Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να γίνει διαθέσιμος στους πολίτες ο προσωπικός αριθμός, μέσω της πλατφόρμας myInfo του Gov.gr, μια από τις πρώτες παρεμβάσεις για την ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα που θεσπίστηκε το 2020 κι έκτοτε έχει έρθει αντιμέτωπη με πολλαπλές συναρμοδιότητες με αποτέλεσμα να καθυστερήσει. Τα όποια προβλήματα υπήρξαν βέβαια, έχουν πλέον λυθεί, η σχετική ΚΥΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει υπογραφεί και πολύ σύντομα οι πολίτες θα αποκτήσουν πρόσβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα για να μπορούν να προχωρήσουν την όλη διαδικασία.
Πού χρησιμοποιείται ο προσωπικός αριθμός
Να θυμίσουμε ότι ο προσωπικός αριθμός, ο οποίος θα αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά ψηφία, χορηγείται άπαξ στο φυσικό πρόσωπο, ενώ δεν μεταβάλλεται και απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου. Θα χρησιμοποιείται δε σε κάθε είδους συναλλαγή των πολιτών με το δημόσιο, αντικαθιστώντας ουσιαστικά τους αριθμούς που διατηρεί σε όλα τα υπόλοιπα μητρώα, χωρίς ωστόσο να τους καταργεί. Στόχος του είναι άλλωστε η κατάργηση της γραφειοκρατίας, η απλούστευση των διαδικασιών και η ενίσχυση της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων.
Πώς θα αποκτήσω τον προσωπικό αριθμό
Εντός των επόμενων ημερών οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επισκεφτούν την πλατφόρμα myinfo για να βγάλουν τον προσωπικό αριθμό τους. Ο αριθμός θα αποτελείται από ένα γράμμα του αλφαβήτου που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα (δηλαδή Κ, Μ, Ν, Ο κ.ο.κ. αλλά όχι Ψ, Θ, Ω κ.λπ.), από δύο αριθμητικά ψηφία, και από ολόκληρο τον εννεαψήφιο ΑΦΜ του. Ο πολίτης από τα τρία επιπλέον αλφαριθμητικά στοιχεία που θα προστεθούν στον ΠΑ θα επιλέγει τα δύο (το γράμμα και έναν αριθμό), ενώ η πλατφόρμα myInfo θα επιλέγει το τρίτο στοιχείο, που ουσιαστικά θα «κλειδώνει» ολόκληρο τον προσωπικό αριθμό, ο οποίος θα αποθηκεύεται πλέον και στις νέες ταυτότητες.
Τι ισχύει σε περίπτωση λανθασμένων στοιχείων του πολίτη
Κατά την επίσκεψη μάλιστα στη σχετική πλατφόρμα οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία τους αλλά και να τα τροποποιήσουν σε περίπτωση που υπάρχει κάποια αναντιστοιχία μεταξύ των διαφόρων μητρώων.
Ωστόσο η τροποποίηση από πλευράς των πολιτών θα αφορά συγκεκριμένα στοιχεία με τη διόρθωση κάποιων εξ αυτών να γίνεται αποκλειστικά κατόπιν επίσκεψης στην αρμόδια κρατική υπηρεσία. Αν για παράδειγμα διαπιστωθεί μια λανθασμένη ημερομηνία γέννησης, ο πολίτης θα πρέπει να απευθυνθεί στο Ληξιαρχείο ώστε να ενημερωθούν τα στοιχεία του και στη συνέχεια να προχωρήσει η έκδοση του προσωπικού αριθμού. Σε κάθε περίπτωση εντός των επόμενων ημερών θα υπάρξει σχετική ενημέρωση για το ποια στοιχεία θα επιδέχονται διόρθωσης με ατομική παρέμβαση και ποια κατόπιν επίσκεψης στις αρμόδιες αρχές.
Αυτόματη έκδοση μετά από τρεις μήνες
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προσωπικός αριθμός αφορά το σύνολο των πολιτών. Γι' αυτό αν κάποιοι πολίτες δεν επισκεφτούν τη σχετική πλατφόρμα, μετά από τρεις μήνες ο προσωπικός αριθμός θα τους αποδοθεί αυτόματα. Όσο για τις νέες ταυτότητες, αν το ραντεβού που έχουν κλείσει οι πολίτες πέσει μετά την ενεργοποίηση του myInfo και έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία, τότε στη νέα ταυτότητα θα αναγράφεται και ο προσωπικός αριθμός.