ΕΛΛΑΚΤΩΡ – REDS: Σε περιβαλλοντική διαβούλευση η νέα μαρίνα Αλίμου άνω των 100 εκατ. ευρώ – Τι περιλαμβάνει η επένδυση

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΛΛΑΚΤΩΡ – REDS: Σε περιβαλλοντική διαβούλευση η νέα μαρίνα Αλίμου άνω των 100 εκατ. ευρώ – Τι περιλαμβάνει η επένδυση
Θα κατασκευαστούν, μεταξύ άλλων, ζώνη καταστημάτων και εστιατορίων, ξενοδοχείο, γραφεία, 979 θέσεις ελλιμενισμού, προβλήτα, υποδομές ναυταθλητισμού, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, πύργος διοίκησης, παρκινγκ και άλλες αναπτύξεις. Μέχρι τις 11 Ιουλίου θα είναι «ανοιχτή» η διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Μέχρι τις 11 Ιουλίου θα είναι «ανοιχτή» η διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την μεγάλη επένδυση που προωθεί ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μέσω της θυγατρικής στο real estate, REDS, και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, για την ανάπτυξη της νέας μαρίνας Αλίμου, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρονταν και στην ετήσια οικονομική έκθεση, ότι η REDS ήταν σε αναμονή της ΚΥΑ από τα σχετικά Υπουργεία για να προχωρήσει στην έκδοση αδειών. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στη μαρίνα Αλίμου θα κατασκευαστούν, μεταξύ άλλων, ζώνη εμπορικών καταστημάτων και εστιατορίων, γραφεία, ξενοδοχείο, προβλήτα, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, πύργος διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας, υποδομές ναυταθλητισμού, παρκινγκ 850 – 1.000 θέσεων. Η ανάπλαση περιλαμβάνει χερσαία ζώνη έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων. Η νέα μαρίνα αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί από τη REDS το 2025. Φορέας υλοποίησης της επένδυσης είναι η εταιρεία ειδικού σκοπού με την επωνυμία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α.Ε.», θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, του ομίλου Ελλάκτωρ. Στην ΜΠΕ γίνεται αναφορά για ξενοδοχείο 5*, συνολικής δυναμικότητας της τάξης των 220 κλινών.

Σύγχρονη μαρίνα, δυναμικότητας 979 θέσεων ελλιμενισμού

Στα πλαίσια της προβλεπόμενης από το από 13.08.2018 Π.Δ. συνολικής αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων υποδομών του τουριστικού λιμένα, έτσι ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής, με τα προτεινόμενα έργα θα δημιουργηθεί μια σύγχρονη μαρίνα, δυναμικότητας 979 θέσεων ελλιμενισμού συνολικά, εκ των οποίων 873 αφορούν σε σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών και μήκους έως 50 m, 95 αφορούν σε ναυταθλητικά σκάφη μήκους 6m έως 15m, και 11 αφορούν σε αλιευτικά σκάφη. Η μαρίνα θα διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές για τον άνετο και ασφαλή ελλιμενισμό των ελλιμενιζόμενων σκαφών, καθώς και την εξυπηρέτηση των επιβαινόντων σε αυτά και των επισκεπτών της γενικότερα, προσφέροντας ένα ευχάριστο και ποιοτικό περιβάλλον αναψυχής. Η μαρίνα θα προσφέρει ηλεκτρικό ρεύμα, νερό και υπηρεσίες επικοινωνίας (data, WiFi κλπ.) στα σκάφη.

Οι υποδομές και οι χρήστες

Η χερσαία ζώνη της μαρίνας θα διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές για την εξυπηρέτηση των επιβαινόντων στα σκάφη, όπως διοικητήριο, χώρους υγιεινής (με ντους, πλυντήριο και στεγνωτήριο), super market, καταστήματα παροχής υπηρεσιών, εμπορικά καταστήματα, αποθήκες, χώρους εστίασης. Επίσης, περιλαμβάνει χώρο χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, ξενοδοχείο και λοιπές χρήσεις τουρισμού-αναψυχής και διοίκησης και λειτουργίας μαρίνας. Ακόμη, εντός των ορίων της μαρίνας θα λειτουργεί πρατήριο καυσίμων οχημάτων και πλυντήριο οχημάτων. Οι χώροι περιπάτου, οι ποδηλατοδρόμοι, οι χώροι στάθμευσης, οι χώροι αναψυχής και εστίασης και τα εμπορικά καταστήματα θα είναι διαθέσιμα στους χρήστες και επισκέπτες της μαρίνας. Τελικός σκοπός της προτεινόμενης ανάπτυξης είναι η υψηλών προδιαγραφών εξυπηρέτηση του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής που έχοντας ως «λιμένα-βάση» (homeport) την Αθήνα ταξιδεύουν στον Σαρωνικό Κόλπο, τις Κυκλάδες και το Νότιο Αιγαίο και η διαμόρφωση ενός ποιοτικού παρακτίου χώρου αναψυχής που θα αποτελεί τη διέξοδο της πόλης του Αλίμου προς τη θάλασσα.

Εγκεκριμένος γενικός σχεδιασμός Μαρίνας Αλίμου (από το 13.08.2018 Π.Δ.)

Το εμβαδόν της χερσαίας ζώνης είναι 209.816 τ.μ. και το εμβαδόν της θαλάσσιας ζώνης είναι 427.950 τ.μ. (άρθρο 1 του από 13.08.2018 Π.Δ.). Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας καθορίστηκαν χρήσεις γης, όροι δόμησης καθώς και κατευθύνσεις σχεδιασμού κατά Τομείς 1 έως 5, ως εξής:

α. Τομέας 1: αα) Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 57.506 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας, τουρισμού - αναψυχής. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 7.160 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,02. ββ) Εντός του Τομέα 1 η έκταση μεταξύ της προσωρινής οριογραμμής του ρέματος της Πικροδάφνης και του ορίου της χερσαίας ζώνης της μαρίνας χαρακτηρίζεται ως «περιοχή ρέματος - φυσικού πρασίνου».

Ειδικότερα, στο νοτιοδυτικό τμήμα του τομέα προβλέπεται η ανάπτυξη ξενοδοχειακού συγκροτήματος (συμπεριλαμβανομένου χώρου εστίασης και αθλητικών εγκαταστάσεων) σε συνδυασμό με υπόγειο χώρο στάθμευσης.

β. Τομέας 2: Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 4.265 τ.μ., επιτρέπονται μόνο οι χρήσεις διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 525 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,17.

γ. Τομέας 3: αα) Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 57.386 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού - αναψυχής, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας καθώς και η διατήρηση του υφιστάμενου κολυμβητηρίου. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 9.015 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,22. ββ) Οι υποδομές του κολυμβητηρίου διατηρούνται στη σημερινή τους θέση, εντός έκτασης επιφάνειας 7.439 τ.μ.. γγ) Στην ως άνω μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα 3, προσμετρείται και η δόμηση των κτιριακών υποδομών του κολυμβητηρίου που ανέρχεται σε 350 τ.μ. και περιλαμβάνει τις υφιστάμενες και νέες κτιριακές υποδομές αυτού.

δ. Τομέας 4: Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 10.026 τ.μ., επιτρέπονται οι χρήσεις τουρισμού - αναψυχής και ειδικότερα, η χρήση εστιατορίων, αναψυκτηρίων και υπαίθριων χώρων στάθμευσης. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 1.200 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,3 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,55.

ε. Τομέας 5: αα) Στον Τομέα αυτό, συνολικής επιφάνειας 7.585 τ.μ., επιτρέπεται η χρήση ναυταθλητισμού. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στον Τομέα αυτό είναι 600 τ.μ. Στον Τομέα αυτό, καθορίζεται συντελεστής κάλυψης 0,2. ββ) Η ως άνω επιτρεπόμενη χρήση ναυταθλητισμού περιλαμβάνει τις αναγκαίες κτιριακές υποδομές (γραφεία διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων γραφείων διοίκησης που σχετίζονται συνολικά με τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στη μαρίνα, χώρους διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, εντευκτήριο, καφέ/εστιατόριο, αποδυτήρια, ιατρείο, χώρους υγιεινής, φυλάκιο, καθώς και υπόστεγα φύλαξης, αποθήκευσης και συντήρησης μικρών σκαφών), υπαίθριες διαμορφώσεις (όπως, χώροι παραμονής και προετοιμασίας των αθλητικών σκαφών, μικρά γήπεδα αθλοπαιδιών) και χώρους στάθμευσης.

Το αστικό πράσινο της μαρίνας δύναται να περιλαμβάνει χαμηλό και υψηλό πράσινο, υπαίθρια καθιστικά και σκίαστρα, διαδρομές περιπάτου και ποδηλάτου, παιδικές χαρές- υπαίθριους χώρους πολιτιστικών εκδηλώσεων μικρής κλίμακας, υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις μικρής κλίμακας. Επιτρέπεται επίσης η διαμόρφωση κτιρίων στάθμευσης με κάλυψη της οροφής τους με πράσινο ώστε να προσφέρονται για περίπατο (σε σημεία που είναι δυνατή η αξιοποίηση υψομετρικής διαφοράς, ώστε να είναι υπόγεια από την πλευρά της παραλιακής λεωφόρου).

Που θα είναι εμπορικά καταστήματα, γραφεία και ξενοδοχεία

Τα εμπορικά καταστήματα, οι γραφειακοί χώροι (που πρωτίστως θα εξυπηρετούν δραστηριότητες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον θαλάσσιο τουρισμό, όπως ενοικίαση σκαφών και οχημάτων, ναυλομεσίτες, πώληση σκαφών, υποδοχή και εξυπηρέτηση επιβαινόντων στα σκάφη κλπ.) και τα εστιατόρια και αναψυκτήρια κατανέμονται σε όλο το εύρος του κεντρικού τμήματος της χερσαίας ζώνης και σε λογική απόσταση από τους χώρους ελλιμενισμού.

Ξενοδοχειακό συγκρότημα που περιλαμβάνει χώρο εστίασης και αθλητικές εγκαταστάσεις καθώς και ο χώρος χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών (καθώς και ορισμένες χρήσεις διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας, όπως ο πύργος ελέγχου και χώροι υγιεινής) χωροθετούνται επί του βορειοδυτικού τμήματος της χερσαίας ζώνης της μαρίνας.

Τα οφέλη

Όπως σημειώνεται στη ΜΠΕ, πέρα από την ανάπτυξη του τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, από την κατασκευή και λειτουργία των υπό εξέταση έργων μαρίνας θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη, όπως:

  • Η κατασκευή του έργου θα έχει σημαντική θετική επίπτωση στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον της περιοχής, που σχετίζεται με τη δαπάνη για την κατασκευή των έργων του τουριστικού λιμένα, η οποία παρόλο που ένα μέρος της δεν θα απορροφηθεί από την τοπική οικονομία, αναμένεται να συμβάλει στην οικονομία της περιοχής, καθώς θα κινητοποιήσει τα σχετιζόμενα με την κατασκευή επαγγέλματα και θα δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης.
  • Η λειτουργία της μαρίνας θα συμβάλει έμμεσα στη δημιουργία περιορισμένου αριθμού νέων θέσεων εργασίας στο τομέα του τουρισμού αλλά και σε επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτόν (τροφοδοσία σκαφών, εμπόριο ναυτιλιακού εξοπλισμού, εστίαση κλπ.). Εκτιμάται πως κατά την πλήρη λειτουργία της μαρίνας θα δημιουργηθούν περί τις 900 θέσεις εργασίας.
  • Η λειτουργία της μαρίνας θα συμβάλει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας με την ενίσχυση του τουρισμού που θα επέλθει από την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και ως εκ τούτου τη βελτίωση του επιπέδου του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, αλλά και στην τουριστική προβολή τόσο του Αλίμου όσο και της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και κατ’ επέκταση στην οικονομική βιωσιμότητα του τουριστικού τομέα.
  • Η προτεινόμενη συνολική ανάπτυξη της μαρίνας θα έχει θετική επίπτωση στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, στην αύξηση της αξίας της γης και γενικότερα στην προστασία των υλικών περιουσιακών στοιχείων.
  • Οι υποδομές τουρισμού και αναψυχής της περιοχής (η σχεδιαζόμενη Μαρίνα Αλίμου, οι οργανωμένες πλαζ, οι ναυταθλητικές υποδομές και οι λοιπές μικρής κλίμακας υποδομές αναψυχής) θα λειτουργούν συνολικά ως ένας πόλος τουρισμού και αναψυχής υψηλού επιπέδου, προσφέροντας μία ευρεία επιλογή δραστηριοτήτων αναψυχής που σχετίζονται με τον παράκτιο χώρο και τη θάλασσα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μέσω ΤΑΙΠΕΔ (PPF) και ΣΔΙΤ οι νέες φυλακές στον Ασπρόπυργο – Διπλασιάστηκε το κόστος κατασκευής στα 300 εκατ. ευρώ

Τράπεζες: Έκλεισε η ψαλίδα επιτοκίων με την Ευρωζώνη σε δάνεια και καταθέσεις - Τι συμβαίνει με τις προθεσμιακές

«Μάχη» ισχυρών για την «Ύδρευση Νήσου Κέρκυρας», εκτιμώμενης αξίας 255 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider