Μυτιληναίος: Πώς ενίσχυσε το «καλάθι» έργων – συμβάσεων με 1 δισ. ευρώ σε λίγους μόλις μήνες

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μυτιληναίος: Πώς ενίσχυσε το «καλάθι» έργων – συμβάσεων με 1 δισ. ευρώ σε λίγους μόλις μήνες
Μπαράζ... επικράτησης σε διαγωνισμούς στο εσωτερικό και ανάληψης νέων έργων στο εξωτερικό στον ευρύτερο τομέα των έργων βιώσιμης ανάπτυξης. Έρχονται νέες διεθνείς συμβάσεις. Ποια άλλα projects διεκδικεί. Πώς πήγε η μετοχή.

Με μπαράζ… επικράτησης σε διαγωνισμούς στο εσωτερικό και ανάληψης νέων έργων στο εξωτερικό στον ευρύτερο τομέα των έργων βιώσιμης ανάπτυξης, στον οποίο εντάσσονται και οι κλασσικές υποδομές, ο όμιλος Μυτιληναίου κατάφερε μέσα σε μόλις λίγους μήνες, εντός του 2022, να ενισχύσει το «καλάθι» του ανεκτέλεστου συμβάσεων και έργων κατά περίπου 1 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για projects που διευρύνουν το «αποτύπωμα», και βέβαια τη βαρύτητα δίνει το γκρουπ στον χώρο των ευρύτερων υποδομών (πέραν της ισχυρής παρουσίας του ομίλου σε ενέργεια και μεταλλουργία), μέσω του εξειδικευμένου Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Με την εστίαση σε έργα ενεργειακής μετάβασης και βιώσιμης ανάπτυξης να αποτελεί στρατηγική απόφαση της εισηγμένης, όπως βέβαια και η περαιτέρω διείσδυση στον χώρο των υποδομών – κατασκευών, όπως και άλλες φορές έχει αναφέρει το insider.gr. Μάλιστα, σχετικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο όμιλος αναμένει προσεχώς και νέες θετικές εξελίξεις στο εξωτερικό, δηλαδή νέες συμβάσεις, είτε στον τομέα απορριμμάτων (ενεργειακή αξιοποίηση απορριμμάτων) είτε στην ανάπτυξη μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Χτες, η εισηγμένη ανακοίνωσε την ανάπτυξη τριών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, σε ανοιχτό κύκλο (OCGT) στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ένα deal που, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, η MYTILINEOS έχει υπογράψει τις συμβάσεις με τρεις θυγατρικές της Drax Group plc, της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα με τις Hirwaun Power Limited, Progress Power Limited και Millbrook Power Limited για την κατασκευή 3 OCGTs με ισχύ περίπου 299 MW το καθένα. Οι συμβάσεις περιλαμβάνουν τη μελέτη, προμήθεια και κατασκευή (EPC) και των 3 σταθμών, που θα είναι πανομοιότυποι. Ο εξοπλισμός του κάθε αεριοστρόβιλου θα είναι Siemens Energy SGT5-4000F.

Ωστόσο, είχαν προηγηθεί και άλλα projects που ενίσχυσαν το «καλάθι» του γκρουπ στον ευρύτερο τομέα υποδομών μέσα στα 2022. Ως γνωστόν, όπως ανέδειξε το insider στην αρχή της χρονιάς η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος στο οδικό έργο (μέσω ΣΔΙΤ) για το «Fly Over» της Θεσσαλονίκης, ύψους 370 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος ελέγχει το 50% της κοινοπραξίας, άρα του αναλογεί σύμβαση περί τα 185 εκατ. ευρώ, με το γκρουπ να κάνει είσοδο, μέσω αυτού του διαγωνισμού, στα μεγάλα οδικά ΣΔΙΤ. Λίγες ημέρες αργότερα, τον Φεβρουάριο, ο όμιλος έδινε την καλύτερη προσφορά για ένα μεγάλο δημόσιο οδικό έργο, αρχικού ύψους περίπου 200-210 εκατ. ευρώ, την «Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών», ένα σημαντικό για την Εύβοια project καθώς θα συνδράμει στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

Ωστόσο, αυτά δεν ήταν τα μόνα θετικά νέα για τον εισηγμένο όμιλο στον τομέα των υποδομών. Πρόσφατα μόλις ο ΟΛΘ ανακοίνωσε ότι η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.

Επίσης, όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr, το γκρουπ «καπαρώνει» τον οδοφωτισμό της Αθήνας με προσφορά 52,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή τον μεγάλο διαγωνισμό που προώθησε ο Δήμος Αθηναίων για την «Ενεργειακή Αναβάθμιση και Αυτοματοποίηση του Συστήματος Οδοφωτισμού», καθώς ήδη έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και επισήμως. Αξίζει επίσης να υπενθυμίσουμε ότι προ ετών η Μυτιληναίος είχε υπογράψει και τη σύμβαση, αρχικού ύψους 100-110 εκατ. ευρώ, για έργα κατασκευής στο μεγάλο logistics park στο Θριάσιο (γνωστό και ως Θριάσιο Ι), μια σύμβαση που παραμένει σε ισχύ καθώς το έργο ξεμπλόκαρε. Ωστόσο, έχουν ήδη περάσει περίπου 4 χρόνια από τότε, κατά συνέπεια πρέπει να επικαιροποιηθεί τόσο το τεχνικό αντικείμενο όσο και το ύψος της σύμβασης καθώς έκτοτε πολλά έχουν αλλάξει στο οικονομικό περιβάλλον.

Τέλος, υπενθυμίζεται απλά ότι προς τα τέλη του 2021 ο Μυτιληναίος, σε συνεργασία τότε με την ΤΕΡΝΑ, κέρδισαν σε 2 σιδηροδρομικούς διαγωνισμούς συνολικού ύψους 260 εκατ. ευρώ. Κατά συνέπεια, μόνο με αυτά τα έργα, δίχως να υπολογίζονται άλλα που έχουν σχέση με ενεργειακά κ.α., το… «κοντέρ» ενισχύθηκε σημαντικά και σε επίπεδα άνω του 1,1 δισ. ευρώ.

Επίσης, διεκδικεί και μεγάλα έργα στον σιδηρόδρομο (με ανταγωνιστικό διάλογο, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ), κτηριακά ΣΔΙΤ (σχεδόν 1 δισ. ευρώ συνολικά), μεγάλα projects στη διαχείριση απορριμμάτων (επίσης 1 δισ. ευρώ συνολικά), παραχωρήσεις και ιδιωτικοποιήσεις (π.χ. τη νέα σύμβαση για την Αττική Οδό) και άλλες υποδομές.

Όσον αφορά στη μετοχή του ομίλου Μυτιληναίος, να αναφέρουμε ότι μέσα στο 2022 έχει κάνει υψηλό σχεδόν στα 15,9 ευρώ (κλείσιμο μέσα στον Ιανουάριο), με το υψηλό 12μήνου να είναι κάπου στα 16,2 ευρώ (πέρυσι τον Αύγουστο). Ο τίτλος την παραμονή της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία διαπραγματεύονταν στα 15,2 ευρώ περίπου, στη συνέχεια υποχώρησε έως τα 13,7 ευρώ, έδωσε κάποιες διακυμάνσεις (μεσολάβησαν και τα περί φορολόγησης κερδών στις ενεργειακές), για να κινηθεί την Τρίτη προς τα 15 ευρώ, «κλείνοντας» επί της ουσίας το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών της «πολεμικής περιόδου». Πάντως, χτες υποχώρησε η μετοχή ακολουθώντας το γενικότερο κλίμα στο ΧΑ. Να θυμίσουμε ότι πολλές χρηματιστηριακές έχουν βάλει τον τίτλο στα top picks τους, για παράδειγμα η Euroxx που είχε δώσει τιμή-στόχο τα 23,8 ευρώ, η Alpha Finance με στόχο τα 20,12 ευρώ (εκτιμά ότι έχει ισχυρό προφίλ αύξησης κερδοφορίας, θετικό προφίλ τιμολόγησης αλουμινίου κ.α.), ενώ η Wood είχε βάλει τον πήχη για τη μετοχή στα 21 ευρώ, η Pantelakis στα 22 ευρώ, η AXIA στα 23,1 ευρώ. Πρόσφατα η Citi έδωσε νέα υψηλότερη τιμή-στόχο για τη μετοχή, στα 22 ευρώ, από τα 21,50 ευρώ προηγουμένως, διατηρώντας τη σύσταση «buy». Σε κάθε περίπτωση, οι αναλυτές εγχώριων και ξένων οίκων «έβλεπαν» ανοδικά περιθώρια ακόμα και άνω του 50%-60% για τον τίτλο.

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα μόλις η έκτακτη Γ.Σ. της εισηγμένης «ενέκρινε την ανανέωση της έγκρισης και των όρων απόκτησης ιδίων μετοχών για επιπλέον είκοσι τέσσερις (24) μήνες, με ανώτατο αριθμό μετοχών, που θα αποκτηθούν (συμπεριλαμβανομένων των μετοχών τις οποίες έχει ήδη αποκτήσει η Εταιρεία και διατηρεί), συνολικά μέχρι 14.289.116 (142.891.161 Χ 10%), με κατώτατη τιμή αγοράς €0.97 ανά μετοχή και ανώτατη τιμή αγοράς €25 ανά μετοχή». Έτσι κι αλλιώς πάντως, η Μυτιληναίος είναι από τις εισηγμένες που συχνά πυκνά προχωρούν σε αγορά ιδίων μετοχών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider