Με συνοπτικές διαδικασίες κάνουν την είσοδό τους στις αγορές των βιολογικών προϊόντων και της χορτοφαγικής διατροφής Nestle και Unilever. Η νέες διατροφικές τάσεις επηρεάζουν καθημερινά εκατοντάδες ανθρώπους ανά τον κόσμο και δημιουργούν μία νέα τάξη πραγμάτων στο έτοιμο, σπιτικό φαγητό και ποτό. Η Αγγλοολανδική Unilever ξεκινά συνεργασία με μία βρετανική εταιρεία βιολογικού τσαγιού, ενώ η ανταγωνίστριά της, η ελβετική Nestle SA, ανακοίνωσε συνεργασία με αμερικανική εταιρεία για τη παραγωγή μπουρίτος για χορτοφάγους.
Στην κατοχή της Unilever πέρασε πρόσφατα η Pukka Herbs, μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία βιολογικού τσαγιού με γεύση κουκουρμά και τσάι μάτσα με άρωμα μέντας. Παράλληλα, η Nestle κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά της Sweet Earth, μία εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια, που παρασκευάζει κατεψυγμένα γεύματα και φυτικά μπέργκερ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, τις εξαγορές και την ανάπτυξη επιχειρηματικών τομέων που επικεντρώνονται στην πιο υγιεινή διατροφή ή την πιο «ηθική» διαδικασία παραγωγής της, πυροδότησε μία μεγάλη συμφωνία που έκανε πρόσφατα η Amazon.com Inc με τη Whole Foods.
Η Pukka, με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 30 εκατομμύρια βρετανικές λίρες, αναπτύσσεται ταχύτατα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που ανακοίνωσε η ίδια η Unilever. Η αξία στις αγορές των βοτάνων, του πράσινου τσαγιού και των φρούτων αγγίζει τα 1.6 δισ. ευρώ, αναφέρουν οι αναλύσεις της εταιρείας ερευνών Euromonitor.
Τσάι και μαγιονέζα
Στις αρχές του έτους η Unilever απέκτησε την Sir Kensington’s, εταιρεία που παρασκευάζει σάλτσες (αρτύματα), μεταξύ των οποίων και μία χορτοφαγική μαγιονέζα και την Τ2, εταιρεία με βασικό προϊόν το τσάι υψηλής ποιότητας. Η τελευταία διαθέτει και καταστήματα λιανικής.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle Μαρκ Σνάιντερ, από τη στιγμή ανάληψης των νέων καθηκόντων του τον Ιανουάριο, είχε ξεκινήσει τις προσπάθειες προσαρμογής των προϊόντων της εταιρείας, ασπαζόμενος τις καταναλωτικές τάσεις που έχουν πλέον στραφεί σε πιο υγιεινά προϊόντα.
«Τα φυτικά τρόφιμα είναι η τελευταία καταναλωτική τάση και η συμμετοχή και ανάπτυξη της Nestle είναι σημαντική, καθώς δεν έχει εισέλθει ουσιαστικά στον νεοαναπτυσσόμενο τομέα», λέει ο Ρόμπερτ Γάλντσχμιντ, αναλυτής στην Liberum. Ο κλάδος αναπτύσσεται με διψήφια νούμερα και αναμένεται να φτάσει τα 2 δισ. δολάρια έως το 2020 στις ΗΠΑ.
Καμία από τις δύο πολυεθνικές δεν αποκάλυψε τους όρους των εξαγορών.