Γοητευμένοι από την πρώτη μας επαφή με το νέο Peugeot 208 (vid)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γοητευμένοι από την πρώτη μας επαφή με το νέο Peugeot 208 (vid)
Το νέο Peugeot 208 έχει όλα όσα χρειάζεται για να γίνει best seller, στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία B των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης

Μας εντυπωσίασε η δεύτερη γενιά του εξαιρετικά πετυχημένου μικρού Peugeot με την αισθητική της. Ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι και λειτουργικά μας κέρδισε, παρουσιάζοντας μια σπάνια ισορροπία σύγχρονης αισθητικής και αντίστοιχης απόδοσης. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε ότι σχεδόν από το λανσάρισμά του, το μοντέλο θα διατίθεται και ως ηλεκτρικό μπαταρίας. Αλλά για αυτό θα διαβάσετε περισσότερα στη συνέχεια.

Peugeot 208

Με το στόμα ανοιχτό

Το νέο Peugeot 208 το είχαμε δει μέχρι τώρα μόνον σε φωτογραφίες και μας είχε αρέσει από την πρώτη στιγμή. Μόλις όμως βρεθήκαμε ενώπιών του στη Λισσαβώνα, διαπιστώσαμε ότι το οπτικό υλικό αδικούσε κατάφωρα το γαλλικό supermini. Το λιοντάρι της Peugeot που κοσμεί το αμάξωμά του, ταιριάζει λοιπόν τέλεια στο νέο 208, το οποίο αναμένεται περί τα τέλη Οκτωβρίου στη χώρα μας και συνδυάζει τις μυώδεις γραμμές με χαριτωμένες λεπτομέρειες και προκλητικές αναλογίες. Στη μάσκα κυριαρχούν τα φωτιστικά με τα χαρακτηριστικά νύχια και τους προβολείς LED, ενώ ο σχεδιασμός του πίσω μέρους παραπέμπει σε ένα 508 μικρότερων διαστάσεων. Προσθέστε το πλευρικό πίσω τμήμα με σαφή αναφορά στο θρυλικό 205 και τα μυώδη φτερά και έχετε μπροστά σας την εικόνα ενός αυτοκινήτου με χορηγό τον φτερωτό θεό Έρωτα των τεσσάρων τροχών.

Peugeot 208

Οδηγώντας στην Πορτογαλία

Πόσο φτερωτό είναι όμως το νέο μοντέλο της Peugeot στον δρόμο; Η ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων με τους 100 ίππους απευθύνεται στους λάτρεις της οικονομίας, πείθει με την ελαστικότητα και την αθόρυβη λειτουργία του μοτέρ της και αρκείται σε μόλις 4,2 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., ενώ κάνει τα 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,4΄΄. Το βενζινοκίνητο 208 των 130 ίππων «δαγκώνει» στις επιταχύνσεις χάρη και στο χαμηλό βάρος των 1.165 κιλών, ενώ σχηματίζει ιδανικό δίδυμο με το οκτατάχυτο αυτόματο σαζμάν. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,7’’ και η –οικονομική- μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Ευχάριστη έκπληξη απετέλεσε για εμάς ακόμη και η βενζινοκίνητη έκδοση των 75 ίππων με το μηχανικό σαζμάν των πέντε ταχυτήτων, που ταιριάζει γάντι σε όποιον ψάχνει για ένα ποιοτικό και οικονομικό σε χρήση και κτήση supermini, καθώς οι τιμές της θα ξεκινούν κάτω από τις 14.000 ευρώ!

Peugeot 208

Σε απαιτητικές οδηγικά διαδρομές το νέο 208 διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τη χαρακτηριστική άνεση των γαλλικών μοντέλων, ωστόσο κάθεται στην άσφαλτο με μία στιβαρότητα που έχουμε συνηθίσει κανονικά από αυτοκίνητα made in Germany. Γενικότερα, η οδική συμπεριφορά του γαλλικού supermini κρίνεται απόλυτα ισορροπημένη και με δίκαιη κατανομή μεταξύ της απόλαυσης και της άνεσης, ενώ το μικρό σπορ τιμόνι διαβάζει με ακρίβεια τις στροφές και οι αντιδράσεις παραμένουν προβλέψιμες ακόμη και όταν το πιέσεις πάνω από το κανονικό. Μάλιστα, οι…Πεζικάριοι προίκισαν το αυτοκίνητό τους με τουριστικές ιδιότητες, περιορίζοντας στο ελάχιστο τους αεροδυναμικούς θορύβους και δημιουργώντας ένα πολύ οικείο και λειτουργικό περιβάλλον στο εσωτερικό του, όπου είναι δια γυμνού οφθαλμού ορατή η έμφαση στην ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια.

Υπέροχο και εντός

Ωστόσο, αυτό δεν αρκούσε στην Peugeot και πρόσθεσε σε όλα αυτά αρκετές ξεχωριστές πινελιές, όπως τα τρισδιάστατα όργανα του ψηφιακού i-Cockpit με τις ενδείξεις, που μοιάζουν σαν αιωρούμενες. Το σύστημα πολυμέσων δεν ανακαλύπτει βεβαίως τον τροχό, όμως στην περίπτωση του νέου 208 λειτουργεί πολύ γρήγορα και προσφέρει μία πληθώρα λειτουργιών, όπως επίσης εξαιρετική συνδεσιμότητα. Οι χώροι κυμαίνονται στα επίπεδα της κατηγορίας και θα ικανοποιήσουν ένα ζευγάρι ή μία μικρή οικογένεια, τόσο για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, όσο και για τις εξορμήσεις τους. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο χώρος αποσκευών με 270 λίτρα όγκο, ενώ να σημειώσουμε ότι είναι ίδιος με τον αντίστοιχο του ηλεκτρικού Peugeot e-208.

Peugeot 208

Το Peugeot e-208 με τον ηλεκτρικό κινητήρα

Το τελευταίο είχαμε το προνόμιο να το οδηγήσουμε επίσης στην Πορτογαλία, όπου μας δόθηκαν αυτοκίνητα προσειράς, κάτι ασυνήθιστο σε δημοσιογραφικές αποστολές μοντέλων παραγωγής, που σηματοδοτεί ωστόσο την εμπιστοσύνη των Γάλλων στο ηλεκτρικό τους Peugeot e-208 με τον κινητήρα των 136 ίππων και μέγιστη ροπή στρέψης 260 Nm. Στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται τρία προγράμματα, το Eco, το Normal και το Sport, στο οποίο επιταχύνει το e-208 από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,1΄΄, όμως ειδικά μέχρι τα 60 χλμ./ώρα έχεις την εντύπωση, ότι κάθεσαι στο τιμόνι ενός πυραυλοκίνητου μίνι, που «αρπάζει» από το μηδέν. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 151 χλμ./ώρα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου Peugeot ανέρχεται σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP σε 340 χλμ.

Peugeot 208

Με τη συγκεκριμένη αυτονομία ο μέσος ιδιοκτήτης ενός τέτοιου μοντέλου χρειάζεται να φορτίζει μόνον μία φορά την εβδομάδα τη μπαταρία των 50 kWh, που είναι τοποθετημένη σε σχήμα σταυρού στο πάτωμα. Έτσι δεν αφαιρεί ούτε σπιθαμή χώρου από τον θάλαμο επιβατών και το πορτ-μπαγκάζ, ενώ χαμηλώνει το κέντρο βάρους και το Peugeot e-208 «βεντουζάρει» πάνω στην άσφαλτο. Οι δυνατότητες φόρτισης είναι πολλαπλές, για παράδειγμα μέσω της γνωστής οικιακής πρίζας απαιτούνται 16,5 ώρες για να γεμίσει 100% η μπαταρία. Με τριφασικό Wallbox των 11 kW απαιτούνται κάτι περισσότερο από πέντε ώρες και με μονοφασικό οκτώ, ενώ με έναν ταχυφορτιστή 100 kw του δημόσιου δικτύου χρειάζονται μόλις 30 λεπτά για φόρτιση της μπαταρίας κατά 80%. Είναι σημαντικό να πούμε, ότι η Peugeot παρέχει οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύηση για τη μπαταρία, ενώ διαβεβαιώνει ότι υπό κανονικές συνθήκες αντέχει όσο το υπόλοιπο αμάξωμα και δεν χρειάζεται αλλαγή της. Το ηλεκτρικό Peugeot e-208 αναμένεται στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2020 και είναι πολύ πιθανόν να το δούμε στην έκθεση Αυτοκίνηση στην Αθήνα τον Νοέμβριο. Οι τιμές του ξεκινούν στη Γαλλία γύρω από τις 30.000 ευρώ, όμως με διάφορα οικονομικά κίνητρα και επιδοτήσεις πέφτει περίπου στις 22.000 ευρώ και γίνεται απολύτως ανταγωνιστικό με τις υπόλοιπες εκδόσεις του νέου 208.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider