«Θριάσιο II»: Πρώτο «πράσινο φως» σε Hellenic Train – Damco (Κοπελούζος) για τη mega σύμβαση του εμπορευματικού κέντρου

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Θριάσιο II»: Πρώτο «πράσινο φως» σε Hellenic Train – Damco (Κοπελούζος) για τη mega σύμβαση του εμπορευματικού κέντρου
Εγκρίθηκαν από το υπ. Υποδομών & Μεταφορών τα πρακτικά αποσφράγισης και αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς της κοινοπραξίας. «Περνάει» στο στάδιο των προσφορών με το υπουργείο να ελπίζει σε… «μη εκπλήξεις». Το ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων και η σύμβαση των 561 εκατ. ευρώ.

Ένα από τα μικρά αλλά βασικά «βήματα» για να φτάσουμε σε αίσιο τέλος, μετά από αρκετές αποτυχημένες απόπειρες, στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση, με σύμβαση παραχώρησης αξίας άνω των 560 εκατ. ευρώ, του Εμπορευματικού Σταθμού και τον Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΔΙ) Θριασίου Πεδίου, γνωστού και ως «Θριάσιο ΙΙ», έκτασης 1.450 στρεμμάτων, έγινε για την κοινοπραξία Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) – DAMCO (Κοπελούζος), η οποία ήταν και η μόνη που είχε δώσει προσφορά στην τελευταία διαδικασία.

Αρχικό «ΟΚ» από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών

Το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ενέκρινε το από 23-12-2022 Πρακτικό Ι Αποσφράγισης και Αξιολόγησης των (υπο)φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής» και «Τεχνική Προσφορά» του οικονομικού φορέα με την επωνυμία ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝHELLENIC TRAIN-DAMCO, ο οποίος γίνεται αποδεκτός στην επόμενη φάση της διαδικασίας αποσφράγισης των Προσφορών, κατά τη διαδικασία του ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. Θριασίου Πεδίου. Κατά συνέπεια, «ανοίγει ο δρόμος» για τον έλεγχο και αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς.

Σε κάθε περίπτωση, κι αφού για την ώρα δεν είχαμε εκπλήξεις, όπως σε προηγούμενη φορά όταν και η προσφορά της ίδιας κοινοπραξίας βγήκε ήταν εκπρόθεσμη, προχωράει η διαδικασία στο τελικό στάδιο με την αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς, δίχως, όπως ευελπιστούν στο υπ. Υποδομών, να προκύψουν κάποια απρόοπτα. Βέβαια, απαιτούνται μέχρι τότε τεχνικού χαρακτήρα αξιολογήσεις και μένει να φανεί πόσο γρήγορα θα κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες, ώστε να ανακηρυχθεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, η κοινοπραξία «νικήτρια» της σύμβασης και να πέσουν υπογραφές, ίσως εντός 2023.

Το mega ακίνητο

Πρόκειται για το ακίνητο, κυριότητας του ΟΣΕ Α.Ε., σε έκταση περίπου 1.450 στρεμμάτων, που βρίσκεται σε έκταση όμορη στο «Θριάσιο Ι» (εκεί την επένδυση προωθεί, με σύμβαση παραχώρησης, η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair), μία από τις μεγαλύτερες στην Αττική, όπου υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Στην έκταση αναμένονταν να υλοποιηθεί μεγάλο logistics center, με σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές.

Η σύμβαση παραχώρησης θα είχε ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και τη παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Εντός του Χώρου Παραχώρησης υπάρχει και λειτουργεί Σιδηροδρομική Υποδομή και θα παρέχονται υπηρεσίες σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης. Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου.

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, ορίστηκε στα 30 έτη. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 696 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 561,04 εκατ. ευρώ). Μετά τη ψήφιση από τη Βουλή, προ ολίγων μηνών, της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για το Θριάσιο Ι με αναδόχους το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair, αλλά και της κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για το Θριάσιο ΙΙ από το σχήμα Hellenic Train – Damco του ομίλου Κοπελούζου αρχίζει να σχηματοποιείται το «τοπίο» στις εγχώριες σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Η τελευταία απόπειρα αξιοποίησης

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι ο διαγωνισμός «πέρασε από σαράντα κύματα» με μεταθέσεις, ακυρώσεις διαδικασιών, επαναπροκηρύξεις, πριν φτάσουμε στην τελευταία απόπειρα. Σε αυτήν, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των ηλεκτρονικών προσφορών ήταν η 28η-11-2022 και η ημερομηνία ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών ήταν η 05η-12-2022.. Η Επιτροπή Διαγωνισμού διαπίστωσε ότι έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα στο διαγωνισμό μία προσφορά οικονομικού φορέα με την επωνυμία ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ HELLENIC TRAIN- DAMCO.

Η Επιτροπή Διαγωνισμού προέβη στον έλεγχο των στοιχείων που υποβλήθηκαν στους ηλεκτρονικούς (υπό)φακέλους «Δικαιολογητικά Συμμετοχής» και «Τεχνική προσφορά» και έκρινε ότι αυτοί είναι πλήρεις και παραδεκτοί, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των αντίστοιχων άρθρων της Διακήρυξης και συνεπώς ο Οικονομικός Φορέας με την επωνυμία ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ"HELLENIC TRAIN-DAMCO" έγινε αποδεκτός στην επόμενη φάση της διαδικασίας και συνέταξε το από 23-12-2022 Πρακτικό Ι Αποσφράγισης και Αξιολόγησης των (υπο)φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής» και «Τεχνική Προσφορά». Για μα φτάσουμε στη σχετική έγκριση των πρακτικών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κατασκευές: Το «μίγμα» των χαρτοφυλακίων, το ανεκτέλεστο των 10,5 δισ. και τα προνομιακά πεδία

Καραμανλής: Βάζουμε τα θεμέλια για το γεωστρατηγικό ρόλο της Θράκης - Οι 3 πυλώνες ανάπτυξης

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider