Φτωχότερα θα είναι τα Χριστούγεννα για τους Έλληνες ξοδεύοντας λιγότερα χρήματα για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους από πέρσι σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας ευρωπαϊκής έρευνας για τις καταναλωτικές τάσεις, κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2015 της Deloitte.

Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν ότι το 2015 σχεδιάζουν να ξοδέψουν 402 ευρώ στις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, μειώνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 8,6% σε σχέση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Από τα χρήματα αυτά θα  δαπανήσουν για φαγητό 168 ευρώ, για δώρα προς τα μέλη της οικογένειας τους 154 ευρώ ενώ για κοινωνικές δραστηριότητες μόλις 80 ευρώ.

Η κρίση μειώνει τις αγορές

Οι Έλληνες καταναλωτές αποδίδουν τον περιορισμό των εξόδων τους την εορταστική περίοδο κυρίως στην πεποίθησή τους ότι η οικονομική ύφεση θα επιδεινωθεί με ποσοστό 69%.Επίσης, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (66%) δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα καθώς το εισόδημά τους έχει μειωθεί.

Τα βιβλία αποτελούν το πιο πιθανό δώρο για φίλους και συγγενείς για τα Χριστούγεννα του 2015 στην Ευρώπη. Τα δώρα που οι Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι θα προσφέρουν περισσότερο είναι τα βιβλία (56%), τα ρούχα και τα παπούτσια (42%) και τα αρώματα και τα καλλυντικά (35%).

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του καταναλωτή

Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που αναζητούν πληροφορίες και καλύτερες τιμές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα μέσω διαδικτύου.Πέραν των προϊόντων ψηφιακής τεχνολογίας όπως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τα προϊόντα μουσικής κτλ, τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων καθώς η εμπειρία επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση στους καταναλωτές τις γιορτινές μέρες.

Πάντως και στην Ελλάδα αυξάνονται οι καταναλωτές που πραγματοποιούν πλέον αγορές μέσω smartphones και tablets.Το 2013 μόνο το 20% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν ήδη κάνει αγορές μέσω smartphones και tablets, ενώ το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 34% και το 2015 σε 40%.

Περισσότερα χρήματα θα ξοδέψουν οι άλλοι Ευρωπαίοι

Λιγότερα χρήματα αναμένεται να ξοδέψουν και οι ευρωπαίοι καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte το 2015 με το μέσο προϋπολογισμό των 14 χώρων που συμμετέχουν  να εκτιμάτε στα 513 ευρώ μόλις 0,3% μειωμένο σε σχέση με την εορταστική περίοδο του 2014.

Η εφετινή 18η ετήσια έρευνα της Deloitte καλύπτει 14 χώρες της δυτικής και ανατολικής Ευρώπης, καθώς και τη Νότια Αφρική. Πραγματοποιήθηκε μεταξύ της τελευταίας εβδομάδας του Σεπτεμβρίου και των δύο πρώτων εβδομάδων του Οκτωβρίου του 2015, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 14.065 καταναλωτών (18-65 ετών) από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.