Ανδριόπουλος (Dimand): Λειτουργικός στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ο «Πύργος Πειραιά»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ανδριόπουλος (Dimand): Λειτουργικός στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ο «Πύργος Πειραιά»
Τι ανέφερε στο φόρουμ των Δελφών ο CEO της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων για αστικές αναπλάσεις και τουρισμό.

Σε περίπου δύο χρόνια από τώρα αναμένεται να είναι έτοιμο το project της αναβάθμισης και λειτουργίας του περίφημου Πύργου του Πειραιά. Όπως σημείωσε χτες ο κ. Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων, Dimand, μιλώντας στο οικονομικό φόρουμ των Δελφών, «σε δύο χρόνια αναμένεται το project να είναι έτοιμο, στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ο Πύργος αναμένεται να είναι λειτουργικός».

Ο λόγος για το δεύτερο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα, μετά τον Πύργο των Αθηνών και μέχρι τουλάχιστον να γίνουν οι Πύργοι στο Ελληνικό, που υλοποιείται από την κοινοπραξία Dimand-EBRD και την Prodea Investments ΑΕΕΑΠ. Το γκρουπ αυτό ανέλαβε να μετατρέψει τον Πύργο σε σύγχρονο κτίριο γραφειακών και εμπορικών χώρων, ενώ, όπως είπε ο κ. Ανδριόπουλος, επικεφαλής της Dimand, μιας σημαντικής δύναμης στον χώρο του real estate development, «αρχικά το κτήριο ήταν μια μούμια».

Το κτίριο έχει ύψος 84 μέτρα και αποτελείται από 22 ορόφους, ενώ το έργο της αναβάθμισης του Πύργου Πειραιά είναι ύψους της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει τη ριζική ανακαίνιση και διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων και του άμεσου περιβάλλοντος χώρου, την αναβάθμιση όψεων με προστατευτικό κέλυφος, ζώνες πρασίνου και σύγχρονο σύστημα φωτισμού για την ανάδειξή του σε τοπόσημο της πόλης. Η αξιοποίηση του Πύργου προβλέπει μικτές χρήσεις και το σχέδιο αξιοποίησης του προβλέπει την δημιουργία καταστημάτων, γραφείων, χώρων εστίασης καθώς και έναν Πολυχώρο Πολιτιστικών λειτουργιών για την ανάδειξη του θαλάσσιου τουριστικού και ναυτιλιακού προϊόντος, που χαρακτηρίζει την πόλη και το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά.

Πάντως, ο κ. Ανδριόπουλος στο πλαίσιο του φόρουμ αναφέρθηκε και σε άλλα ενδιαφέροντα θέματα για την κτηματαγορά και την οικονομία. Σημείωσε ότι η πανδημία και τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης δίνουν μια ευκαιρία για την χώρα, μια ευκαιρία σε νέες αναπτύξεις, όπου βέβαια ξεχωρίζει το παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο (και όχι μόνο τα 22 χιλιόμετρα έως τη Βουλιαγμένη).

Η Ελλάδα έχει μπροστά της μια μοναδική ιστορική ευκαιρία εκμεταλλευόμενη τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν και να προχωρήσει σε μπαράζ επενδύσεων στις υποδομές που θα δώσουν νέα δυναμική στην ανάπτυξη της οικονομίας, σημείωσε χαρακτηριστικά. Όπως ανέφερε, η Ελλάδα δεν μπορεί αντέξει, λόγω υποδομών, να υποδεχτεί 35 – 40 εκατ. τουρίστες. Πρέπει να εστιάσει στον ποιοτικό τουρισμό και να αναπτύξει τον θρησκευτικό και τον αθλητικό τουρισμό, τον ιατρικό, προσελκύοντας τουρίστες με αναβαθμισμένες ανάγκες.

Πάντως, έκανε ειδική μνεία στον τομέα των αναπλάσεων που συντελούνται ή προγραμματίζονται στην Ελλάδα, ιδίως στην Αττική, με κάποια projects να έχουν ενταχθεί χρηματοδοτικά στο Ταμείο Ανάκαμψης. Αναφέρθηκε (πέραν του Ελληνικού), στην ανάπλαση του ΟΑΚΑ αλλά και του κτήματος στο Τατόι, που μάλιστα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από την έκταση στο Ελληνικό (42 χιλ. στρέμματα έναντι 6.200). Χαρακτηρίζοντας, εν μέρει, την όποια αναβάθμιση στο Τατόι ως αντίβαρο στην αστική ανάπλαση του Ελληνικού, αλλά επικεντρωμένη στο φυσικό περιβάλλον που μπορεί να συνδυαστεί με τον ορεινό όγκο Πάρνηθας, με δεκάδες χιλιόμετρα από μονοπάτια, ποδηλατοδρόμο, με τις εγκαταστάσεις κ.α.

Μάλιστα, ανέφερε ότι υπάρχουν ευκαιρίες στην πόλη της Αθήνας και στην Αττική, αλλά και αναπλάσεις που μπορούν να γίνουν στη δυτική είσοδο Θεσσαλονίκης, στο αεροδρόμιο Καζαντζάκης (3500 στρέμματα) της Κρήτης, ακόμα και στην Πάτρα όπου, όπως χαρακτηριστικά είπε, «μακάρι ο Δήμος να ρίξει τα κάγκελα στο λιμάνι και η Πάτρα να αποκτήσει παραλιακό μέτωπο».

Οι developers, κατά τον κ. Ανδριόπουλο, εστιάζουν σε αστικές αναπλάσεις και βάσει του αποτυπώματος που αυτές επιφέρουν στον περίγυρο και στην κοινωνία, ουσιαστικά για να πάνε μπροστά οι πόλεις και η οικονομία.

Από την πλευρά του, ο κ. Γιώργος Βήλος Γενικός Διευθυντής Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece ανέφερε πως η συμβολή των αεροδρομίων προωθεί σημαντικά στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Αποτελούν την πύλη εισόδου στη χώρας, καθώς είναι η πρώτη και τελευταία εικόνα που έχει ένας επισκέπτης σε ένα προορισμό. Αποτελούν βασικό σημείο αξιολόγησης του επισκέπτη και συμβάλλουν στην ταξιδιωτική εμπειρία. Ο κ. Βήλος πρόσθεσε πως πλέον η Ελλάδα έχει νέα αεροδρόμια ασφαλή που παρέχουν όλο το φάσμα των υπηρεσιών και έχουν τη δυνατότητα να υποδεχτούν περισσότερα δρομολόγια. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η ραχοκοκαλιά των τουριστικών υποδομών είναι τα αεροδρόμια». Πρόσθεσε πως χρειάζονται περαιτέρω επενδύσεις σε υποδομές υγείας αλλά και στους οδικούς άξονες, στα ηλεκτρικά δίκτυα, ενώ τόνισε πως είναι αναγκαία τα έργα με περιβαλλοντικό αποτύπωμα με ορίζοντα τον αειφόρο τουρισμό.

Ο κ. Αθανάσιος Καραγιάννης, Επικεφαλής Επενδύσεων της PRODEA Investments έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα της εκπαίδευσης τονίζοντας πως «είναι πολύ βασικό θέμα η εκπαίδευση της ελληνικής κοινωνίας στον τουρισμό, ακόμα και από το σχολείο». Τόνισε πώς στην Ελλάδα ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι κυρίως «οικογενειοκρατούμενος» και δεν υπάρχει η σωστή εκπαίδευση, γεγονός που πολλές φορές αποτελεί «αγκάθι» για την προσέλκυση επενδύσεων. Πολύ σημαντικό πρόβλημα όπως ανέφερε είναι το αδειοδοτικό, καθώς πολλές φορές δεν μπορεί να προχωρήσει μια συναλλαγή καθώς λόγω πολεοδομικών αλλαγών και γραφειοκρατίας τα ξενοδοχεία, είναι μη μεταβιβάσιμα. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη είναι πολύ βασικό η κουλτούρα του ξενοδόχου από το οικογενειακό κομμάτι να περάσει στο επαγγελματικό, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα καλύτερο τουριστικό προϊόν διαδραματίζει η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.

Ο κ. Μανώλης Σιγάλας, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Νότιας Ευρώπης της Hill International (Hellas) ανέφερε πώς αποτελεί ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα και πρόκληση τα νέα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και αυτά που προβλέπονται στην ελληνική πρόταση του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως η επέκταση της προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ, η μαρίνα Αλίμου, το project του Ελληνικού που αποτελεί ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, η επένδυση στα Αστέρια της Γλυφάδας, η χερσόνησος του Αστέρα Βουλιαγμένης όπου θα δημιουργηθεί μια μαρίνα «κόσμημα» στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου. Παράλληλα η ανάπτυξη του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος θα αλλάξει τη δυναμική της Αττικής. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά μας περιμένει μια χρυσή 10ετια για έργα τουριστικών υποδομών στην Ελλάδα. Οι ρυθμοί στις επενδύσεις θα είναι καταιγιστικοί και είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν νέες πολλά υποσχόμενες θέσεις εργασίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Θεοχάρης στο Sky News: Έχουμε ένα ολοκληρωμένο και επαγγελματικό σχέδιο για το άνοιγμα του τουρισμού

Γιατί ο Πειραιάς αποτελεί «δέλεαρ» για τους επενδυτές στην κτηματαγορά – Τι συμβαίνει στο Φάληρο

Πύργος Πειραιά: Ένα ερειπωμένο γιαπί αποκτά ανάδοχο

gazzetta
gazzetta reader insider insider