Elkam από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης μετά από την τελετή που σηματοδοτούσε το χρηματιστηριακό ντεμπούτο της Ferrari.

H Ferrari, η οποία συναλλάσσεται με κωδικό μετοχής RACE (αγώνας ταχύτητας) σκαρφάλωσε στο 6% την πρώτη μέρα διαπραγμάτευσης. Η αρχική δημόσια προσφορά που αποτίμησε την αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας σε περίπου 12 δισ. ευρώ μαζί με το χρέος της, έκανε τον Piero Ferrari δισεκατομμυριούχο με περιουσία 1,4 δισ. δολάρια προερχόμενη κυρίως από το μερίδιό του στην εταιρεία σύμφωνα με τον Δείκτη Δισεκατομμυριούχων του Bloomberg. Αν και είναι καινούριος στην τάξη των δισεκατομμυριούχων, το μερίδιό του στην εταιρεία, σύμφωνα με τα λόγια του ιδίου, ήταν πάντα εκεί και όπως ο ίδιος επισημαίνει «ποτέ δεν είχα σκοπό να το πουλήσω και δεν έχω καμία πρόθεση να πράξω κάτι τέτοιο τώρα».  

Λίγα λόγια για την ιστορία της εταιρείας

Ο Piero κληρονόμησε το μερίδιό του από τον Enzo, έναν οδηγό αγώνων της Alfa Romeo, ο οποίος ίδρυσε την ομάδα Scuderia Ferrari το 1929. Το 1947 κατασκεύασε το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο ακολουθούμενο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο την επόμενη χρονιά. To 1950 ο Ferrari άρχισε να αγωνίζεται στη Φόρμουλα 1, και από τότε έχει αποσπάσει 225 νίκες σε αγώνες Grand Prix και 16 νίκες σε παγκόσμια πρωταθλήματα, καθιστώντας την ομάδα του την πιο επιτυχημένη του αθλήματος.