Νέος διαγωνισμός 400 εκατ. ευρώ για επιπλέον 650 «πράσινα» λεωφορεία σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Νέος διαγωνισμός 400 εκατ. ευρώ για επιπλέον 650 «πράσινα» λεωφορεία σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη
Στα επίπεδα των 400 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχεται ο νέος διαγωνισμός για επιπλέον 650 «πράσινα» και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Βγαίνει» αρχές 2024. Τα βασικά ορόσημα.

Στα επίπεδα των 400 εκατ. ευρώ (ενδεχομένως μέσω και ΕΣΠΑ) εκτιμάται ότι ανέρχεται ο νέος διαγωνισμός για επιπλέον 650 «πράσινα» και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτό εκτιμήθηκε χτες από πηγές του υπουργείου για τον επόμενο (δεύτερο) διαγωνισμό ο οποίος προετοιμάζεται. Τα λεωφορεία που κατά πάσα πιθανότητα θα επιδιώξει να προμηθευτεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι ηλεκτρικά και υδρογόνου καθώς η Κομισιόν πλέον χρηματοδοτεί μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων, με εστίαση στα ηλεκτρικά. Οι μελέτες και η προετοιμασία του διαγωνισμού έχουν ξεκινήσει από τις αρχές Σεπτεμβρίου και η προκήρυξη εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα το πρώτο εξάμηνο του 2024 και χρονική ολοκλήρωση μέχρι το 2027, δηλαδή στο τέλος της τρέχουσας κυβερνητικής θητείας. Ο διαγωνισμός αυτός είναι μέρος, το β’ στάδιο, του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια συνολικά 1.300 αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα στην Αθήνα από τα 1.600 λεωφορεία που διαθέτει ο ΟΣΥ σε κυκλοφορία είναι περίπου 1.050 με 1.100 οχήματα και μάλιστα με τον αριθμό να μειώνεται συνεχώς λόγω προβλημάτων, ενώ η Ελλάδα γενικότερα έχει τον πιο γερασμένο στόλο λεωφορείων και οχημάτων στην Ευρώπη.

Τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Αναφορικά με τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία των οποίων η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη Σεπτεμβρίου, αρμόδιες πηγές αναφέρουν πως εκτιμάται πως θα βγουν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος Απριλίου του 2024. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση καθώς απαιτεί την συνεργασία μεταξύ πολλών διαφορετικών φορέων όπως ο ΔΕΔΔΗΕ που θα πρέπει να δημιουργήσει υποδομές σε αμαξοστάσια και άλλους οργανισμούς. Να θυμίσουμε ότι την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων έχει αναλάβει η κινεζική Yutong. Αναφορικά με τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού, πηγές του υπουργείου αναφέρουν πως βρίσκονται σε διαφορετικό επίπεδο διαγωνιστικής διαδικασία. Συνολικά τα υπόλοιπα 400 λεωφορεία του πρώτου διαγωνισμού εκτιμάται πως θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σταδιακά μέχρι το 2025.

Χτες, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στο θέμα της ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Όπως σημείωσε, ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας. Υλοποιείται ήδη η ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου, με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα πρώτα 250 λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν τέλος Απριλίου του 2024. Επίσης δρομολογήθηκαν, πριν περίπου 20 ημέρες, οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Λιμάνι Βόλου - ΟΛΘ: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Goldair Cargo - Goldair Handling για αναστολή διαγωνισμού, τον Νοέμβριο η κύρια εκδίκαση

ΥΠΕΝ – ΤΑΙΠΕΔ: Προχωρά διαγωνισμός για το Εθνικό Σχέδιο Αναδάσωσης – Δέσμευση 70 εκατ. ευρώ

ΑΕΕΑΠ – Ακίνητα: Το discount, οι ζυμώσεις λόγω ΧΑ και οι επενδύσεις 4,6 δισ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider