Με πραγματική υπερηφάνεια, η Bugatti ανακοίνωσε στις 2 Σεπτεμβρίου 2019 ένα νέο ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής, που έφτασε τα 304,773 μίλια ανά ώρα ή 490,484 χλμ./ώρα. Μια ειδική έκδοση της Chiron των 1.500 ίππων, με σημαντικές τροποποιήσεις σε αμάξωμα, ελαστικά και ηλεκτρονικά, με οδηγό τον Άντι Γουάλας, πέτυχε το εκπληκτικό αυτό αποτέλεσμα σε ειδική πίστα της Γερμανίας.

Η σουηδική Koenigsegg, προηγούμενη κάτοχος του ρεκόρ με το μοντέλο Agera RS των 1.160 ίππων, είχε πετύχει μέγιστη ταχύτητα 284.55 μιλίων ανά ώρα προς μια κατεύθυνση, ενώ η μέση μέγιστη ταχύτητα προς δύο κατευθύνσεις ανήλθε στα 277.9 μίλια ανά ώρα, η 447,2 χιλιόμετρα. Όλα αυτά το 2017, σε έναν κλειστό δρόμο στην έρημο της Νεβάδα στις ΗΠΑ.

Με το ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας να ανήκει και πάλι στη Bugatti, οι εκπρόσωποι της Koenigsegg δεν άργησαν να σηκώσουν το γάντι. Αφού έδωσαν τα συγχαρητήριά τους στη Bugatti μέσω των social media, ανακοίνωσαν ότι το νέο τους hypercar με την ονομασία Jesko, θα έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει το φράγμα των 300 μιλίων ανά ώρα. Δεν δίστασαν μάλιστα να αφήσουν και λίγο «δηλητήριο», αναφέροντας ότι η έκδοση της Chiron που πέτυχε το ρεκόρ δεν έχει πάρει την απαραίτητη έγκριση για χρήση στο δρόμο ακόμα. Αντίθετα με το δικό τους αυτοκίνητο.

Το μοντέλο της Koenigsegg που θα διεκδικήσει το θρόνο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής (εικόνες), αναμένεται σύντομα, με κινητήρα V8, δύο turbo και ισχύ 1.280 ίππων με καύσιμο τη βενζίνη, ή 1.600 ίππων μα καύσιμο τη βιοαιθανόλη. Αντίστοιχα, η ροπή του θηριώδους κινητήρα φτάνει στα 1.000 και 1.500 Nm.

Αξίζει να σημειωθεί πως το μεγάλο πρόβλημα στην επίτευξη αυτών των ταχυτήτων, είναι τα ελαστικά. Για την περίπτωση της Chiron των 490,484 χλμ./ώρα, η Michelin δημιούργησε ειδικά λάστιχα με πρωτόγνωρες ενισχύσεις στο σκελετό τους, τα οποία δοκίμασε σε περιστρεφόμενα τύμπανα υπέρ υψηλών ταχυτήτων για την αντοχή τους και τα εξέτασε ένα προς ένα με laser για τυχούσες ατέλειες στην κατασκευή τους.

Τέλος να αναφέρουμε ότι αυτές οι ταχύτητες είναι αδύνατον να επιτευχθούν στο δημόσιο δρόμο. Όπως ανάφερε η Bugatti μετά την πραγματοποίηση του ρεκόρ της Chiron, η παραμικρή αλλαγή πορείας ακόμα και λίγων εκατοστών σε αυτό το επίπεδο ταχυτήτων, σημαίνει αυτόματη εκτροπή και φυσικά πλήρη καταστροφή του αυτοκινήτου. Το όριο ωστόσο των 500 χλμ./ώρα, προσφέρει ισχυρό κίνητρο, ακόμα και όταν ο κίνδυνος αυξάνει εκθετικά.