Μόνοι τους «παίζουν» οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Intrakat στο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ;

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
Μόνοι τους «παίζουν» οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Intrakat στο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ;
Πληροφορίες της τελευταίας στιγμής αναφέρουν ότι δεν κατέβηκε το γκρουπ ΑΒΑΞ – Μυτιληναίου στον διαγωνισμό των 360 εκατ. ευρώ. Αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις.

Μια ηχηρή απουσία – ανατροπή και μια πρόσθετη «είσοδο» σε ένα από τα σχήματα που από μέρες είχαν «κλειδώσει» φέρεται να καταγράφηκε στον διαγωνισμό για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη», μέσω ΣΔΙΤ, στην Κρήτη, δηλαδή αυτού που στην αγορά ονομάζουν ως «το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ», ύψους 360 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (αλλιώς 300 εκατ.).

Κατ’ αρχάς, κόντρα στις μέχρι τώρα εκτιμήσεις το σχήμα ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος (που κατέβηκε ως κοινοπραξία σε Fly Over Θεσσαλονίκης και «Καλαμάτα – Ριζόμυλο –Πύλο») φέρεται να μην υπέβαλε προσφορά για το οδικό ΣΔΙΤ της Κρήτης, προτιμώντας να μείνει εκτός της διαδικασίας. Ετσι, εάν αυτό ισχύει, η εξέλιξη αφήνει «ανοιχτό τον δρόμο» για την έτερη κοινοπραξία, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (που αποκάλυψε το πρωί το insider), στην οποία όμως εισήλθε και νέος «παίκτης», η Intrakat (προβλέπεται από τους όρους του διαγωνισμού). Επί της ουσίας, η τελική φάση του διαγωνισμού είχε μόνο μία παρουσία, αυτή των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat που «εγκαινίασε» ένα νέο «τρίγωνο» συνεργασίας στον μέχρι τώρα τομέα των οδικών ΣΔΙΤ. Ωστόσο, αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, δηλαδή το «Χερσόνησος - Νεάπολη», είναι μήκους 22,5 χιλιομέτρων. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου (προβλέπονταν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους). Ο βασικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τις αναγκαίες εργασίες κατασκευής για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη (22,5 Km. περίπου), με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) καθώς και νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες), ώστε ακολούθως η οδός να αποκτήσει και να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου. Υπενθυμίζεται ότι το έργο ΣΔΙΤ σχετικά πρόσφατα εντάχθηκε και τυπικά στο «πακέτο» των projects που έλαβαν το «πράσινο φως» για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης με ποσό 90 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε προ εβδομάδων το insider, το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης (ύψους 1,1 δις ευρώ) και τον διαγωνισμό να είναι σε εξέλιξη όπου αναμένεται από το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών μέσα στους προσεχείς μήνες, ενδεχομένως έως τον Μάρτιο, αν όχι νωρίτερα, η απαιτούμενη έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας την οποία έχει υποβάλει εδώ και μήνες. Έτσι, θα ανοίξει ο δρόμος για να περάσει ο διαγωνισμός για το τμήμα «Χανιά – Χερσόνησος (Ηράκλειο)» στην επόμενη φάση με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να «βλέπουν» αυτές τις εξελίξεις το καλοκαίρι του 2022, ώστε να έχουμε υπογραφές στο επόμενο χρονικό στάδιο και έως τις αρχές του 2023. Υπενθυμίζεται ότι τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, VINCI, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Στόχος του υπουργείου, όπως έχει αναφέρει παλιότερα και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, είναι η ανάδειξη αναδόχου μέσα στο 2022 και να πέσουν υπογραφές μέχρι τις αρχές του 2023.

Επίσης, μέσα στον Φεβρουάριο (22/02) θα υποβληθούν προσφορές για το κομμάτι που προχωρά, με κλασσικό δημόσιο μοντέλο, δηλαδή το τρίτο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος μήκους 14,5 χλμ., με εκτιμώμενο κόστος 185 εκατ. ευρώ περίπου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:54

Πούτιν: Διατάζει να συνεχιστεί η ρωσική επίθεση στην ανατολική Ουκρανία

16:52

Η Volvo δίνει 1,2 δισ. ευρώ για νέο εργοστάσιο ηλεκτροκίνησης στη Σλοβακία

16:48

ΥΠΑΑΤ: Πιστώθηκαν κρατικές ενισχύσεις 7 εκατ. ευρώ στους τομείς εκτροφής χοίρων και γουνοφόρων

16:46

Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: 8 στους 10 ανησυχούν για το κόστος ενέργειας και πρώτων υλών

16:45

Στυλιανίδης: Δόθηκε μεγάλη μάχη χθες στην πυρκαγιά στις Πόρτες Αχαϊας

16:43

Ολοκληρώθηκε η ενσωμάτωση της Chipita Global στη Mondelēz International

16:41

Εξοικονόμηση ενέργειας στο Δημόσιο: Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία των κτηρίων το καλοκαίρι - Τι προβλέπει η ΚΥΑ

16:35

ΥΠΕΞ: Παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων

16:32

ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα 34.250 ευρώ στην Κω για το παρεμπόριο

16:28

Αυτοψία στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο από κλιμάκιο του ΥΠΕΝ

16:25

Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας

16:24

Ουκρανία: Διήμερη διεθνής διάσκεψη στο Λουγκάνο - Η ανοικοδόμηση της χώρας στο επίκεντρο

16:22

Brussels Airlines: Ακυρώνει περίπου 700 πτήσεις για τις καλοκαιρινές διακοπές

16:19

Σε απεργία οι πιλότοι της SAS μετά τη νέα αποτυχία των διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση

16:18

Οικονόμου: Οι θέσεις του κ. Τσίπρα για την Παιδεία μυρίζουν ναφθαλίνη

16:18

Τουρκία: Έρευνα σε ρωσικό φορτηγό πλοίο για «κλεμμένα σιτηρά»

16:14

Βαρβιτσιώτης: Το ΝΑΤΟ είναι ο μεγάλος κερδισμένος από τη Σύνοδο της Μαδρίτης

16:12

Vauld: Ακόμα ένα ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων σταματά τις συναλλαγές για τους επενδυτές

16:03

Πέτσας: Παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια με προϋπολογισμό 335 εκατ. ευρώ

16:00

Νέο ράλι στην τιμή του φυσικού αερίου τρομάζει αγορά και κρατικά ταμεία

15:56

EasyJet: Παραιτήθηκε ο CEO, εν μέσω δυσαρέσκειας από τις ακυρώσεις πτήσεων

15:54

Κορονοϊός: 9.360 νέα κρούσματα και 1.841 επαναλοιμώξεις - Στους 102 οι διασωληνωμένοι

15:44

Πλεύρης: Στο ΑΣΕΠ η προκήρυξη για τις 4.000 θέσεις νοσηλευτών

15:43

ΣΥΡΙΖΑ: Nα κατατεθεί στη Βουλή η αγωγή του Δημοσίου κατά της Novartis

15:37

Σάρδη (Energean): Κίνητρα για να καταστεί το υδρογόνο ανταγωνιστικό - Δημιουργία αγοράς σε σωστές βάσεις

15:36

Κομισιόν: Το 55% των ελεγχθέντων ιστοτόπων μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ

15:35

Αγγλία: Σε ιστορικό χαμηλό ο αριθμός των παμπ, λόγω της ακρίβειας

15:32

Ευρωζώνη: Σε χαμηλό 26 μηνών το επενδυτικό κλίμα - «Αναπόφευκτη» η ύφεση

15:29

Έκτακτη σύσκεψη ΥΠΕΝ: Χαμηλός ο κίνδυνος για την ενεργειακή επάρκεια

15:25

Τσαβούσογλου: Ο Μητσοτάκης ταπείνωσε τον εαυτό του