Κίνα: Επενδυτικός πανικός από τα μέτρα κατά των online βιντεοπαιχνιδιών

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κίνα: Επενδυτικός πανικός από τα μέτρα κατά των online βιντεοπαιχνιδιών
Tencent και NetEase είδαν να εξαλείφονται σχεδόν 80 δισ. δολάρια απ' την χρηματιστηριακή τους αξία.

Οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές ανακοίνωσαν ένα ευρύ φάσμα νέων κανόνων, με στόχο τον περιορισμό τόσο των δαπανών, όσο και των ανταμοιβών που ενθαρρύνουν τα online βιντεοπαιχνίδια, καταφέρνοντας ένα πλήγμα στη μεγαλύτερη αγορά παιχνιδιών στον κόσμο, η οποία επέστρεψε σε ανάπτυξη φέτος.

Οι νέοι κανόνες, που θα θέτουν ουσιαστικά όρια δαπανών για διαδικτυακά παιχνίδια, προκάλεσαν πανικό στους επενδυτές, εξαλείφοντας σχεδόν 80 δισ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία από τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών της Κίνας, καθώς οι επενδυτές προσπάθησαν να υπολογίσουν τον πιθανό αντίκτυπο στα κέρδη, καθώς και την προοπτική να επιβληθούν περισσότεροι περιορισμοί στο μέλλον.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, τα διαδικτυακά παιχνίδια θα απαγορεύεται πλέον να δίνουν ανταμοιβές στους παίκτες εάν συνδέονται κάθε μέρα, εάν προβαίνουν σε δαπάνες στο παιχνίδι από την πρώτη φορά που θα το ακολουθήσουν ή εάν ξοδεύουν χρήματα στο παιχνίδι πολλές φορές σε διαδοχικές ημέρες. Όπως έγινε γνωστό, οι κανόνες είναι κοινοί για όλα τα διαδικτυακά παιχνίδια.

Οι μετοχές της Tencent Holdings, της μεγαλύτερης εταιρείας τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο, υποχώρησαν έως και 16%, ενώ αυτές του πλησιέστερου αντιπάλου της, της NetEase, έχασαν έως και 25%, μετά την δημοσίευση των νέων κανόνων από πλευράς των κινεζικών αρχών.

Υπήρξαν παράπλευρες συνέπειες καθώς οι μετοχές της επενδυτικής Tech Prosus- που κατέχει μερίδιο 26% στην Tencent- έχασαν 14,2% στις αρχές της διαπραγμάτευσης της Παρασκευής.

«Δεν είναι απαραίτητα ο ίδιος ο κανονισμός - είναι ο πολιτικός κίνδυνος που είναι πολύ υψηλός», δήλωσε ο Steven Leung, εκτελεστικός διευθυντής θεσμικών πωλήσεων στη χρηματιστηριακή UOB Kay Hian στο Χονγκ Κονγκ. «Οι επενδυτές πίστευαν ότι αυτού του είδους ο κίνδυνος θα έπρεπε να είχε τελειώσει και είχαν αρχίσει να κοιτάζουν ξανά τα θεμελιώδη στοιχεία. Αυτή η απόφαση, πληγώνει πολύ την αυτοπεποίθηση (της αγοράς)», πρόσθεσε.

Με την πάροδο του χρόνου, το Πεκίνο έχει γίνει όλο και πιο σκληρό απέναντι στα βιντεοπαιχνίδια. Το 2021, η Κίνα έθεσε αυστηρά όρια στο χρόνο παιχνιδιού για παίκτες κάτω των 18 ετών και ανέστειλε τις εγκρίσεις νέων βιντεοπαιχνιδιών για περίπου οκτώ μήνες, επικαλούμενη ανησυχίες εθισμού στα παιχνίδια.

Αν και η καταστολή έληξε επίσημα πέρυσι με την επανέναρξη των εγκρίσεων νέων παιχνιδιών, οι ρυθμιστικές αρχές συνέχισαν να προβάλουν περιορισμούς για τον περιορισμό των δαπανών «εντός παιχνιδιού».

Οι νέοι κανόνες που αποκαλύφθηκαν την Παρασκευή είναι οι πιο σαφείς κανονισμοί που έχουν ως στόχο τον περιορισμό των δαπανών εντός του παιχνιδιού. Εκτός από την απαγόρευση των χαρακτηριστικών ανταμοιβής, τα παιχνίδια πρέπει επίσης να θέτουν όρια στο πόσο οι παίκτες μπορούν να κατέχουν στα ψηφιακά πορτοφόλια τους για δαπάνες εντός παιχνιδιού.

«Η κατάργηση αυτών των κινήτρων είναι πιθανό να μειώσει τους καθημερινούς ενεργούς χρήστες και τα έσοδα εντός εφαρμογής και θα μπορούσε τελικά να αναγκάσει τους εκδότες να αναθεωρήσουν ριζικά τη σχεδίαση των παιχνιδιών τους και τις στρατηγικές δημιουργίας εσόδων», δήλωσε ο Ivan Su, αναλυτής της Morningstar.

Η αγορά βιντεοπαιχνιδιών της Κίνας επέστρεψε σε ανάπτυξη φέτος, καθώς τα εγχώρια έσοδα αυξήθηκαν κατά 13% στα 303 δισεκατομμύρια γιουάν (42,6 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γερμανία: Σε πτώση η τιμή των ακινήτων εν μέσω αναταραχής στην κτηματαγορά

Καναδάς: Προσωρινές βίζες για κατοίκους της Γάζας που έχουν οικογένεια στη χώρα

Φυσικό αέριο: Αποθέματα ρεκόρ στην Ευρώπη αλλά οι λογαριασμοί των καταναλωτών σε ιστορικά υψηλά

gazzetta
gazzetta reader insider insider