Προτάσεις για τον «εξορθολογισμό» των νομοθετικών διατάξεων που αφορούν στην φορολόγηση των οχημάτων και στα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να καταθέσει μέσα στον Ιούλιο στην κυβέρνηση οκταμελής ομάδα εργασίας που συστάθηκε με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου.
Έργο της ομάδας εργασίας είναι να υποβάλει προτάσεις για τη βελτίωση του πλαισίου που σχετίζεται με τη φορολογική μεταχείριση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών το αργότερο μέχρις τις 15 Ιουλίου 2016 στους υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών και Περιβάλλοντος, προκειμένου να υπάρξει εγκαίρως προετοιμασία για την εφαρμογή του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2017.
Σημειώνεται πως από την αρχή του 2016 έχουν επέλθει αυξήσεις τόσο στα τέλη κυκλοφορίας όσο και στα τέλη ταξινόμησης αυτοκινήτων, με τα τελευταία να αναπροσαρμόζονται από την 1η Ιουνίου.
Με βάση τις διατάξεις που ψηφίστηκαν την προηγούμενη Κυριακή στη Βουλή, από την 1η Ιουνίου το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση τη λιανική προ φόρων τιμή των αυτοκινήτων και των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει του κυβισμού και τη τιμής CIF (χονδρική και μεταφορικά) όπως ισχύει σήμερα.
Έτσι, όσοι καταναλωτές θελήσουν να αποκτήσουν από την 1η Ιουνίου ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας θα το πληρώσουν ακριβότερα λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που θα συνοδευτεί με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% από 23%.
Στον αντίποδα πιο ελκυστικά γίνονται τα φθηνά Ι.Χ. λιανικής αξίας έως 15.000 ευρώ και τα λιγότερο ρυπογόνα. Όμως με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται πλέον και τα υβριδικά αυτοκίνητα, με τους συντελεστές να είναι στο 50% αυτών που θα ισχύσουν για τα άλλα αυτοκίνητα.