Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας
Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Η βιομηχανία της μόδας επιβαρύνει την κλιματική αλλαγή περισσότερο από ότι οι διεθνείς πτήσεις και οι ναυτιλία μαζί. Συγκεκριμένα, η βιομηχανία της μόδας δημιουργεί το 20% των λυμάτων και το 10% των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίων, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.

Παράλληλα, κάθε χρόνο, η ίδια βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου 500 χιλιάδες τόνους συνθετικών μικροϊνών που βρίσκουν το «δρόμο» τους στους ωκεανούς.

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του CNN, οι καταναλωτές συνειδητοποιούν πλέον το περιβαλλοντικό κόστος που έχει η παραγωγή φθηνών ρούχων και ορισμένοι από αυτούς αρχίζουν να υιοθετούν πιο βιώσιμες ενδυματολογικές συνήθειες.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι «γίναντες» της μόδας. Το Zara έχει υποσχεθεί να χρησιμοποιεί μόνο, οργανικό, βιώσιμο ή ανακυκλωμένο βαμβάκι, λινό και πολυεστέρα μέχρι το 2025. Ενώ την ίδια υπόσχεση έχει δώσει και το H&M με χρονικό πλαίσιο μέχρι το 2030.

Η Nike θα «δουλεύει» τα εργοστάσια της με 100% ανανεώσιμη ενέργεια μέχρι το 2025 και η Adidas θα διπλασιάσει τα αθλητικά παπούτσια που φτιάχνει από ανακυκλωμένο πλαστικό, μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, η Wrangler έχει δημιουργήσει ένα νέο σύστημα δημιουργίας denim το οποίο απαλείφει τη λυματοποίηση του νερού.

Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Σε μια αγορά όπως αυτή της μόδας, με πολλαπλούς προμηθευτές και εμπόρους, που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί να γίνει δύσκολο για μια εταιρεία να παρακολουθεί το κάθε βήμα της παραγωγής και να μετρήσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. 

Για το λόγο αυτό, το Μάιο, η Google Cloud συνεργάστηκε με τη Στέλα ΜακΚάρτνεϊ ώστε να «χτίσουν» ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιεί δεδομένα αναλύσεων (Big data) και ένα μηχανισμό που θα βοηθά της εταιρείες να εκτιμήσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγικής τους διαδικασίας. 

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πλέον πιο έντονα τόσο για τον τρόπο που φτιάχνονται τα ρούχα τους, όσο και για τις συνθήκες που επικρατούν στα εργοστάσια, για τους εργαζομένους, σύμφωνα με την Σαμάνθα Ντόβερ, από την εταιρεία Mintel που εξειδικεύεται στην έρευνα της αγοράς.

Μάλιστα, υποστηρίζει πως το 53% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως πρέπει να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες, από την εταρεία που επιλέγουν να ψωνίζουν. 

Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες, παγκοσμίως, να χρησιμοποιούν blockchain τεχνολογία για να καταγράφουν την «αλυσίδα» παραγωγής. 

Το κόστος δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό. Η βιομηχανίας της μόδας, η οποία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 2,4 τρισ. δολάρια, χάνει περίπου 500 δισ. το χρόνο από την έλλειψη ανακύκλωσης και από το «πέταγμα» ρούχων που δεν πωλήθηκαν ποτέ, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:59

e-ΕΦΚΑ: Προσωρινή μη διαθεσιμότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών την Τετάρτη

13:44

Νέο κάλεσμα Μαρινάκη στους αγρότες για διάλογο χωρίς τελεσίγραφα – Ανακοινώσεις Τσιάρα το μεσημέρι

13:42

Γιορτινή επίσκεψη αγάπης: Ολυμπιακός και bwin στο Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «Χαρά»

13:41

Οδοιπορικό στην ορεινή Πελοπόννησο: Από τον Πάρνωνα στον Ταΰγετο

13:39

Η Σύμπλευση ΑΜΚΕ (+πλευση) φέρνει τον πολιτισμό των ακριτικών νησιών στην Αθήνα

13:38

Μητσοτάκης: Στρατηγική προτεραιότητα για την Ελλάδα η ένταξη της Μολδαβίας στην ΕΕ

13:36

Βουλή: Κατατέθηκε το σχέδιο νόμου «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή»

13:24

Ρουμανία: Πολυπληθείς διαδηλώσεις κατά της διαφθοράς στο δικαστικό σύστημα

13:24

Γιουβέντους: Ράλι 13% της μετοχής μετά την απόρριψη εξαγοράς από την Tether

13:20

Η ΔΕΗ επανασχεδιάζει την εμπειρία του πελάτη - Νέες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα το 2026

13:19

Το εξώφυλλο του TIME με τους αρχιτέκτονες του ΑΙ και η ανάγκη ρυθμιστικού πλαισίου

13:18

ΗΠΑ: Γουίτκοφ και Κούσνερ ενημέρωσαν τους Ευρωπαίους ΥΠΕΞ για το σχέδιο Τραμπ για τη Γάζα

13:10

Δίκη Χρυσής Αυγής: «Βίαιη οργάνωση με φυλετικό μίσος» λέει η εισαγγελέας

13:07

Σάντσεθ: Θέλει να «ενισχύσει» τις σχέσεις Ισπανίας - Χιλής μετά την εκλογή ακροδεξιού προέδρου

13:07

Σκέρτσος: Σε ιδιότυπο Grexit οδηγεί η μη υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

13:05

Ρομπ Ράινερ: Ποιος ήταν ο σπουδαίος σκηνοθέτης που φέρεται να σκοτώθηκε από τον γιο του

13:00

Παπαστεργίου: Ο δημόσιος τομέας πραγματικά τρέχει και τρέχουμε πολύ γρήγορα σε πολλά πράγματα

12:59

Ρωσία: «Ακρογωνιαίος λίθος» των συνομιλιών για την ειρήνη, η μη ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ

12:55

Νέες αμερικανοουκρανικές συνομιλίες σήμερα στο Βερολίνο μετά τη χθεσινή «πρόοδο»

12:50

Νοικοκυριά: Αύξηση εισοδήματος 8,1% το δεύτερο τρίμηνο - Πάνω 5% η κατανάλωση

12:49

Κλειστό σήμερα το Μουσείο του Λούβρου λόγω απεργιακής κινητοποίησης

12:44

FedHATTA: Αγρότες και τουρισμός σε ενιαία γραμμή συνεννόησης, με σεβασμό στις ελεύθερες μετακινήσεις

12:43

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Τρεις θετικές εξελίξεις με το «Grids Package» - Τα επόμενα βήματα

12:39

Αύξηση 8,1% στον δείκτη μισθολογικού κόστους το γ' τρίμηνο

12:38

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 6,4% σημείωσαν οι κενές θέσεις εργασίας το γ' τρίμηνο

12:31

Γάλλος ΥΠΕΞ για παγωμένα ρωσικά assets: «Οι Ευρωπαίοι παίρνουν τη μοίρα στα χέρια τους»

12:30

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,3% σημείωσε ο δείκτης παραγωγής στις κατασκευές το γ' τρίμηνο

12:30

ΤτΕ: Προσδοκίες για χαμηλότερο πληθωρισμό, αλλά με διαφορά από την Ευρωζώνη

12:24

ΙΟΒΕ: Σημαντικά βήματα αλλά και ανάγκη επιτάχυνσης στην ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων

12:24

Η μαγεία των Χριστουγέννων σώθηκε! Ετοιμάσου να ζήσεις τη μαγεία του 2026 EuroLeague Final Four της Αθήνας

gazzetta
gazzetta reader insider insider