Προχωρά η εθνική στρατηγική για το υδρογόνο

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προχωρά η εθνική στρατηγική για το υδρογόνο

Προχωρά η εθνική στρατηγική για το υδρογόνο η οποία αναμένεται να είναι έτοιμη τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με την κυβέρνηση, τους φορείς και την αγορά να ετοιμάζονται να «παντρέψουν τις ΑΠΕ με το πράσινο υδρογόνο» για να κερδίσουν το στοίχημα της απανθρακοποίησης.

Η Επιτροπή για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής για το υδρογόνο, η οποία συστήθηκε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου εργάζεται με ταχείς ρυθμούς προς αυτή την κατεύθυνση καταγράφοντας το εγχώριο δυναμικό ανάπτυξης εφαρμογών και τεχνολογιών υδρογόνου σε επιμέρους ενεργειακούς τομείς (ηλεκτροπαραγωγή, δίκτυο φυσικού αερίου, μεταφορές, βιομηχανία) και εξετάζοντας τις απαραίτητες τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους.

Ενδεικτική ήταν η τοποθέτηση χθες του κ. Γιώργου Κρεμλή, σύμβουλου του πρωθυπουργού για θέματα ενέργειας, ο οποίος μιλώντας στο Athens Energy Dialogues σημείωσε ότι η χρήση υδρογόνου βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού, ενώ όπως έκανε γνωστό, η Εθνική στρατηγική για το υδρογόνο αναμένεται να είναι έτοιμη τον Σεπτέμβριο, ενώ όπως είπε, ιδιαίτερη έμφαση πρόκειται να δοθεί στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Γιώργος Χατζημαρκάκης, Γενικός Γραμματέας του Hydrogen Europe σημείωσε ότι όσον αφορά στο υδρογόνο «η Ελλάδα είναι από τις πρωτοπόρες χώρες σε ευρωπαϊκό επίπεδο», προσθέτοντας ότι συμβάλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Όπως τόνισε, η Σαουδική Αραβία αποχωρεί από τα ορυκτά και μεταβαίνει στα συνθετικά καύσιμα με βάση το υδρογόνο και τα βιοαπόλβλητα, ενώ «για την Ελλάδα το υδρογόνο είναι εδώ για να αναπληρώσει το κενό που θα δημιουργήσει η απουσία του λιγνίτη», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Αναφέρθηκε επίσης στο τεράστιο δυναμικό του εν λόγω καυσίμου ειδικά για χώρες όπως η Ισπανία, ενώ όπως επεσήμανε, η Πορτογαλία έχει εξασφαλίσει ήδη 10 δισεκατομμύρια ευρώ για την προώθηση του υδρογόνου.

Σημειώνεται ότι το Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για το υδρογόνο - που θα ολοκληρωθεί έως το Σεπτέμβριο του 2021 - θα περιέχει τους ακόλουθους άξονες:

- Τον Οδικό Χάρτη για την ανάπτυξη και αξιοποίηση τεχνολογιών και εφαρμογών υδρογόνου και άλλων αερίων από ΑΠΕ σε επιμέρους ενεργειακούς τομείς.
- Τα προτεινόμενα μέτρα πολιτικής ανά ενεργειακό τομέα και χρήση.
- Τα τεχνικο-οικονομικά στοιχεία για το κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας εφαρμογών υδρογόνου και άλλων αερίων ΑΠΕ, σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα προτεινόμενα μέτρα για τους εγχώριους τομείς ενδιαφέροντος.

Το υδρογόνο στη βιομηχανία και τις μεταφορές

Το υδρογόνο χρησιμοποιείται σήμερα στη βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της διύλισης πετρελαίου και της παραγωγής αμμωνίας, μεθανόλης και χάλυβα. Όμως, οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία πράσινου υδρογόνου το καθιστούν πολύ πιο ελκυστικό για περισσότερες βιομηχανίες.

Στις μεταφορές, το υδρογόνο μπορεί να αντικαταστήσει το αέριο και το ντίζελ. Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία μπορεί να χρειαστούν περίπου 30 λεπτά για να φορτιστούν (στους ταχύτερους σταθμούς φόρτισης), τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορούν να είναι έτοιμα μέσα σε λίγα λεπτά. Ωστόσο, οι κυψέλες καυσίμου, οι οποίες μετατρέπουν το καύσιμο υδρογόνου σε ενέργεια για αυτοκίνητα, εξακολουθούν να είναι ακριβές. Και η υποδομή σταθμών υδρογόνου που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δεν είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό ανεπτυγμένη. Παρ' όλα αυτά, οι ειδικοί πιστεύουν ότι το υδρογόνο μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό όταν πρόκειται για φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και άλλους τομείς όπως η μεταφορά εμπορευμάτων και τα αεροπορικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider