Τουρισμός: Έσπασε το φράγμα του 2019 η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τουρισμός: Έσπασε το φράγμα του 2019 η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο
Πώς κινήθηκε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και τα περιφερειακά αεροδρόμια - Οι προσπάθειες ενίσχυσης του αεροπορικού τουρισμού.

Το ανοδικό σερί της προηγούμενης χρονιάς συνεχίζει το 2023 η επιβατική κίνηση των ελληνικών αεροδρομίων, με τον πρώτο μήνα του έτους να ξεπερνά την αντίστοιχη που καταγράφηκε το 2019, έτος αναφοράς για την πορεία του ελληνικού τουρισμού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας μας, (Αεροδρόμιο Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», 24 αεροδρόμια διαχείρισης ΥΠΑ, 14 περιφερειακά αεροδρόμια διαχείρισης Fraport Greece), τον πρώτο μήνα του νέου έτους στην Ελλάδα διακινήθηκαν 2.202.735 επιβάτες, έναντι 1.249.387 τον Ιανουάριο του 2022 και 2.135.674 επιβατών το 2019, σημειώνοντας αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά +76,3% σε σχέση με το 2022 και κατά +3,1% σε σχέση με το 2019.

Απογειώθηκε ο ΔΑΑ

Τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των ελληνικών αεροδρομίων σημείωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, διαχειριζόμενος το 66% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας. Για την ακρίβεια η επιβατική κίνηση ανήλθε τον Ιανουάριο σε 1,45 εκατ., αυξημένη κατά 87,2% σε σύγκριση τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2022 περίοδο, κατά την οποία η αρνητική επίδραση της πανδημίας COVID-19 ήταν ακόμα έντονη. Παράλληλα μάλιστα καταγράφηκε αυξημένη και κατά 3,9% σε σχέση με τα προ-COVID-19 επίπεδα (2019), ποσοστό υψηλότερο από την αύξηση που παρατηρήθηκε μεσοσταθμικά στο σύνολο των εγχώριων αεροδρομίων (3,1%).

Η κίνηση εσωτερικού στο ΔΑΑ παρατηρήθηκε αυξημένη κατά 59,7% σε σχέση με το 2022 και κατά 1,8% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Βέβαια υψηλότερη ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στην διεθνή επιβατική κίνηση σε σχέση τόσο με το 2022 όσο και με τα προ πανδημίας επίπεδα, φτάνοντας το 103,4% και το 5% αντίστοιχα.

Οι κερδισμένοι των περιφερειακών αεροδρομίων

Παρότι η έναρξη της σεζόν τοποθετείται χρονικά σε τουλάχιστον τρεις μήνες από σήμερα, ικανοποιητικές ήταν και οι επιδόσεις των περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport παρατηρήθηκε άνοδος της τάξης του 60,6% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά ενώ ελαφρώς αρνητική ήταν η διαφορά με την χρονιά του 2019. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των επιβατών στους 14 αερολιμένες (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) τον πρώτο μήνα του 2023 ξεπέρασε τους 596 χιλιάδες έναντι 618 χιλιάδων το 2022, καταγράφοντας μείωση κατά 3,6% σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας.

Και στην περίπτωση των περιφερειακών αεροδρομίων ώθηση έδωσε η διεθνής επιβατική κίνηση η οποία τον Ιανουάριο παρατηρήθηκε οριακά αυξημένη σε σχέση με τον τελευταίο προ πανδημικό Ιανουάριο (0,8%). Εν αντιθέσει η κίνηση εσωτερικού κατέγραψε πτώση 6% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Στους κερδισμένους του Ιανουαρίου συγκαταλέγονται 8 από τα 14 αεροδρόμια, τα οποία σημείωσαν θετικό πρόσημο. Πρόκειται για το αεροδρόμιο της Σκιάθου, οι επιδόσεις του οποίου ήταν κατά 55,9% υψηλότερες από τα προ πανδημικά επίπεδα, των Χανίων (12,8%), της Κεφαλονιάς (4,4%), της Ζακύνθου (34,7%), της Κω (6,3%), της Μυκόνου (18,7%), της Ρόδου (5,6%) και της Σάμου (9,5%). Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατέγραψε το αεροδρόμιο της Καβάλας, με υστέρηση 47% συγκριτικά με το 2019 και ακολούθησαν το αεροδρόμιο της Κέρκυρας (-32,9%), στη Σαντορίνης (-23,3%), της Θεσσαλονίκης (4,2%), της Μυτιλήνης (2,9%) και του Ακτίου (2,6%).

Στροφή στον αεροπορικό τουρισμό

Οι προαναφερθείσες επιδόσεις επισφραγίζουν την άνοδο του αεροπορικού τουρισμού ειδικά έναντι του οδικού που εξακολουθεί να παρουσιάζει σημαντική υστέρηση εν συγκρίσει με τα προ πανδημίας επίπεδα, γεγονός που παρατηρήθηκε καθόλη την διάρκεια της περσινής χρονιάς. Αναμένεται δε να συνεχιστούν και τους προσεχείς μήνες, προσελκύοντας τουρίστες υψηλότερων εισοδημάτων, χάρη στην στροφή των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Αισθητά σε αυτό θα συμβάλλει και η χρήση των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων για μικρά ιδιωτικά αεροσκάφη, την οποία προωθούν τα συναρμόδια υπουργεία. Σημειωτέον ότι τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού έχουν προχωρήσει στην αδειοδότηση και έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα στην Καβάλα αλλά και του Αεροδρομίου Σπάρτης με στόχο να δημιουργηθεί ένα δίκτυο πεδίων προσγειώσεων. Σχετικά πρόσφατα μάλιστα συστάθηκε και Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού, η οποία απαρτίζεται από στελέχη των δύο υπουργείων, της ΑΠΑ, της ΥΠΑ, της AOPA HELLAS και της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων. Στόχος της είναι η ενίσχυση του αεροπορικού τουρισμού, η αναζήτηση και υποβολή προτάσεων για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και βελτίωση των συνθηκών αεροπορικού τουρισμού καθώς και προτάσεων για αξιοποίηση και ενίσχυση των υποδομών, των περιφερειακών αεροδρομίων και πεδίων προσγείωσης και απογείωσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Με το δεξί μπήκε η σεζόν - Ενεργειακό κόστος και επάρκεια προσωπικού τα 2 μεγάλα στοιχήματα

Τουρισμός: Με το δεξί μπαίνει το 2023 - Ο πυλώνας κρουαζιέρα και το βαρόμετρο της ITB Berlin

Τουρισμός: Με μεικτά πρόσημα έκλεισε η χρονιά για την Αθήνα - Πώς κινήθηκε ο Δεκέμβριος έναντι των ανταγωνιστών

gazzetta
gazzetta reader insider insider