Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας
Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Η βιομηχανία της μόδας επιβαρύνει την κλιματική αλλαγή περισσότερο από ότι οι διεθνείς πτήσεις και οι ναυτιλία μαζί. Συγκεκριμένα, η βιομηχανία της μόδας δημιουργεί το 20% των λυμάτων και το 10% των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίων, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.

Παράλληλα, κάθε χρόνο, η ίδια βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου 500 χιλιάδες τόνους συνθετικών μικροϊνών που βρίσκουν το «δρόμο» τους στους ωκεανούς.

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του CNN, οι καταναλωτές συνειδητοποιούν πλέον το περιβαλλοντικό κόστος που έχει η παραγωγή φθηνών ρούχων και ορισμένοι από αυτούς αρχίζουν να υιοθετούν πιο βιώσιμες ενδυματολογικές συνήθειες.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι «γίναντες» της μόδας. Το Zara έχει υποσχεθεί να χρησιμοποιεί μόνο, οργανικό, βιώσιμο ή ανακυκλωμένο βαμβάκι, λινό και πολυεστέρα μέχρι το 2025. Ενώ την ίδια υπόσχεση έχει δώσει και το H&M με χρονικό πλαίσιο μέχρι το 2030.

Η Nike θα «δουλεύει» τα εργοστάσια της με 100% ανανεώσιμη ενέργεια μέχρι το 2025 και η Adidas θα διπλασιάσει τα αθλητικά παπούτσια που φτιάχνει από ανακυκλωμένο πλαστικό, μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, η Wrangler έχει δημιουργήσει ένα νέο σύστημα δημιουργίας denim το οποίο απαλείφει τη λυματοποίηση του νερού.

Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Σε μια αγορά όπως αυτή της μόδας, με πολλαπλούς προμηθευτές και εμπόρους, που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί να γίνει δύσκολο για μια εταιρεία να παρακολουθεί το κάθε βήμα της παραγωγής και να μετρήσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. 

Για το λόγο αυτό, το Μάιο, η Google Cloud συνεργάστηκε με τη Στέλα ΜακΚάρτνεϊ ώστε να «χτίσουν» ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιεί δεδομένα αναλύσεων (Big data) και ένα μηχανισμό που θα βοηθά της εταιρείες να εκτιμήσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγικής τους διαδικασίας. 

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πλέον πιο έντονα τόσο για τον τρόπο που φτιάχνονται τα ρούχα τους, όσο και για τις συνθήκες που επικρατούν στα εργοστάσια, για τους εργαζομένους, σύμφωνα με την Σαμάνθα Ντόβερ, από την εταιρεία Mintel που εξειδικεύεται στην έρευνα της αγοράς.

Μάλιστα, υποστηρίζει πως το 53% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως πρέπει να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες, από την εταρεία που επιλέγουν να ψωνίζουν. 

Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες, παγκοσμίως, να χρησιμοποιούν blockchain τεχνολογία για να καταγράφουν την «αλυσίδα» παραγωγής. 

Το κόστος δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό. Η βιομηχανίας της μόδας, η οποία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 2,4 τρισ. δολάρια, χάνει περίπου 500 δισ. το χρόνο από την έλλειψη ανακύκλωσης και από το «πέταγμα» ρούχων που δεν πωλήθηκαν ποτέ, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

00:37

Παπαθανάσης για αναβάθμιση από Fitch: Μία ακόμα ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

00:13

Πιερρακάκης για αναβάθμιση από Fitch: Η Ελλάδα αλλάζει επίπεδο

00:04

Fitch: Αναβαθμίζει την αξιολόγηση της Ελλάδας σε «ΒΒΒ»

00:01

Τραμπ: Εξαιρεί από δασμούς βοδινό κρέας, καφέ και μπανάνες - Όλα τα προϊόντα

23:52

Enterprise Greece: Η Ελλάδα στο προσκήνιο της καινοτομίας στη Λισαβόνα

23:40

NYT: Συνάντηση Γουίτκοφ με τον επικεφαλής των διαπραγματευτών της Χαμάς

23:28

Μπάσιμο 4,3 δισ. δολαρίων στην Alphabet από Berkshire Hathaway

23:14

Wall Street: Έσωσαν το πρόσημο της εβδομάδας Dow Jones και S&P 500 - Πλήρωσε το sell off o Nasdaq

23:01

Σεισμοί: Χάρτης δείχνει τα «κόκκινα» σημεία σε Ελλάδα και Ευρώπη

22:48

Ευρωπαίοι ηγέτες Άμυνας: Ο πόλεμος θα είναι μακρύς και η στήριξη σταθερή στο Κίεβο

22:35

Σε Παρίσι και Μαδρίτη ο Ζελένσκι

22:22

Bloomberg: Ο Τραμπ δίνει F-35 στην Σαουδική Αραβία – Στην αναμονή η Τουρκία

22:10

ΟΗΕ: Κοινή δήλωση για το Ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας για τη Γάζα

22:00

Τσίπρας στην «Ιθάκη»: Το δημοψήφισμα ήταν προσωπική μου απόφαση

21:58

Μια πυρκαγιά και σφοδρές καταιγίδες απειλούν την Καλιφόρνια

21:46

Εβδομάδα κερδών για το πετρέλαιο με νέο boost 2%

21:36

Ο Δανός υπουργός Εξωτερικών προσκαλεί τους διαδικτυακούς haters του σε κατ' ιδίαν συνάντηση

21:26

Χρυσός: Κέρδη στην εβδομάδα - «Βουτιά» την Παρασκευή

21:12

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 18 εκατ. ευρώ

21:08

Τέλος εποχής στη Walmart: Αποχωρεί ο CEO - Ποιος αναλαμβάνει

20:57

Ο Έλληνας που διώκει τον Τραμπ

20:46

Ομόλογο Lamda: Υπερκάλυψη κατά 1,54 φορές - Άντλησε 500 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,8%

20:44

Σε ΑΜΚ ύψους 9,55 εκατ. ευρώ προχωρά η Regency - Συμμετέχουν Λάμψα και Intracom Holdings

20:36

Ήρθε και η ώρα της Βρετανίας μετά τη Γαλλία - Ανησυχίες για τα δημοσιονομικά

20:23

Το chatbot της Anthropic εξαπέλυσε μόνο του κυβερνοεπιθέσεις - Ο ρόλος των Κινέζων χάκερς

20:12

Ανανεώθηκε για 5 χρόνια η θητεία 3 εντεταλμένων Ευρωπαίων Εισαγγελέων στην Αθήνα

20:01

ΔΙΜΕΑ: 45.000 έλεγχοι και πρόστιμα πάνω από 16 εκατ. ευρώ - Τα ποσά στις πολυεθνικές

19:50

Τρ. Πειραιώς: Έκτακτη γ.σ. στις 5 Δεκεμβρίου για απορρόφηση της Πειραιώς Holdings

19:39

Μοτοδυναμική: Deal με P.M. TSERIOTIS για το 30% στη θυγατρική Blue Horizon

19:28

Βουλγαρία: Ο αμυντικός προϋπολογισμός για το 2026 θα ανέλθει στα 2,708 δισ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider