«Μάρκα του καταναλωτή»: Η νέα πλατφόρμα που κάνει τον καταναλωτή αφεντικό

Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Μάρκα του καταναλωτή»: Η νέα πλατφόρμα που κάνει τον καταναλωτή αφεντικό
Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να διαμορφώνουν την τιμή, την αμοιβή του παραγωγού και την ποιότητα των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ. 

Επί ελληνικού εδάφους έρχεται το επόμενο διάστημα το παραγωγικό - εμπορικό μοντέλο «Ποιος είναι το αφεντικό», το οποίο δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία μέσα από ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν να διαμορφώνουν την τιμή, την αμοιβή του παραγωγού και την ποιότητα των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Το συγκεκριμένο μοντέλο ξεκίνησε πριν από 3 περίπου χρόνια στη Γαλλία και χαρακτηρίζεται από παράγοντες της γαλλικής αγοράς το πιο επιτυχημένο των τελευταίων 30 χρόνων. Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή στη Γαλλία η πρωτοβουλία υποστηρίζεται ενεργά από 14,1 εκατομμύρια καταναλωτές (Επίσημα στοιχεία της Nielsen), ενώ επιβιώνουν χάρη σε αυτή, περισσότερες από 4.000 οικογένειες παραγωγών. Στην περίπτωση της χώρας μας η αρχή του «Ποιος είναι το Αφεντικό;» γίνεται με το γάλα, προϊόν το οποίο επέλεξαν πρώτο οι ίδιοι οι καταναλωτές.

Η εν λόγω πρωτοβουλία αναμένεται να φέρει ριζικές αλλαγές στο εμπόριο των καταναλωτικών προϊόντων (όπως το γάλα, το ελαιόλαδο, η φέτα, τα αυγά, το βούτυρο, το μέλι κτλ), αλλά και θετικές αλλαγές στη βιωσιμότητα των παραγωγών

Στόχος της είναι οι καταναλωτές να αποφασίζουν για τις προδιαγραφές, την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων, έχοντας γνώση για το που πηγαίνουν τα χρήματά τους, στηρίζοντας ταυτόχρονα τους Έλληνες παραγωγούς. Η σκέψη πίσω από την αρχική ιδέα είναι ότι οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν ότι οι επιλογές μας έχουν θετική επιρροή στο περιβάλλον, τις καλές πρακτικές και την επιβίωση των παραγωγών.

Πώς λειτουργεί η πρωτοβουλία «Ποιος είναι το αφεντικό;»

Μέσω της πλατφόρμας συμμετοχής www.imarkatoukatanaloti.gr οι καταναλωτές μπορούν να δημιουργούν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους και τις καλές πρακτικές παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα να αποφασίζουν το οικονομικό αντίκτυπο στην τελική τιμή πώλησης.

Ειδικότερα στην πλατφόρμα θα αναρτώνται ερωτηματολόγια με τις προδιαγραφές του κάθε προϊόντος και οι επισκέπτες της θα επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν βλέποντας διαδραστικά σε πραγματικό χρόνο το πώς η κάθε επιλογή τους επηρεάζει τη τελική τιμή λιανικής πώλησης και την αμοιβή του παραγωγού. Τα προϊόντα έπειτα θα παράγονται, ακολουθώντας υπεύθυνα τις προδιαγραφές που έχουν αποφασιστεί και με τον τρόπο αυτό οι καταναλωτές θα γίνονται χρηματοδότες καλύτερων πρακτικών επιτρέποντας στους παραγωγούς να ζουν από το επάγγελμά τους.

Όπως αναφέρει ο κ. Λάμπης Κώτσου, ιδρυτής και συντονιστής της καινοτόμου αυτής πρακτικής στο ενημερωτικό του δελτίο, το πρώτο ερωτηματολόγιο, αφορά το γάλα το οποίο και αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα στα ράφια γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Σύντομα μάλιστα αναμένεται το ερωτηματολόγιο για το ελαιόλαδο να αναρτηθεί στην πλατφόρμα σε λίγες ημέρες. Ταυτόχρονα οι καταναλωτές συνεργάζονται ήδη με παραγωγούς για την διαμόρφωση των προδιαγραφών για το τρίτο προϊόν τους που είναι η φέτα.

Όσοι ενδιαφέροντα να συμμετάσχουν ενεργά στην πρωτοβουλία, μπορούν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο των προδιαγραφών για το γάλα στην παρακάτω διεύθυνση: https://www.imarkatoukatanaloti.gr/gr/-/φρεσκο-αγελαδινο-γαλα

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider