Αυξημένοι κατά 8,76 εκατ. εμφανίζονται οι συνδρομητές του Netflix κατά το δ' τρίμηνο του 2019, φθάνοντας πλέον τα 167 εκατ. συνδρομητές.

Η ανακοίνωση για την αύξηση των συνδρομητών, η οποία ήταν ανώτερη των προσδοκιών των επενδυτών και των αναλυτών, δείχνει ότι το Netflix «αντέχει» ακόμα απέναντι στην ανάδυση νέων ανταγωνιστών όπως η Disney+ και η AppleTV.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στο Business Insider, το Netflix εμφανίζει σημάδια «κόπωσης» στην εγχώρια αγορά του, στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς), καθώς στο δ' τρίμηνο πέρυσι πρόσθεσε 420.000 νέους συνδρομητές, λιγότερους από τους 600.000 που το ίδιο είχε προβλέψει προ καιρού. Το Netflix, το οποίο είχε έσοδα 5,5 δισ. δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο πέρυσι, απέδωσε την υστέρηση στην πρόσφατη αύξηση των τιμών των συνδρομών του και στην εμφάνιση των ανταγωνιστών του.

«Βασιλιάς» του streaming

Εδώ και χρόνια το Netflix αποτελεί τον «βασιλιά» του streaming παγκοσμίως χάρη και στον συνεχή εμπλουτισμό του περιεχομένου με νέες ταινίες και σειρές δικής του παραγωγής, γεγονός που όμως έχει εκτοξεύσει στα ύψη τον δανεισμό του, ο οποίος στο τέλος του 2019 εκτιμόταν στα 15 δισ. δολάρια, σε μακροχρόνια δάνεια.

Ο λεγόμενος «πόλεμος του streaming» πήρε φωτιά τον Νοέμβριο του 2019, μετά τη σχεδόν ταυτόχρονη εμφάνιση στις ΗΠΑ των υπηρεσιών Apple TV+ και Disney+, με τιμές συνδρομής χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες του Netflix, έτσι ώστε να προσελκύσουν πελάτες. Στο «παιγνίδι» δίνουν επίσης το παρών ανταγωνιστές όπως το Amazon Prime, το Hulu κ.α., ενώ θα ακολουθήσει το Μάιο το HBO Max της Warner Media.

Όλα αυτά έχουν αρχίσει να ανησυχούν τους επενδυτές της Wall Street και η μετοχή του Netflix κινείται σήμερα περίπου 4% χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι. 

Οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν πάντως ότι το 2020 θα είναι ένα πιο δύσκολο έτος για το Netflix από ό,τι το 2019. Η απάντηση του Netflix είναι η περαιτέρω διεθνοποίηση του με περισσότερες παραγωγές σε γλώσσα άλλη εκτός από τα αγγλικά. Γι' αυτό το λόγο, δημιουργεί πλέον γραφείο στο Παρίσι και ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει σοβαρά σε δεκάδες νέες γαλλικές σειρές και ταινίες. 

Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει περίπου 7 εκατ. νέους συνδρομητές στο πρώτο τρίμηνο του 2020, με την Ασία να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά του.