Για μετά το Πάσχα προγραμματίζονται οι πρώτοι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά λιμάνια που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ. Δεν αποκλείεται βέβαια ο προγραμματισμός αυτός να μην ακολουθηθεί, καθώς το 2019 είναι μια εκλογική χρονιά, κάτι το οποίο παραδοσιακά σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στις διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων. 

Σύμφωνα με πληροφορίες σε γραμμή προτεραιότητας από το Ταμείο έχουν μπει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Οι δύο διαγωνισμοί θα «τρέξουν» παράλληλα, έτσι ώστε να δίνεται η  δυνατότητα στους υποψήφιους επενδυτές να συμμετάσχουν και στους δύο, αν αυτό επιθυμούν. 

Ειδικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που υπολειτουργεί, καθώς έχει μόλις επτά άτομα προσωπικό, συγκεντρώνει ήδη όπως φαίνεται από δημόσιες δηλώσεις αμερικανικό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι η ευρύτερη περιοχή αναμένεται να εξελιχθεί σε ενεργειακό κόμβο, καθώς εκεί θα αναπτυχθεί το έργο του πλωτού σταθμού υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για τη διεύρυνση των πηγών φυσικού αερίου της χώρας και την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού.  Ρόλο στα ενεργειακά μπορεί να παίξει και το λιμάνι της Καβάλας, καθώς στις προθέσεις του ΤΑΙΠΕΔ είναι να αξιοποιήσει το σχεδόν υπό εξάντληση υποθαλάσσιο κοίτασμα φυσικού αερίου της Νοτίου Καβάλας ως υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου (UGS).

Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην παραχώρηση δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια που ελέγχει (Αλεξανδρούπολη - Βόλος - Ελευσίνα - Ηγουμενίτσα -Ηράκλειο - Καβάλα - Κέρκυρα - Λαύριο - Πάτρα- Ραφήνα) και όχι στην πώληση των Οργανισμών Λιμένων, όπως έγινε στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Σε δεύτερη φάση εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν τα λιμάνια Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας και Βόλου. 

Πηγές που παρακολουθούν την διαδικασία αναφέρουν ότι η επιμέρους παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων των 10 λιμένων «μπορούν αναμφίβολα να συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάκαμψη των υποδομών της χώρας περιφερειακά και συνδυαστικά με το σύμπλεγμα σιδηροδρόμων που επίσης έχει αναπτυχθεί, η Ελλάδα μπορεί να καταστεί σημαντικό ενεργειακό κόμβο για την Ευρώπη και τη ΝΑ Μεσόγειο, αλλά και παράλληλα σε πρωταγωνιστή του διαμετακομιστικού εμπορίου από και προς την Ευρώπη».