Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς μπορεί η τεχνολογία να «σώσει» τη βιομηχανία της μόδας
Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Η βιομηχανία της μόδας επιβαρύνει την κλιματική αλλαγή περισσότερο από ότι οι διεθνείς πτήσεις και οι ναυτιλία μαζί. Συγκεκριμένα, η βιομηχανία της μόδας δημιουργεί το 20% των λυμάτων και το 10% των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίων, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.

Παράλληλα, κάθε χρόνο, η ίδια βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περίπου 500 χιλιάδες τόνους συνθετικών μικροϊνών που βρίσκουν το «δρόμο» τους στους ωκεανούς.

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του CNN, οι καταναλωτές συνειδητοποιούν πλέον το περιβαλλοντικό κόστος που έχει η παραγωγή φθηνών ρούχων και ορισμένοι από αυτούς αρχίζουν να υιοθετούν πιο βιώσιμες ενδυματολογικές συνήθειες.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι «γίναντες» της μόδας. Το Zara έχει υποσχεθεί να χρησιμοποιεί μόνο, οργανικό, βιώσιμο ή ανακυκλωμένο βαμβάκι, λινό και πολυεστέρα μέχρι το 2025. Ενώ την ίδια υπόσχεση έχει δώσει και το H&M με χρονικό πλαίσιο μέχρι το 2030.

Η Nike θα «δουλεύει» τα εργοστάσια της με 100% ανανεώσιμη ενέργεια μέχρι το 2025 και η Adidas θα διπλασιάσει τα αθλητικά παπούτσια που φτιάχνει από ανακυκλωμένο πλαστικό, μέσα στη χρονιά. Παράλληλα, η Wrangler έχει δημιουργήσει ένα νέο σύστημα δημιουργίας denim το οποίο απαλείφει τη λυματοποίηση του νερού.

Οι βελτιώσεις έρχονται ως αποτέλεσμα των νέων τεχνολογιών που μπορούν να μεταμορφώσουν τον τρόπου που σχεδιάζονται, δημιουργούνται και πωλούνται τα ρούχα.

Σε μια αγορά όπως αυτή της μόδας, με πολλαπλούς προμηθευτές και εμπόρους, που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, μπορεί να γίνει δύσκολο για μια εταιρεία να παρακολουθεί το κάθε βήμα της παραγωγής και να μετρήσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. 

Για το λόγο αυτό, το Μάιο, η Google Cloud συνεργάστηκε με τη Στέλα ΜακΚάρτνεϊ ώστε να «χτίσουν» ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιεί δεδομένα αναλύσεων (Big data) και ένα μηχανισμό που θα βοηθά της εταιρείες να εκτιμήσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγικής τους διαδικασίας. 

Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πλέον πιο έντονα τόσο για τον τρόπο που φτιάχνονται τα ρούχα τους, όσο και για τις συνθήκες που επικρατούν στα εργοστάσια, για τους εργαζομένους, σύμφωνα με την Σαμάνθα Ντόβερ, από την εταιρεία Mintel που εξειδικεύεται στην έρευνα της αγοράς.

Μάλιστα, υποστηρίζει πως το 53% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν πως πρέπει να τους παρέχονται περισσότερες πληροφορίες, από την εταρεία που επιλέγουν να ψωνίζουν. 

Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένες εταιρείες, παγκοσμίως, να χρησιμοποιούν blockchain τεχνολογία για να καταγράφουν την «αλυσίδα» παραγωγής. 

Το κόστος δεν είναι μόνο περιβαλλοντικό. Η βιομηχανίας της μόδας, η οποία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 2,4 τρισ. δολάρια, χάνει περίπου 500 δισ. το χρόνο από την έλλειψη ανακύκλωσης και από το «πέταγμα» ρούχων που δεν πωλήθηκαν ποτέ, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:24

«Ταύρος» για την Πειραιώς η Jefferies - Αυξάνει στα 8,60 ευρώ την τιμή στόχο

12:22

Εκμηχάνιση ή εγκατάλειψη: Το δίλημμα του αγρότη

12:15

Πλεύση Ελευθερίας: Παραιτήθηκε από βουλευτής ο Διαμαντής Καραναστάσης

12:13

Deloitte: Αισιόδοξοι οι Έλληνες CEOs για την προοπτική της οικονομίας και των επιχειρήσεων

12:09

Στις αρχές του 2026 θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το βραχιολάκι

12:07

Eurobank: Στηρίζει το πρόβλημα του δημογραφικού στον Έβρο

12:06

Η Novo Nordisk Hellas τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη 2025

11:59

Nexperia: H Ολλανδία επιστρέφει τον έλεγχο της εταιρείας chip στους Κινέζους

11:58

Η Εθνική Ασφαλιστική στρατηγικός συνεργάτης του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

11:54

Μιχαηλίδου από Έβρο: Το δημογραφικό είναι εθνική προτεραιότητα

11:54

Metlen: Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για ομόλογο διάρκειας 5,5 ετών

11:53

Μελέτη ΕΤΕ: Τρόφιμα και μέταλλα οδηγούν την ανάκαμψη των εξαγωγών

11:41

300 ημέρες Τραμπ: Πώς άλλαξε την παγκόσμια τάξη πραγμάτων

11:40

Ρεκόρ εκροών από το iShares Bitcoin Trust της BlackRock

11:36

Τρεις ψηφιακές πλατφόρμες για προστασία ανηλίκων από αλκοόλ, καπνό, άτμισμα - Πότε ξεκινούν

11:12

«Μουδιασμένο» το ταμπλό του ΧΑ - Οριακές διακύμανσεις για τον Γενικό Δείκτη

10:59

Ανοίγει ο δρόμος για νέο αναπτυξιακό κόμβο στην Ελευσίνα δια χειρός Αμερικανών

10:51

Μαρινάκης για Ελευσίνα: Δεν θα ερχόταν η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα να επενδύσει σε ένα λιμάνι υπό κατάρρευση

10:44

Ευρωαγορές: Ήπια πτωτικά περιμένοντας με αγωνία την Nvidia

10:33

Η Alpha Bank στηρίζει την οικονομία και την πολιτιστική δραστηριότητα στην Κρήτη

10:22

Μασκ και Ρονάλντο προσκλήθηκαν στο δείπνο του Τραμπ προς τιμήν του μπιν Σαλμάν

10:14

Νέος αντιπρόεδρος της ASCAME ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης

10:08

Μπρατάκος: Στόχος μας η ενεργή διασύνδεση των επιχειρηματικών κοινοτήτων Ελλάδας - Αρμενίας

10:04

Τρία ψηφιακά εργαλεία για την απαγόρευση πώλησης αλκοόλ και καπνού σε ανηλίκους - Πώς θα γίνεται ο έλεγχος

10:03

ΔΕΗ: Επενδύσεις μαμούθ 10,1 δισ. την τριετία 2026-28 - Στόχος EBITDA 2,9 δισ. ευρώ

10:00

Axios: «Κρυφό» σχέδιο Τραμπ για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία

09:53

Επιστήμονες εκτιμούν ότι το πρώτο φιλί δόθηκε πριν 20 εκατομμύρια χρόνια

09:49

Η Intralot πούλησε τη συμμετοχή της στο Καζίνο της Πάρνηθας - Στα 8 εκατ. ευρώ το τίμημα

09:46

Νέο ερευνητικό πρόγραμμα του Πολυτεχνείου Κρήτης και της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

09:38

Παπαθανάσης: Δράσεις ισότητας των φύλων σε τρία επιπλέον ΑΕΙ της χώρας, μέσω ΕΣΠΑ

gazzetta
gazzetta reader insider insider