Τα κιμονό μετατρέπονται σε casual ρούχα στο όνομα της Κυκλικής Οικονομίας

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα κιμονό μετατρέπονται σε casual ρούχα στο όνομα της Κυκλικής Οικονομίας
kimono
Τα γνωστά κειμήλια της Ιαπωνίας ξαναβρίσκουν το δρόμο τους και συμβάλλουν στην πράσινη ανάπτυξη.

Τα παραδοσιακά ρούχα της Ιαπωνίας τα οποία συχνά θεωρούνται οικογενειακά κειμήλια και περνούν από γενιά σε γενιά έχουν κάνει το ντεμπούτο τους αγορές μεταχειρισμένων και της μεταποίησης σε μια προσπάθεια να συμβαδίσουν με τη μόδα και τις σύγχρονες ανάγκες σε μια χώρα όπου ο πληθυσμός συρρικνώνεται όλο και περισσότερο.

Παραδοσιακά, μακρυά φαρδιά ρούχα τυλίγονται γύρω από το σώμα χάρη στον τρόπο ραψίματός τους και στην ποιότητα του υφάσματος. Πρόκειται για μια ιεροτελεστία η οποία μπορεί να διαρκέσει 25 λεπτά ή και περισσότερο και σίγουρα απαιτεί γνώσεις ραπτικής ακριβείας καθώς η όλη ιδέα βασίζεται στις πτυχώσεις που φέρουν τα ρούχα.

Πλέον οι σχεδιαστές επαναχρησιμοποιούν τα υψηλής ποιότητας υφάσματα από τα κιμονό που έχουν πέσει σε αχρησία από πεταχτά κιμονό για να κάνουν τα σύγχρονα ρούχα πιο κατάλληλα για τις σημερινές ευαισθησίες και τη μόδα. Η μεταμόρφωσή τους θεωρείται ότι είναι τόσο τέχνη όσο και επιστήμη.

«Οι άνθρωποι φορούσαν κιμονό κάθε μέρα και τώρα δεν το κάνουν γιατί είναι άβολο», λέει η Duni Park, στην οποία ανήκει η Gallery Shili με έδρα το Τόκιο. Η ίδια μεταμορφώνει ρούχα από την Ιαπωνία και την πατρίδα της τη Νότια Κορέα σε φόρμες, πουκάμισα και κασκόλ. «Εάν τα πράγματα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται, πρέπει να εξελίσσονται ανάλογα με την εξέλιξη του τρόπου ζωής».

Η Park, η οποία πουλάει τα ρούχα της στο Δδαδίκτυο και σε pop-up καταστήματα σε πολυκαταστήματα όπως το Takashimaya τα τελευταία χρόνια, είναι μέρος ενός κινήματος κυκλικής οικονομίας που στοχεύει να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των προϊόντων. Είναι μια τάση που υποστηρίζουν ακόμη και ορισμένοι μεγάλοι λιανοπωλητές καθώς χρησιμοποιούν τη μεταπώληση φθαρμένων ενδυμάτων τόσο για να περιορίσουν τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον όσο και για να προσελκύσουν νεότερους αγοραστές.

Μεταξύ 50% και 60% των 140.000 μετρικών τόνων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων που συγκεντρώθηκαν μέσω υπηρεσιών συλλογής σε επωνυμίες του Ομίλου H&M όπως η H&M, & Other Stories και οι Weekday κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Ο σουηδικός κολοσσός της μόδας είναι επίσης πλειοψηφικός μέτοχος στο ηλεκτρονικό κατάστημα μεταχειρισμένων ενδυμάτων Sellpy. Η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων για εξωτερικούς χώρους Patagonia Inc. επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν ή να εμπορεύονται μεταχειρισμένα ρούχα και εξοπλισμό μέσω του ιστότοπού της Worn Wear και ενθαρρύνει τις επισκευές μέσω των καταστημάτων της.

Η ποιότητα του υφάσματος είναι ένας βασικός παράγοντας για την ικανότητα επαναχρησιμοποίησης ρούχων και πολλά από τα ρούχα που παράγονται και στοχεύουν στη « λιανική της γρήγορης μόδας» έχουν πολύ μικρότερη τροχιά ζωής, σύμφωνα με τον Bryony Collins, συντάκτη στο BloombergNEF. Ιστορικά, τα κιμονό κατασκευάζονταν από υλικά όπως μετάξι, βαμβάκι ή μαλλί, αν και οι νεότερες εκδόσεις έρχονται επίσης σε συνθετικά.

Τα κιμονό κατέγραφαν έναν κύκλο ζωής που ωφέλησε ολόκληρες οικογένειες και κοινότητες ο οποίος μπορούσε να διαρκέσει πάνω από δεκαετίες. Αφού τα ρούχα ήταν πολύ φθαρμένα για να χρησιμοποιηθούν πλέον με βάση τον αρχικό τους σκοπό, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως καλύμματα μαξιλαριών και στη συνέχεια κουρέλια ή πάνες για μωρά προτού τελικά καούν και απλωθούν στα χωράφια ως λίπασμα, σύμφωνα με τον Eisaku Hida, ιδρυτή της Kimonoya Japan, μιας διαδικτυακής αγοράς. .

«Τα κιμονό είναι εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον», είπε η Hida, η οποία συχνά αγοράζει τα μεταχειρισμένα του σε δημοπρασίες. «Δεν υπάρχει σπατάλη».

Με πληροφορίες από το Bloomberg.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κυκλική οικονομία: Τι κρύβει ο βυθός των ελληνικών θαλασσών

Η βιομηχανία της μόδας και των καλλυντικών αναζητούν «χαραμάδες βιωσιμότητας»

Κονδύλια 1,5 δισ. από την ΕΕ για τη διαχείριση αποβλήτων - Στοίχημα και ευκαιρία για την κυκλική οικονομία

gazzetta
gazzetta reader insider insider