Κόντρα στην ύφεση και στην μείωση της κατανάλωσης αρκετοί πολυεθνικοί Όμιλοι, ισχυρά ονόματα του λιανεμπορίου έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην ελληνική αγορά τους τελευταίους μήνες. Την ίδια ώρα, πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, ισχυροποιούν την θέση τους, «ποντάροντας» στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. 

Η «πρεμιέρα» της ολλανδικής Hunkemöller στην Ελλάδα 

Ένας από αυτούς τους διεθνείς ομίλους που έκανε προσφάτως την εμφάνιση του στην ελληνική αγορά είναι η ολλανδική Hunkemöller, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες εσωρούχων στην Ευρώπη, η οποία εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην Πάτρα ενώ στα πλάνα της είναι η επέκτασή τη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Σημειώνεται πως τo εν λόγω concept καταστημάτων εσωρούχων της ολλανδικής εταιρίας αναπτύσσει για την Ελλάδα και την Κύπρο η εταιρεία Μάλλιαρης, με τη μέθοδο franchise. Η Hunkemöller ιδρύθηκε το 1886 στο Αμστερνταμ και έχει αυτή την στιγμή παρουσία σε 17 χώρες με περισσότερα από 700 καταστήματα παγκοσμίως, ενώ συγκαταλέγεται στα 500 σημαντικότερα brands franchise διεθνώς. Μερικές από τις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος είναι: η Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Γαλλία, η Γερμανία, η Δανία, η Ισπανία, η Ρωσία, η Σουηδία, η Αυστρία, το Μαρόκο, η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος, το Μπαχρέιν.

Επεκτείνεται με νέα καταστήματα η JYSK 

Μεγάλη δημοσιότητα πήρε η είσοδος της δανέζικη αλυσίδα καταστημάτων JYSK, που εμπορεύεται είδη για το σπίτι, κυρίως λόγω της ανταγωνιστικής της θέσης με τον όμιλο ΙΚΕΑ. 
Ήδη η JYSK έχει ανοίξει ένα κατάστημα στην Αθήνα καθώς και δύο ακόμη σε Λάρισα και θεσσαλονίκη, ενώ προγραμματίζεται και ένα ακόμη κατάστημα στο Ελληνικό. 
Σήμερα η JYSK αριθμεί 2.275 καταστήματα σε 38 χώρες.
«Έχουμε πάρα πολλά καταστήματα σε όλο τον κόσμο, και αυτό μας επιτρέπει να αγοράζουμε σε τόσο μεγάλες ποσότητες ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε πάντα στους πελάτες μας μια σπουδαία προσφορά. Η JYSK προσφέρει μια σκανδιναβική γκάμα προϊόντων, αλλά έχουμε προσέξει ώστε να προσαρμόσουμε τον κατάλογό μας ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των Ελλήνων πελατών μας», τονίζει ο κύριος Sandor Szimeiszter, Country Manager της JYSK στην Ελλάδα.

Νέες επενδύσεις από την H&M 

Το νέο flagship της στην Σταδίου, ολοκλήρωσε προ ημερών η σουηδική πολυεθνική ένδυσης H&M ολοκληρώνοντας τον κύκλο επενδύσεων για το 2015. Η νέα αυτή επένδυση, αφορά στην ανακαίνιση του κτιρίου, όπου στεγαζόταν το πολυκατάστημα Fokas, το οποίο αποτελεί ένα ιστορικό αθηναϊκό κτίριο, χτισμένο το 1910. Σε έκταση 3.900 τ.μ., η H&M δημιούργησε το μεγαλύτερο flagship κατάστημά της στη Νότιο Ανατολική Ευρώπη.
Το συγκεκριμένο κατάστημα αποτελεί το 32ο σημείο της αλυσίδας στην Ελλάδα και πρόκειται να αντικαταστήσει το προϋπάρχον -μικρότερου εμβαδού σημείο- επί της οδού Ερμού 22, το οποίο θα συνεχίσει τη λειτουργία του έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Στα 9,5 εκατ. το 2015 τα κέρδη για τα πολυκαταστήματα Attica 

Ανοδική τροχιά καταγράφουν οι πωλήσεις των πολυκαταστημάτων Αttica, καθώς για το 2015 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 155 εκατ. ευρώ και και τα κέρδη προ φόρων στα 9,5 εκατ. ευρώ. Στο εννεάμηνο οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου κυμάνθηκαν στα επίπεδα των 112 εκατ. ευρώ. Τις καλύτερες επιδόσεις σημειώνει το attica Citylink της Πανεπιστημίου με μία άνοδο πωλήσεων στο 6% στο εννεάμηνο, φθάνοντας συνολικά τα 60 εκατ. ευρώ.

Πωλήσεις άνω των 400 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο Inditex 

Άνοδο πωλήσεων και αύξηση των μεριδίων αγοράς καταγράφει ο Όμιλος Indetex. Mέσα στο 2015 ο όμιλος πρόσθεσε ήδη επτά νέα σημεία πώλησης και πραγματοποίησε εκτεταμένες ανακαινίσεις καταστημάτων. Ειδικότερα, στο εμπορικό κέντρο River West άνοιξαν καταστήματα Bershka, Stradivarius και Pull & Bear ενώ το σήμα Stradivarius ενίσχυσε το δίκτυό του με δύο ακόμη καταστήματα σε Τρίκαλα και Ρόδο.