Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας
Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Η βιομηχανία της μόδας επιβαρύνει την κλιματική αλλαγή περισσότερο από ότι οι διεθνείς πτήσεις και οι ναυτιλία μαζί. Συγκεκριμένα, η βιομηχανία της μόδας δημιουργεί το 20% των λυμάτων και το 10% των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίων, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.

Παράλληλα, κάθε χρόνο, η ίδια βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου 500 χιλιάδες τόνους συνθετικών μικροϊνών που βρίσκουν το «δρόμο» τους στους ωκεανούς.

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του CNN, οι καταναλωτές συνειδητοποιούν πλέον το περιβαλλοντικό κόστος που έχει η παραγωγή φθηνών ρούχων και ορισμένοι από αυτούς αρχίζουν να υιοθετούν πιο βιώσιμες ενδυματολογικές συνήθειες.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι «γίναντες» της μόδας. Το Zara έχει υποσχεθεί να χρησιμοποιεί μόνο, οργανικό, βιώσιμο ή ανακυκλωμένο βαμβάκι, λινό και πολυεστέρα μέχρι το 2025. Ενώ την ίδια υπόσχεση έχει δώσει και το H&M με χρονικό πλαίσιο μέχρι το 2030.

Η Nike θα «δουλεύει» τα εργοστάσια της με 100% ανανεώσιμη ενέργεια μέχρι το 2025 και η Adidas θα διπλασιάσει τα αθλητικά παπούτσια που φτιάχνει από ανακυκλωμένο πλαστικό, μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, η Wrangler έχει δημιουργήσει ένα νέο σύστημα δημιουργίας denim το οποίο απαλείφει τη λυματοποίηση του νερού.

Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Σε μια αγορά όπως αυτή της μόδας, με πολλαπλούς προμηθευτές και εμπόρους, που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί να γίνει δύσκολο για μια εταιρεία να παρακολουθεί το κάθε βήμα της παραγωγής και να μετρήσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. 

Για το λόγο αυτό, το Μάιο, η Google Cloud συνεργάστηκε με τη Στέλα ΜακΚάρτνεϊ ώστε να «χτίσουν» ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιεί δεδομένα αναλύσεων (Big data) και ένα μηχανισμό που θα βοηθά της εταιρείες να εκτιμήσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγικής τους διαδικασίας. 

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πλέον πιο έντονα τόσο για τον τρόπο που φτιάχνονται τα ρούχα τους, όσο και για τις συνθήκες που επικρατούν στα εργοστάσια, για τους εργαζομένους, σύμφωνα με την Σαμάνθα Ντόβερ, από την εταιρεία Mintel που εξειδικεύεται στην έρευνα της αγοράς.

Μάλιστα, υποστηρίζει πως το 53% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως πρέπει να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες, από την εταρεία που επιλέγουν να ψωνίζουν. 

Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες, παγκοσμίως, να χρησιμοποιούν blockchain τεχνολογία για να καταγράφουν την «αλυσίδα» παραγωγής. 

Το κόστος δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό. Η βιομηχανίας της μόδας, η οποία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 2,4 τρισ. δολάρια, χάνει περίπου 500 δισ. το χρόνο από την έλλειψη ανακύκλωσης και από το «πέταγμα» ρούχων που δεν πωλήθηκαν ποτέ, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:58

ΗΠΑ: Μικρότερη άνοδο από τις προβλέψεις στις λιανικές πωλήσεις

15:39

ΔΥΠΑ: Η Porsche ενισχύει τις σχολές μαθητείας στη Θεσσαλία με δωρεά σύγχρονων εργαλειοφόρων

15:38

Αγροτικές επιδοτήσεις: Τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος πληρωμών και ελέγχων - Τι αλλάζει το 2026

15:35

ΗΠΑ: Aυξήθηκαν οι απολύσεις τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες

15:29

Μπέσεντ: Πιθανόν να έχουμε την ανακοίνωση για νέο πρόεδρο της Fed πριν τα Χριστούγεννα

15:17

Η Ουκρανία συμφώνησε στα «βασικά σημεία» του σχεδίου Τραμπ για ειρήνη

15:16

Δεν είναι 5, δεν είναι 10, είναι 840 εκατομμύρια γυναίκες θύματα βίας

15:16

Κώτσηρας: Περισσότερα ακίνητα, λιγότερη γραφειοκρατία, μειωμένοι φόροι είναι η στρατηγική της κυβέρνησης

15:14

Deutsche Bank: Εξακολουθεί να βλέπει μείωση επιτοκίων από την Fed τον Δεκέμβριο

15:07

Μετρό - Τραμ: Τετράωρη στάση εργασίας το βράδυ του Σαββάτου

14:55

ΚΕΠΕ: Η Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα της ανάπτυξης, όχι όμως και της σύγκλισης

14:50

Χρυσή λίρα με ελληνικό ιδιόσημο από το Βασιλικό Νομισματοκοπείο Αγγλίας και την Τράπεζα Πειραιώς

14:41

Morgan Stanley: Η Ελλάδα «αγαπημένο» overweight

14:38

Υπ. Παιδείας: Χρηματοδότηση 8,5 εκατ. ευρώ για εγκατάσταση lockers στα σχολεία

14:21

Ο ΟΗΕ ανησυχεί για την «επιβίωση της Γάζας»

14:10

Οι 10 πιο cool δρόμοι του κόσμου - Ανάμεσά τους ένας ελληνικός

14:01

Κακοκαιρία: Συνεδρίασε η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου - Σε "Red Code" η Δυτική Ελλάδα

13:59

Tesla: «Βουτιά» σχεδόν 50% των πωλήσεων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο

13:55

Το ράλι της Alphabet αλλάζει τον χάρτη των πολυτιμότερων εισηγμένων στον κόσμο

13:49

Χρυσοχοΐδης: Μία στις τρεις γυναίκες που κάνει καταγγελία βάζει το Panic Button

13:48

Έρευνα ΔΕΗ: 8 στις 10 γυναίκες φοβούνται όταν κυκλοφορούν το βράδυ

13:36

ΤτΕ: Εκτινάχθηκαν οι τιμές διαμερισμάτων στο γ' τρίμηνο

13:33

Eurostat: Mόνο σε Ελλάδα και Ιταλία μειώθηκε το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα από το 2004

13:29

Λαβρόφ: Το ειρηνευτικό σχέδιο πρέπει να αντανακλά τις συνομιλίες Πούτιν - Τραμπ

13:21

Alibaba: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα έσοδα τριμήνου λόγω AI

13:20

Πλωτή χωματερή 40 τόνων απομάκρυναν από τα Μέθανα το Ίδρυμα Α. Κ. Λασκαρίδη και η Healthy Seas

13:20

Μαρινάκης: Ο Τσίπρας στο βιβλίο του υπερασπίστηκε μέχρι και το δημοψήφισμα

13:19

Αύξηση 3,2% στον τζίρο του κλάδου καταλυμάτων το γ' τρίμηνο

13:07

GWomen Sports Summit, 4ο Συνέδριο Γυναικείου Αθλητισμού: TOGETHER. STRONGER. UNSTOPPABLE.

13:05

ΕΛΣΤΑΤ: Ανατιμήσεις της τάξης του 2% στα οικοδομικά υλικά τον Οκτώβριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider