Tip of the Day

Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

24-07-2023 | 09:56
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το πράσινο marketing ως αντίδοτο κατά του Greenwashing

Καθώς όλο και περισσότερες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν την αταξία που επικρατεί στην αγορά του πράσινου μάρκετινγκ, οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν πράσινες πρωτοβουλίες.

Σήμερα, τα πράσινα προϊόντα έχουν μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη McKinsey και τη NielsenIQ, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως βιώσιμα παρουσίασαν σωρευτική ανάπτυξη 28% τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με το 20% των προϊόντων που δεν χαρακτηρίζονται ως «πράσινα». Οι ολοένα και πιο έμπειροι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν για τις πράσινες επιλογές που υπάρχουν και η συντριπτική πλειοψηφία θέλει επίσης να μάθει τι τις καθιστά πραγματικά «πράσινες».

Αυτή η μεταβαλλόμενη τάση, σε συνδυασμό με την παγκόσμια ρυθμιστική καταστολή κατά του Greenwashing που υποκινήθηκε από το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, σημαίνουν ότι οι εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα από το να παρέχουν απλώς ασαφείς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Πρέπει να είναι σε θέση να εξηγήσουν γιατί το εκάστοτε προϊόν αποτελεί μια σοφή περιβαλλοντική επιλογή.

Και αυτό έχει διπλό κέρδος. Γιατί όταν οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ είναι επίκαιρες, μπορούν να αυξήσουν την αξιοπιστία της επωνυμίας, την εμπιστοσύνη της επωνυμίας και την αφοσίωση των πελατών και κατ’ επέκταση τον τζίρο. Πώς μπορεί όμως μια εταιρεία να επικοινωνήσει ορθά τα πράσινα διαπιστευτήριά της;
Σύμφωνα με το μη κερδοσκοπικό οργανισμός Carbon Trust, για να παραμείνουν δίπλα στους εξελισσόμενους κανονισμούς greenwashing και να κοινοποιήσουν αποτελεσματικά τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας ή ESG, οι εταιρείες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι σχετικές προσπάθειες μάρκετινγκ βασίζονται σε γεγονότα (όλοι οι ισχυρισμοί είναι συγκεκριμένοι, ειλικρίνεια και υπευθυνότητα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να παράγουν επαρκές ενημερωτικό υλικό, το οποίο αν και δεν μπορεί να ενσωματωθεί ολόκληρο σε μια ετικέτα, θα πρέπει τουλάχιστον να δημοσιεύεται σε ένα μπλοκ ή στα κοινωνικά δίκτυα.

Η λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος, με τη σειρά της, μπορεί να συνδέεται με ένα σχετικό άρθρο βιωσιμότητας - ας πούμε, ένα σύντομο προφίλ για τον προμηθευτή - το οποίο μπορεί στη συνέχεια να συνδέεται με μια πιο εμπεριστατωμένη ιστορία σχετικά με τη δέσμευση της εταιρείας να υποστηρίζει ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Είτε είστε καταναλωτής είτε είστε επιχείρηση, η λήψη αποφάσεων φιλικών προς το περιβάλλον είναι δύσκολη. Και αυτό γιατί οι περισσότερες επιλογές είναι ατελείς.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη της αγοράς μπορεί να καλύψει το πράσινο marketing. Όταν μια εταιρεία έχει μια βαθιά οργανωτική δέσμευση να μειώσει τον περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, το πράσινο μάρκετινγκ μπορεί να είναι ένα κανάλι μέσω του οποίου μπορεί να μοιραστεί αυτή τη γνώση.

Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες όχι μόνο να παραμείνουν πιστές στους κανονισμούς κατά του greenwashing, αλλά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, να ενισχύσουν τη φήμη και να εμπνέουν συλλογική περιβαλλοντική δράση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:10

Μικτά πρόσημα στην Wall Street μετά τα στοιχεία για την ανεργία

23:06

Τσίπρας: «Κοινωνική και εθνική ανάγκη η πολιτική αλλαγή»

22:55

Το Ισραήλ «απαιτεί» από δυτικές κυβερνήσεις να καταπολεμήσουν τον αντισημιτισμό

22:41

Δημοσκόπηση Alco: Σύννεφα απαισιοδοξίας για το 2026 – Οι πολίτες βλέπουν χειρότερο μέλλον

22:34

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι με όρους και οι 7 κατηγορούμενοι για την εγκληματική οργάνωση στην Κρήτη

22:22

Κλήρωση Τζόκερ σήμερα 16/12/2025: Δείτε τα αποτελέσματα - Οι αριθμοί που κερδίζουν

22:19

Δέσμη μέτρων της Κομισιόν για την ενίσχυση του τομέα υγείας στην Ευρώπη

22:14

ΥΠΑΑΤ: Οι πίνακες δικαιούχων της Εξισωτικής Αποζημίωσης 2025 - Άμεσα ξεκινούν οι πληρωμές

22:07

Μικρά κέρδη για τον χρυσό με επίκεντρο τα στοιχεία για την ανεργία

22:06

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Αμετάβλητη η θέση των ΗΠΑ για επιστροφή της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35

21:55

ΕΒΕΠ: Ο προϋπολογισμός του 2026 επιχειρεί βήματα σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας

21:39

Hellenic Train: Ακινητοποιήθηκε τρένο στον Δομοκό - Πώς θα αποζημιωθούν οι επιβάτες

21:35

Κλήρωση Eurojackpot 16/12/25: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

21:27

Η Honda κάνει σημαντικά βήματα για επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050

21:19

Ταϊλάνδη - Καμπότζη: Τουλάχιστον 34 νεκροί και 800.000 εκτοπισμένοι λόγω των μαχών στα σύνορα

21:14

Μιχαηλίδου: Ενισχύουμε την Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων, επενδύουμε στις επιλογές τους

21:01

Όλη η ρύθμιση για τα δάνεια σε ελβετικό - «Κούρεμα» έως 50% και σταθερό επιτόκιο

20:55

Allwyn - ΟΠΑΠ: Τροποποίηση των όρων συνένωσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων

20:50

Εγκρίθηκε με 159 «Ναι» ο προϋπολογισμός για το 2026

20:36

Συμβούλιο Περιβάλλοντος: Η Ευρώπη δεν προλαβαίνει τους στόχους για το 2030 - Η κυκλική οικονομία ο μεγάλος «ασθενής»

20:35

Ιταλικά ΜΜΕ: Από τον Ιανουάριο οι τουρίστες θα πληρώνουν 2 ευρώ για να δουν τη «Φοντάνα Ντι Τρέβι»

20:25

Νέα δημοσκόπηση: Εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Ζελένσκι δείχνει το 61% των Ουκρανών

20:11

Μπλόκα αγροτών: Την Πέμπτη στις Σέρρες η κρίσιμη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής

20:01

Στάση εργασίας στα λεωφορεία την Τετάρτη - Ποιες ώρες τραβούν χειρόφρενο

19:55

ΕΕ: Νέα μέτρα κατά του ρωσικού σκιώδους στόλου και της Λευκορωσίας

19:52

Σε ισχύ η νέα νομοθεσία της ΕΕ για τη μείωση της ρύπανσης από μικροπλαστικά

19:43

Κρεμλίνο: Η συμμετοχή των Ευρωπαίων στις διαπραγματεύσεις δεν προμηνύει τίποτα καλό

19:36

Ανδρουλάκης: Η Ελλάδα έχει ανάγκη από πολιτική αλλαγή - Η χώρα οδηγείται σε νέα αδιέξοδα

19:23

H ΕΤΕπ διπλασιάζει τη χρηματοδότηση για προσιτή στέγαση - 6 δισ. ευρώ έως το 2026

19:13

Κληρώθηκαν τα νέα μέλη του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου και Εκλογοδικείου για το 2026-2027