Το Craiglist, το γνωστό site με έδρα τις ΗΠΑ, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί μια σελίδα όπου όποιος θέλει δημοσιεύει αγγελίες με πράγματα που πουλάει, δίνει την τιμή και τα στοιχεία επικοινωνίας ενώ παρέχει τη δυνατότητα για διαπραγματεύσεις και συμφωνίες θα μπορούσε να μάθει κάποια πράγματα από ένα αντίστοιχο ινδικό site, το Quirk.

Ποια είναι αυτά; Η προσαρμογή της επιχείρησης στην τοπική κουλτούρα και τις οικίες αγοραστικές συνήθειες, ένα θέμα, το οποίο συχνά προκαλεί προβλήματα σε μια εταιρεία που πουλά μέσω διαδικτύου τα πάντα, από smartphones μέχρι αυτοκίνητα και λειτουργεί με τη λογική του παζαριού. Τέτοια προβλήματα είναι θέματα διαπραγμάτευσης, αποστολής και μεταφοράς των προϊόντων και φυσικά θέματα έλλειψης εμπιστοσύνης, ειδικά όσον αφορά σε μικρότερες επιχειρήσεις και εμπόρους οι οποίοι διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, η περιπλοκότητα των εφαρμογών και η γκάμα των προσφερόμενων υπηρεσιών επιβάλλει και τον βαθμό στον οποίο οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις πρέπει να προβούν σε καινοτομίες, αλλαγές ακόμη και tailor made λύσεις προκειμένου να αντέξουν σε μια υπερ-ανταγωνιστική αγορά.

«Προσπαθούμε να κάνουμε τη διαδικασία τόσο απλή όσο είναι και όταν αγοράζει κανείς κάτι καινούριο», αναφέρει ο Pranay Chulet,  επικεφαλής του Quikr, το οποίο υποστηρίζεται από το Warburg Pincus και το EBay.

H προσέγγισή μας δεν θα είναι «δυτικού τύπου» αλλά «ινδικού» γιατί θα είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη, προσθέτει.

Η Ινδία τείνει να γίνει η επόμενη μεγαλύτερη αγορά e-commerce για παγκόσμιους παίχτες από το Alibaba και την Amazon μέχρι τοπικούς «πρωταθλητές» όπως είναι η Flipkart και η Snapdeal.

Παρά τις ανησυχίες ότι οι προβλέψεις για τη συγκεκριμένη βιομηχανία ήταν μάλλον υπεραισιόδοξες και την Morgan Stanley να κάνει τελικά λόγο για πτώση της μετοχής κατά 25%, πρόκειται για μια αγορά 25 δισ. δολαρίων η οποία αναμένεται να σημειώσει ανάπτυξη 40% ετησίως καθιστώντας το συγκεκριμένο κλάδο ένα «παρθένο» πεδίο για τις επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο.

Όπως εκτιμά o δισεκατομμυριούχος Nandan Nilekani, ένας από τους συνιδρυτές της εταιρείας υπηρεσιών τεχνολογίας, Infosys, η Ινδία είναι το τελευταίο μεγάλο οχυρό του e-commerce. H Κίνα έχει δημιουργήσει τοπικές επιχειρήσεις και μπλόκαρε τις αμερικανικές εταιρείες του ανταγωνισμού να εισέλθουν στην τοπική αγορά, ωστόσο η ίδια δεν κατάφερε να επιτύχει στις ΗΠΑ, αναφέρει και προσθέτει ότι «τώρα τόσο οι κινεζικές επιχειρήσεις του χώρου όπως είναι η Alibaba αλλά και αμερικανικές όπως είναι η Amazon βλέπουν την ινδική αγορά ως μια μεγάλη ευκαιρία».

Ωστόσο, ο τρόπος που «παίζει» η ινδική αγορά είναι ιδιότυπος καθώς το θεσμικό πλαίσιο περιορίζει την ξένη ιδιοκτησία αναγκάζοντας τους ξένους επενδυτές να συνεργάζονται με ντόπιους αντιπροσώπους ενώ μόλις πέρυσι επέτρεψε σε επιχειρήσεις όπως είναι η Apple να ανοίξουν καταστήματα στη χώρα. Η φορολογία για υπηρεσίες και αγαθά διαφέρει ανάλογα με την περιοχή ενώ σε κυβερνητικό επίπεδο παρατηρείται μια προσπάθεια απελευθέρωσης του θεσμικού πλαισίου με τον πρωθυπουργό της χώρας, Narendra Modi να κάνει έκκληση για υποδοχή περισσότερων ξένων επενδύσεων .Σύμφωνα με έναν επενδυτή, τον Mahesh Murthy, η Ινδία θεωρείται μια πιο ανοιχτή αγορά σε σχέση με την Κίνα και συμπληρώνει ότι «περίπου το 50% της οικονομικής δραστηριότητας που προέρχεται από το διαδίκτυο σχετίζεται με τις Google, Amazon και Facebook. «Έχουμε μια αρκετά ανοιχτή οικονομία όπου Ινδοί, Κινέζοι και Αμερικανοί μπορούν να συναγωνιστούν επάξια».

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πουθενά αλλού στην ιστορία του Internet, άλλη χώρα εκτός από την Ινδία δεν έχει καταφέρει να προσθέσει 5 με 6 εκατ. χρήστες σε μηνιαία βάση κυρίως λόγω της διαδεδομένης χρήσης των smartphones.