Όταν η Apple παρουσίασε το iPad πριν από 8 χρόνια, πολλοί πίστεψαν ότι θα έσωζε την εκδοτική βιομηχανία. Αλλά η ιδέα του ξεφυλλίσματος ενός περιοδικού στην οθόνη του iPad τελικά δεν έφερε κάποια μεγάλη αλλαγή. Οι εφημερίδες και τα περιοδικά συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία, οι συνδρομές έχουν μειωθεί και οι διαφημίσεις πηγαίνουν προς τη Google και το Facebook.

Τώρα η Apple επιστρέφει με μία ιδέα που θεωρείται ότι θα αντιστρέψει την κατάσταση. Θα επανακυκλοφορήσει την εφαρμογή Texture, την οποία αγόρασε τον περασμένο Μάρτιο, που προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση σε περίπου 200 περιοδικά. Σύμφωνα με πηγές εντός της εταιρείας θα έχει τη μορφή premium προϊόντος εντός του Apple News, που έρχεται προεγκατεστημένο στα νέα iPhones, και θα κυκλοφορήσει πιθανότατα την ερχόμενη άνοιξη.

Η Apple προσπαθεί να προσελκύσει εφημερίδες όπως η Wall Street Journal και οι New York Times στο Texture και σκοπεύει να αλλάξει τον σχεδιασμό του, που αυτή τη στιγμή εμφανίζει τα περιοδικά όπως είναι στην έντυπη μορφή τους. Το νέο λουκ θα μοιάζει περισσότερο με ενημερωτική ιστοσελίδα.

Magazine sales

Η επανακυκλοφορία του Texture θα δείξει κατά πόσο το μοντέλο συνδρομών με «απεριόριστη κατανάλωση» α λα Netflix και Spotify μπορεί να εφαρμοστεί στις ειδήσεις. Ήδη start-ups όπως οι Magster και Zinio πουλάνε απεριόριστη πρόσβαση σε περιοδικά με 9,99 δολάρια το μήνα, αλλά η Apple στοχεύει σε υψηλότερου προφίλ περιεχόμενο. Άλλωστε θα το προωθεί στις οθόνες πάνω από 1,3 δισεκατομμυρίων συσκευών.

Κάποιοι εκδότες, ωστόσο, ανησυχούν ότι το Texture μπορεί να κλέψει τους συνδρομητές τους. Με 9,99 δολάρια το μήνα, η εφαρμογή θα είναι φθηνότερη από μία συνδρομή π.χ. στους New York Times. Η Apple από την πλευρά της προσπαθεί να τους καθησυχάσει με το παράδειγμα των μουσικών της υπηρεσιών. Από τότε που αγόρασε το Beats Music το 2014 και το χρησιμοποίησε ως βάση για το δικό της Apple Music, η υπηρεσία έχει αποκτήσει πάνω από 50 εκατ. συνδρομητές. Το ερώτημα βέβαια είναι αν μπορεί το Texture να πετύχει τέτοια ανάπτυξη...