Συνολικό τζίρο 1,429 δισ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε διάστημα δέκα εβδομάδων από την εμφάνιση κρουσμάτων κορονοϊού στην Ελλάδα.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, η αύξηση πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) ήταν της τάξεως του 24% για την περίοδο από 24 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαΐου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 3 Μαΐου, δηλαδή το πρώτο τετράμηνο του 2020, καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων 15% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 468,7%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 342%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 276% και το οινόπνευμα με αύξηση 242,5%.

Οι πωλήσεις τις ημέρες του Πάσχα

Την εβδομάδα που τελείωσε στις 3 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή άγγιξε το 41,9%. Αυτό, όπως σημειώνεται, οφείλεται και στο ότι η αντίστοιχη περσινή εβδομάδα, ήταν η εβδομάδα μετά το Πάσχα, η οποία κατά κύριο λόγο παρουσιάζει ήπιας έντασης πωλήσεις.

Συγκρίνοντας την περσινή απόδοση των δύο εβδομάδων του Πάσχα (Μεγάλη Εβδομάδα και Εβδομάδα του Πάσχα), με τις αντίστοιχες φετινές εβδομάδες του Πάσχα , βλέπουμε ότι φέτος η αγορά των σούπερ μάρκετ «έτρεξε» με αύξηση  11,3%.

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος εμφανίζει άνοδο 846,6%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 338%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 288,7% και γάλα μακράς διαρκείας με αύξηση 260,7%.