Πως μετράμε την αξία ενός brand

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πως μετράμε την αξία ενός brand

Το brand name μιας επιχειρήσης αποτελεί το σημαντικότερο περιουσιακό της στοιχείο το οποίο αποτιμάται σε πραγματικό χρήμα και μεταφράζεται σε πωλήσεις για παλαιά και νέα προϊόντα της ίδιας εταιρείας.

Σε τι συνίσταται η αξία ενός brand

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που μπορούν να συμπεριληφθούν και να "μετρηθούν" στην αξία ενός brand. Ανάμεσα σε αυτά, τα πιο σημαντικά είναι η εμπιστοσύνη των πελατών απέναντι στο brand και η σταθερότητα στην προτίμησή τους, η αναγωρισιμότητα του brand μεταξύ των πελατών, η άποψη που έχουν σχετικά με την ποιότητά του οι καταναλωτές, η διασύνδεση του brand με συγκεκριμένες εικόνες, συγκυρίες, ευχάριστες στιγμές ή δυνατά σημεία.

Παράλληλα, στην αξία ενός brand προσμετρώνται τα logos και οι γραμματοσειρές που μπορεί να χρησιμοποιεί μια εταιρεία και να είναι αναγνωρίσιμα, εγκαταστάσεις ή κτήρια που αποτελούν landmarks και είναι πασίγνωστα ανά τον κόσμο κ.α.

Η λίστα του Forbes

Κάθε χρόνο, το Forbes διεξάγει μια εμπεριστατωμένη έρευνα σχετικά με την αξία των brands και πιο συγκεκριμένα όσων έχουν δυναμική παρουσία στην αγορά των ΗΠΑ. Μάλιστα, βασικό κριτήριο για το Forbes είναι εκτός των άλλων τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιεύουν οι εταιρείες και κυρίως η κερδοφορία τους την τελευταία τριετία.

Από τα 100 brands που καταλαμβάνουν τις κορυφαίες θέσεις, τα μισά περίπου προέρχονται από τις ΗΠΑ, 9 έχουν καταγωγή από τη Γερμανία, 7 την Ιαπωνία και άλλα τόσα τη Γαλλία.

Στην κορυφή βρίσκεται η Apple, η οποία αποδεικνύει ότι το brand της αντέχει στο χρόνο και μπορεί να συνεχίσει να κυριαρχεί ακόμα καιρό μετά το θάνατο του Steve Jobs. Η αξία του brand της υπολογίζεται στα 145,3 δισ. δολάρια, 17% πιο πάνω από πέρυσι και σχεδόν διπλάσια από οποιοδήποτε άλλο brand.

Στη δεύτερη θέση, έστω και από απόσταση, βρίσκεται η Microsoft με την αξία της να αγγίζει τα 69,3 δισ. δολάρια και με αύξηση 10% από πέρυσι. Για τη Microsoft φαίνεται ότι τα δύσκολα 2-3 προηγούμενα χρόνια σταδιακά ξεπερνιούνται, καθώς η εταιρεία αναπτύσσει σειρά πρωτοποριακών προϊόντων. Την πεντάδα συμπληρώνουν άλλες τρεις αμερικάνικες εταιρείες, η Google (65,6 δισ. δολάρια), η Coca-Cola (56 δισ. δολάρια) και η IBM (49,8 δισ. δολάρια).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider