Το Ford Explorer λανσαρίστηκε το 1990 και κυκλοφορούσε έως τις αρχές του 2001 και στην Ευρώπη. Η Ford διέκοψε τις εξαγωγές των μοντέλων τρίτης, τέταρτης και πέμπτης γενιάς προς τη Γηραιά Ήπειρο, κάτι που θα αλλάξει από τον χειμώνα με το νέο Explorer. Η επιστροφή του μεγαλύτερου SUV της Ford επί ευρωπαϊκού εδάφους δεν έγινε τυχαία, αλλά έχει πολλαπλές αιτίες. Κατ’ αρχάς με το Explorer έκτης γενιάς θα διαθέτει πλέον και η Ford έναν άκρως ανταγωνιστικό εκπρόσωπο στην κατηγορία των πολυτελών SUV, που θεωρείται σημαντική για το γόητρο μίας μάρκας.

To SUV της Ford θα κυκλοφορήσει μόνον ως υβριδικό στην Ευρώπη.

Επίσης, το νέο Explorer θα διατίθεται και σε Plug-in υβριδική έκδοση, ώστε να ανταποκρίνεται με τη χαμηλή της κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων στο πνεύμα της εποχής. Επιπρόσθετα, το πολυτελές μοντέλο θα καλύψει και το κενό των οικογενειακών βαν Ford Galaxy και S-Max, που δεν θα αποκτήσουν διαδόχους, καθώς θα μπορεί να μεταφέρει έως επτά επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον προφίλ και δημιουργούν ευνοϊκές προϋποθέσεις για μία επιτυχημένη εμπορική πορεία του εντυπωσιακού SUV.

Ηigh tech ατμόσφαιρα επικρατεί στο κόκπιτ του αυτοκινήτου.

Στην Ευρώπη θα κυκλοφορήσει το νέο Ford Explorer αποκλειστικά με Plug-in υβριδική τεχνολογία και συνδυαστική ισχύ 450 ίππων, ενώ η μέγιστη ροπή στρέψης θα αγγίζει τα 840 Nm. Οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με τον νέο και αυστηρότερο τυποποιημένο κύκλο μέτρησης είναι μόλις 3,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., δηλαδή εξαιρετικά χαμηλές για έναν τρίλιτρο V6 βενζινοκινητήρα 350 ίππων. Να διευκρινίσουμε, ότι η συγκεκριμένη κατανάλωση ισχύει μόνον για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα μετά τη φόρτιση της μπαταρίας του νέου Explorer, το οποίο μπορεί να καλύψει 40 χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα. Με άλλα λόγια, όσοι διανύουν καθημερινά έως 40 χιλιόμετρα, θα έχουν μηδενική κατανάλωση καυσίμου. Μέχρι τα πρώτα 100 χιλιόμετρα θα κυμαίνεται η κατανάλωση βενζίνης γύρω στα 3,4 λίτρα ανά 100 χλμ. και από εκεί και μετά, π.χ. σε μακρινά ταξίδια, θα ανεβαίνει αρκετά ψηλότερα.

Η Ford αξιοποίησε το νέο Explorer ως μία πλατφόρμα επίδειξης των καινοτόμων τεχνολογιών της, αλλά και της αναβαθμισμένης ποιότητας κατασκευής όλων των μοντέλων της συνολικά. Ετσι, θα περιλαμβάνει ο εξοπλισμός του –ανάλογα με τις εκδόσεις- ένα ψηφιακό κόκπιτ με οθόνη 10,1 ιντσών, οθόνη αφής 12,3 ιντσών με το σύστημα Ford Sync-3, Wifi-Ηοtspot για έως 10 διαφορετικές συσκευές, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα και τιμόνι, ασύρματη φόρτιση του κινητού, συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ένα καταπληκτικό ηχοσύστημα ισχύος 800 Watt της B&O, αλλά και αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων, που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και στη Mustang.

H τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλώνεται ηλεκτρικά.

Ατέλειωτος είναι και ο κατάλογος των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Σε αυτόν περιλαμβάνονται ραντάρ απόστασης με αυτόνομη κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες, συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και εξάλειψης της νεκρής γωνίας στους καθρέφτες, αναγνώριση των σημάνσεων και των πινακίδων ρύθμισης της κυκλοφορίας, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, κάμερα που ελέγχει περιμετρικά τον περιβάλλοντα χώρο, σύστημα αυτόματης πέδησης προσεγγίζοντας εμπόδια, κλπ.

To Εxplorer μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως 2,5 τόνων.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών προγραμμάτων του υβριδικού συστήματος. Αυτόματη επιλογή της ενεργειακής ροής, λειτουργία μόνον του ηλεκτροκινητήρα, φόρτιση των μπαταριών κατά την κίνηση από τον βενζινοκινητήρα ή χρήση μόνον του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για να μπορέσει να αξιοποιήσει αργότερα τη διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια κατά τις διαδρομές του εντός πόλης. Το νέο Explorer είναι τετρακίνητο, όμως σε κανονικές συνθήκες κατανέμεται η ροπή του υβριδικού συστήματος μόνον στον πίσω άξονα. Από εκεί και μετά υπάρχουν επτά επιλέξιμα προγράμματα τετρακίνησης, όπως για κίνηση σε χιόνι, άμμο ή για ρυμούλκηση τρέιλερ με μέγιστο βάρος 2,5 τόνων.

Tεραστίων διαστάσεων είναι ο χώρος αποσκευών.

Οι διαστάσεις του Ford Explorer έκτης γενιάς ανταποκρίνονται στα στάνταρ της κατηγορίας του. Ετσι διαθέτει 5,05 μ. μήκος, 2,28 μ. πλάτος (με τους εξωτερικούς καθρέπτες) και 1,78 μ. ύψος. Αυτό μεταφράζεται σε βασιλικές συνθήκες ευρυχωρίας στο εσωτερικό του, όπου ακόμη και επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων – με ηλεκτρικό μηχανισμό αναδίπλωσης - βολεύονται με εξαιρετική άνεση. Στη διάθεση των προνομιούχων επιβατών υπάρχουν πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα, αλλά και ένα πορτ-μπαγκάζ με ασύλληπτη χωρητικότητα 2.274 λίτρων με πενταθέσια διάταξη του σαλονιού. Για τις τιμές, είναι πολύ νωρίς να ειπωθεί ακόμη κάτι, όμως θα κυμαίνονται σίγουρα σε υψηλά και απρόσιτα επίπεδα για τον μέσο αγοραστή. Τουλάχιστον οι προδιαγραφές του νέου Ford Explorer αποκαλύπτουν ένα SUV, που προσφέρει παρά πολλά για τα λεφτά του.