ΑΒ Βασιλόπουλος: Τα πεπραγμένα του 2021 με τα «μάτια» της Αhold Delhaize και η επόμενη μέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΒ Βασιλόπουλος: Τα πεπραγμένα του 2021 με τα «μάτια» της Αhold Delhaize και η επόμενη μέρα
Τι αναφέρεται στην ετήσια έκθεση της μητρικής Αhold Delhaize για την περασμένη χρονιά και ποιες οι προκλήσεις για φέτος υπό τη νέα διοίκηση.

«Όσο λιγότερος χρόνος απαιτείται για τις παραγγελίες, τόσο περισσότερος χρόνος (εξοικονομείται) για την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Αυτό είναι που μετράει περισσότερο άλλωστε». Η δήλωση αυτή ανήκει στον Φώτη Κούτρα, διευθυντή Forecasting & Replenishment της ΑΒ Βασιλόπουλος και φιλοξενείται στην ετήσια έκθεση της μητρικής εταιρείας Αhold Delhaize για το 2021.

Μέσω της δήλωσης του κ. Κούτρα περιγράφεται η απόφαση της ΑΒ Βασιλόπουλος να αναπτύξει, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες εταιρείες του ομίλου στη Σερβία και τη Ρουμανία, ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα αναπλήρωσης των αποθεμάτων στα καταστήματα, προκειμένου οι αλυσίδες να διατηρούν «γεμάτα τα ράφια τους». Οι ομάδες σε Ελλάδα, Σερβία και Ρουμανία ακολούθησαν το παράδειγμα άλλων εταιρειών της Αhold Delhaize, προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος και να περιοριστούν λάθη και ανεπάρκειες. Το σύστημα αναπλήρωσης των αποθεμάτων βασίζεται σε αλγόριθμους που προβλέπουν ποιες είναι οι ανάγκες του καταστήματος σύμφωνα με τις πωλήσεις και στέλνουν απευθείας στα κέντρα διανομής τις παραγγελίες. Όπως περιγράφεται στην έκθεση της Αhold Delhaize «η εφαρμογή του συστήματος αναπλήρωσης αποθεμάτων δίνει στον όμιλο τη δυνατότητα κατανόησης των απαιτήσεων που έχει η κάθε θυγατρική του», σε άμεση πάντα συνάρτηση με τη δύναμη της ανταλλαγής τεχνογνωσίας μέσα σε αυτόν.

Παράλληλα, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει θέσει σε πολιτική εφαρμογή την ταχεία παράδοση (fast delivery), ενώ με γνώμονα το μέλλον της εργασίας, η αλυσίδα έχει πραγματοποιήσει τα πρώτα βήματα ώστε να γίνει ένας πιο ευέλικτος οργανισμός, υιοθετώντας την εργαλειοθήκη της Αhold Delhaize. Πρόκειται για μια εργαλειοθήκη που θα προσδώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις εταιρείες του ομίλου, καθώς μέσα από την υιοθέτησή της θα μπορούν να αναθεωρήσουν ρόλους και δυνατότητες, αλλά και να εντοπίσουν κενά για το μέλλον.

Στις ανωτέρω δράσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, μπορούν να προστεθούν κι άλλες. Η αλυσίδα, επιδιώκοντας τις καλύτερες πρακτικές, έχει προωθήσει λύση για να διατηρούνται φρέσκα τα προϊόντα της μέσα στα καταστήματα, ενώ ξεκίνησε και μια νέα υπηρεσία που ονομάζεται «ο προσωπικός σου διαιτολόγος είναι εδώ για σένα». Μέσω της υπηρεσίας αυτής παρέχονται online συνδυασμοί γευμάτων που βασίζονται στη Μεσογειακή διατροφή, ενώ οι πελάτες μπορούν με ένα κλικ στο eshop της ΑΒ να αγοράσουν τα προϊόντα που απαρτίζουν τα γεύματα. Μάλιστα θα ανταμειφθούν για τις υγιεινές επιλογές διατροφής με κουπόνια από την αλυσίδα.

Σύμφωνα πάντα με την ετήσια έκθεση της μητρικής, το 2021 η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε στα 592 το δίκτυο καταστημάτων της, προσθέτοντας 49 νέα καταστήματα την περασμένη χρονιά.

Η νέα διοίκηση

Όπως έγραψε το insider.gr τον περασμένο μήνα, ο οικονομολόγος Σοφοκλής Γιαννακού ανέλαβε καθήκοντα προέδρου της ΑΒ Βασιλόπουλος, αντικαθιστώντας τον Βασίλη Σταύρου που αποχώρησε από τον αλυσίδα μετά από 28 χρόνια καριέρας.

Ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέχθηκαν η Ελένη Προβίδη, VP Legal & Public Affairs και ο Δημήτρης Αρτικόπουλος, VP Human Resources & Organizational Development. Η διοικητική ομάδα έχει την ευθύνη διοίκησης της ΑΒ, τόσο σε θέματα καθημερινής λειτουργίας, όσο και στρατηγικής σημασίας, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Jesper Lauridsen, Brand President ΑΒ, Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης.

Το ηλεκτρονικό κανάλι

Αντιλαμβανόμενη τις νέες ανάγκες της εποχής και δη τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην αγοραστική συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή στη σκιά της πανδημίας, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών.

Η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναμένεται να ρίξει ακόμη μεγαλύτερο βάρος στο AB Eshop, προωθώντας πλάνο επέκτασής του τα επόμενα χρόνια σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά στην ενίσχυση της προσφοράς των υπηρεσιών του eshop στις πόλεις που ήδη δραστηριοποιείται, ενώ ο δεύτερος άξονας αφορά στην επέκτασή του σε νέα σημεία της χώρας όπου καταγράφεται αυξημένη ζήτηση.

Το AB Eshop ξεκίνησε το 2015, ως ΑΒ click2shop, από δύο αρχικά πόλεις. Καθοριστικά ωστόσο για την εξέλιξη και γιγάντωσή του αποδείχθηκαν τα χρόνια της πανδημίας. Μόλις την τελευταία διετία, το AB Eshop εξαπλώθηκε σε περισσότερες από 25 πόλεις της Ελλάδας, εξυπηρετώντας χιλιάδες πελάτες καθημερινά, με παραδόσεις ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας, με βασική φιλοσοφία οι πελάτες «να βρίσκουν πάντα όλα όσα χρειάζονται εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. Με ένα μόνο κλικ».

Οι στόχοι για το δίκτυο καταστημάτων

Λίγες ημέρες μετά την έλευση του 2022, η ΑΒ Βασιλόπουλος «γιόρτασε» τη συμπλήρωση 100 καταστημάτων των AB Shop & Go. Πρόκειται για μικρά καταστήματα πόλης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές που προσανατολίζονται στην εξυπηρέτηση των καθημερινών, έκτακτων ή συμπληρωματικών αγορών, προσφέροντας πολλές επιλογές μαζί με ταχύτητα αγορών και φιλική εξυπηρέτηση - και όλα αυτά στο πλαίσιο της γειτονιάς.

Πλέον η αλυσίδα φιλοδοξεί να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο καταστημάτων AB Shop & Go, βάζοντας πλώρη να φτάσει τα 250 την επόμενη τριετία. Με αυτόν τον τρόπο, θα καλύψει την αγορά ευκολίας τουλάχιστον στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider