Τι έχει συμβεί με την πώληση των επαγγελματικών ειδών κομμωτηρίου - Τι άλλαξε και τι δεν εφαρμόστηκε ποτέ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι έχει συμβεί με την πώληση των επαγγελματικών ειδών κομμωτηρίου - Τι άλλαξε και τι δεν εφαρμόστηκε ποτέ
Οι δύο διαφορετικές αποφάσεις του Νοεμβρίου και ποια τελικά τέθηκε σε ισχύ. Τι δηλώνει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και πως αντιδρούν οι επαγγελματίες του χώρου. Μείωση 60% στους τζίρους των κομμωτηρίων τον Ιανουάριο.

Στο προσκήνιο επανήλθε τα τελευταία 24ωρα το θέμα της πώλησης των προϊόντων κομμωτικής για επαγγελματική χρήση, στη σκιά των εξαγγελιών για «βαριά» πρόστιμα στις κατ’ οίκον υπηρεσίες κομμωτικής και αισθητικής με στόχο την πάταξη του φαινομένου της «μαύρης εργασίας».

Αφορμή για να επανέλθει το ζήτημα στην επικαιρότητα στάθηκε η απάντηση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη σε επίκαιρη ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ την Παρασκευή.

Οι αποφάσεις του Νοεμβρίου

Στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε την πώληση των επαγγελματικών ειδών κομμωτηρίου, μόνο από κομμωτές και όχι από το σύνολο του εμπορίου, προς ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των επαγγελματιών του κλάδου και με γνώμονα την καταπολέμηση του φαινομένου της αδήλωτης εργασίας, λόγω των κατ’ οίκον υπηρεσιών κομμωτικής.

Το μέτρο, που ανακοινώθηκε μετά από συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, με το προεδρείο της Κλαδικής Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κουρέων - Κομμωτών Ελλάδος, επρόκειτο να έχει διάρκεια έξι μηνών, προκειμένου να δώσει μια σημαντική ανάσα στον κλάδο της κομμωτικής που μαστίζεται από την παραοικονομία.

«Σε πνεύμα καλόπιστης συνεννόησης… και φυσικά με τη συνάντησή μας με το Προεδρείο της Κλαδικής Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κουρέων - Κομμωτών Ελλάδος, λαμβάνουμε ένα μέτρο που πιστεύουμε και θα βοηθήσει τον κλάδο της κομμωτικής να τηρήσει τα μέτρα για τον Covid και θα συμβάλει στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών», δήλωνε στις 8 Νοεμβρίου ο κ. Γεωργιάδης.

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, σχολίαζε πως «ο κλάδος των κομμωτών είναι ένας κλάδος που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητας. Αντιμετωπίζει και αυτός τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι κλάδοι... Το Υπουργείο Ανάπτυξης, στηρίζοντας τον κλάδο με απόφαση του Πρωθυπουργού, επιλύει ένα βασικό αίτημα, έτσι ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πάντα βέβαια τηρώντας τα μέτρα έτσι ώστε να περάσουμε το 4ο κύμα αυτό της πανδημίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

«Η κυβέρνηση αναγνωρίζει το γεγονός ότι ο κλάδος των κομμωτών έχει υποστεί πλήγμα από τα νέα μέτρα, όπως και οι υπόλοιποι κλάδοι του εμπορίου και στο μέτρο αυτό, όπου μπορεί να ενισχύσει τον κλάδο, τον ενισχύει. Μία από αυτές τις περιπτώσεις κατά τις οποίες επιτυγχάνεται η ενίσχυση του κλάδου είναι ο προσωρινός περιορισμός της εμπορίας των καλλυντικών προϊόντων για επαγγελματική χρήση μέχρι και την πάροδο των μέτρων για τον κορονοϊό», σημείωνε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, που είχε συμμετάσχει στη συνάντηση.

«Θεωρώ πραγματικά ότι οι αγώνες που έχουν ξεκινήσει εδώ και 4 χρόνια με την κλαδική μας Ομοσπονδία για τη διακίνηση και την πώληση των επαγγελματικών προϊόντων των κομμωτηρίων, σήμερα έφτασαν στο τέλος τους… έτσι ώστε αυτό το χρόνιο πρόβλημα να βρει αίσιο τέλος, δηλαδή να πωλείται σε επαγγελματίες κομμωτές με την επίδειξη της επαγγελματικής ταυτότητας και το ΑΦΜ. Είναι ένα θέμα το οποίο θα λύσει πολλά προβλήματα της παραοικονομίας του κλάδου μας και πιστεύω ότι πραγματικά θα προστατεύσει και τη δημόσια υγεία», είχε δηλώσει, μετά το πέρας της συνάντησης του Νοεμβρίου, η πρόεδρος της Κλαδικής Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κουρέων - Κομμωτών Ελλάδος, Μαρία Σωτηροπούλου.

Ωστόσο, στις 20 Νοεμβρίου και περίπου δύο εβδομάδες μετά τη συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους του κλάδου της κομμωτικής, το ΦΕΚ που είχε δοθεί τότε στη δημοσιότητα παρουσίαζε μια διαφορετική προσέγγιση ως προς το τι ισχύει με τα προϊόντα κομμωτικής και την πώληση τους από τα σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφερόταν στο ΦΕΚ, στα σούπερ μάρκετ απαγορεύεται η πώληση προϊόντων κομμωτικής για επαγγελματική χρήση σε μη έχοντες άδεια ασκήσεως επαγγέλματος κομμωτή-κουρέα, εφόσον η πώληση αφορά σε περισσότερα από δύο τεμάχια προϊόντων ανά κωδικό είδους και ανά πελάτη. Η πώληση περισσότερων τεμαχίων προϊόντων κομμωτικής για επαγγελματική χρήση ανά κωδικό σε πελάτη επιτρέπεται μόνο με την προϋπόθεση έκδοσης του προβλεπόμενου τιμολογίου και με την ταυτόχρονη επίδειξη επαγγελματικής ταυτότητας.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όλοι οι πολίτες μπορούν να αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ μέχρι δύο τεμάχια ανά επαγγελματικό προϊόν κομμωτικής.

Γεωργιάδης την Παρασκευή στη Βουλή: «Γιατί πήραμε πίσω την πρώτη απόφαση»

«Υπάρχει ο ευρωπαϊκός Κανονισμός περί του ελευθέρου εμπορίου που ρητά μας απαγορεύει να βάζουμε περιορισμούς στην κυκλοφορία των προϊόντων», δήλωσε πριν από δύο 24ωρα ο κ. Γεωργιάδης στη Βουλή, απαντώντας στην ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, εξηγώντας στη συνέχεια πως «στην περίοδο προ-Covid και στην περίοδο μετά-Covid ο ευρωπαϊκός Κανονισμός απαγορεύει ρητά τη δημιουργία οποιουδήποτε εμποδίου. Η αναγραφή ‘για επαγγελματική χρήση’ δεν σημαίνει ότι εμείς μπορούμε να εμποδίσουμε την κυκλοφορία του και σε μη επαγγελματίες. Αυτό που λέει ο Κανονισμός είναι ότι ο μόνος τρόπος για να βάλεις κάποιο εμπόδιο είναι να αποδείξεις ότι το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στην δημόσια υγεία. Κανένας άλλος τρόπος. Απ’ αυτά τα οποία κυκλοφορούν και αναγράφουν τη φράση ‘για επαγγελματική χρήση’ το 99%, όπως απεδείχθη, χρησιμοποιούνται και για μη επαγγελματική χρήση».

Συνεχίζοντας ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως «όταν εκδώσαμε την πρώτη μας απόφαση για την ολική απαγόρευση της πωλήσεως αυτών των προϊόντων που ανέγραφαν ‘για επαγγελματική χρήση’, όπως μας ζητούσε ο σύλλογος κομμωτών και κουρέων, διαπιστώθηκε αμέσως ότι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας -όχι δεκάδες χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας- οι οποίοι αγόραζαν αυτά τα προϊόντα που αναγράφουν ‘για επαγγελματική χρήση’ αλλά που τα χρησιμοποιούν στα σπίτια τους προσωπικά οι ίδιοι, έχαναν την πρόσβαση στην αγορά αυτών των προϊόντων. Και επανήλθαμε με δεύτερη ΚΥΑ που είπαμε ότι μπορεί να αγοράζει ο καθένας μέχρι δύο τεμάχια, ακριβώς για να μπορεί να είναι αποδεδειγμένο ότι αυτός που το αγοράζει δεν είναι επαγγελματίας που δουλεύει με ‘μαύρα’, να το πω απλά, αλλά είναι η κυρία ή ο κύριος που θέλει να πάρει τη βαφή η οποία αναγράφει πράγματι «για επαγγελματική χρήση» αλλά χρησιμοποιείται από τον ίδιο στο σπίτι του».

«Ξαναλέω, απ’ όλα τα προϊόντα που βλέπετε στα super market ή στα διάφορα καταστήματα και αναγράφουν ‘για επαγγελματική χρήση’, το 99% αυτών χρησιμοποιούνται και για μη επαγγελματική χρήση. Και αυτός είναι ο λόγος που δεν επιτρέπει να τεθούν περιορισμοί», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης.

«Δίκαιο αίτημα οι περιορισμοί», σχολιάζουν οι επιχειρηματίες του κλάδου

«Οι περιορισμοί ως προς την πώληση των επαγγελματικών προϊόντων κομμωτηρίου δεν τέθηκαν ποτέ», εξηγεί, μιλώντας στο insider.gr, η πρόεδρος της Κλαδικής Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κουρέων Κομμωτών Ελλάδος, Μαρία Σωτηροπούλου, προσθέτοντας πως «εμείς θα επιμείνουμε γιατί το αίτημά μας είναι δίκαιο».

Να σημειωθεί, μάλιστα, πως μόλις την περασμένη Δευτέρα (10 Ιανουαρίου), η κυρία Σωτηροπούλου, μαζί με άλλα μέλη της Ομοσπονδίας, συναντήθηκαν εκ νέου με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, προκειμένου να συζητήσουν το φαινόμενο της φοροδιαφυγής στον κλάδο της κομμωτικής. Κατά τις πληροφορίες, τα μέλη της Ομοσπονδίας κατέθεσαν αναλυτικά τις προτάσεις του κλάδου ζητώντας τη θέσπιση ενός ισχυρότερου νομοθετικού πλαισίου και ενός αδιάτρητου συστήματος ελέγχου, το οποίο θα περιφρουρεί τα συμφέροντα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται νόμιμα στον κλάδο.

Στη διάρκεια της συνάντησης η κυρία Σωτηροπούλου επανέλαβε την αναγκαιότητα της πώλησης των επαγγελματικών καλλυντικών προϊόντων μόνο σε επαγγελματίες χρήστες, καθώς, όπως τόνισε, «εκτός από την τεράστια διαφυγή φόρων που συντελείται λόγω της μη έκδοσης των προβλεπόμενων παραστατικών, ταυτόχρονα αποτελεί και φαινόμενο ιδιαιτέρως επικίνδυνο καθώς στην αγορά κυκλοφορούν προϊόντα που περιέχουν ουσίες επικίνδυνες και η χρησιμοποίησή τους από μη επαγγελματίες μπορεί να επιφέρει σοβαρές συνέπειες για την υγεία και την ασφάλεια των χρηστών».

Έρχονται έλεγχοι για τις κατ’ οίκον υπηρεσίες κομμωτικής - Στο μικροσκόπιο τα social media

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή, την περασμένη Παρασκευή, ο κ. Γεωργιάδης προανήγγειλε τη διενέργεια εξονυχιστικών ελέγχων για τις για τις κατ’ οίκον υπηρεσίες κομμωτικής και αισθητικής, που παρουσιάζονται, μέσω διαφημίσεων, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Τώρα, θα ετοιμάσουμε διάταξη, ίσως να τη φέρουμε και στην Ολομέλεια για τη συζήτηση περί του δικαίου του ανταγωνισμού που έχουμε την άλλη εβδομάδα, αν προλάβουμε, με την οποία θα δοθεί η δυνατότητα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή να κάνει έλεγχο μέσω των αναρτήσεων στα social media που κάνουν όσοι πηγαίνουν στα σπίτια και κουρεύουν ή φροντίζουν τα νύχια και τα λοιπά και διαφημίζουν ‘τι ωραία που το κάνω’. Θέλω πολύ να το θεσπίσω αυτό διότι πολλοί απ’ αυτούς που πηγαίνουν στα σπίτια δεν έχουν ΑΦΜ επαγγελματικό και δεν κόβουν αποδείξεις. Κι αυτό δεν είναι μόνο ζήτημα φορολογικών εσόδων που χάνονται από το κράτος, που βεβαίως είναι και αυτό ένα ζήτημα το οποίο μας απασχολεί, αλλά εμένα με απασχολεί περισσότερο ο αθέμιτος ανταγωνισμός που δημιουργείται από αυτούς που πηγαίνουν στα σπίτια και παρέχουν υπηρεσία αμειβόμενοι «μαύρα», όπως λέμε, και άρα ανταγωνίζονται με αθέμιτο τρόπο εκείνους που έχουν καταστήματα, δηλώνουν τα έσοδά τους και βεβαίως έχουν ένα σωρό έξοδα. Πιστεύω ότι όταν έρθει αυτή η διάταξη, να την ψηφίσουν τα υπόλοιπα κόμματα», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Η κυρία Σωτηροπούλου δήλωσε ικανοποιημένη για την επικείμενη διάταξη, εξέφρασε ωστόσο την ανάγκη «όλα αυτά να γίνουν πράξη άμεσα».

Αιμορραγούν τα κομμωτήρια – Πτώση τζίρου ως 60% τον Ιανουάριο

Όπως επισημαίνει στο insider.gr η πρόεδρος της Ομοσπονδίας, η τρέχουσα περίοδος αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολη για τα κομμωτήρια της χώρας. Ο Ιανουάριος (ως τώρα) έχει δείξει το πιο σκληρό του πρόσωπο στους επιχειρηματίες του κλάδου της κομμωτικής, αφού τα καταστήματα έρχονται αντιμέτωπα με πτώση του τζίρου τους έως 60%, σε πανελλαδικό επίπεδο.

Σύμφωνα με την κυρία Σακελλαροπούλου, η πτώση της επισκεψιμότητας είναι αισθητή στα κομμωτήρια, με τον κλάδο να εκφράζει ανησυχία για την επόμενη ημέρα, έχοντας ήδη «στις πλάτες του» δύο πολύ δύσκολα έτη υπό το βάρος της πανδημίας.

«Όποιος πάει τώρα στο κομμωτήριο, θα πάει για τα τελείως απαραίτητα, όπως είναι για παράδειγμα το αντρικό κούρεμα. Οι ανατιμήσεις που καίνε την τσέπη των καταναλωτών, με αιχμή την αύξηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για περαιτέρω έξοδα την τρέχουσα περίοδο», εξηγεί η ίδια, προσθέτοντας πως «τα κομμωτήρια δεν έχουν δουλειά και για έναν ακόμη λόγο: Η έξαρση της μετάλλαξης Όμικρον έχει καθηλώσει πολλούς στο σπίτι, καθώς δεν είναι λίγοι όσο νοσούν και παραμένουν σε καραντίνα».

«Την εβδομάδα της Πρωτοχρονιάς είχαμε συνολικά 21 ακυρώσεις ραντεβού, λόγω της έξαρσης της Όμικρον. Όλοι μας έπαιρναν τηλέφωνο και μας ενημέρωναν ότι νοσούν από κορονοϊό ή ότι έχουν έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα…», αποκάλυψε στο insider.gr επιχειρηματίας του κλάδου που δραστηριοποιείται στα νότια προάστια της Αθήνας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider